T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



verandermanager

verandermanager

Werkervaring interimmanager

2007 – juli 2008 Interim manager bij het OBR in de functie van Hoofd Erfpachten (gemeente Rotterdam)

De opdracht bestond uit het samenvoegen van de afdeling erfpachten met het projectbureau “conversie erfpachten”, het beëindigen van het project “conversie erfpachten” waarbij het projectwerk moest worden ingebed in de reguliere werkstructuur. het aanpakken van de personele samenwerkingsproblemen tussen de 2 groepen en in de groepen onderling,

het opnieuw neerzetten van de afdeling, het afbouwen van de externe inhuur, het beschrijven van de werkzaamheden in eenduidige werkprocessen. Hierbij was de overkoepelende opdracht dat de medewerkers weer met meer plezier naar hun werk zouden gaan.


2005 – 2007 Hoofd van de afdeling Wijkrecreatie bij de dienst Sport en Recreatie

De afdeling Wijkrecreatie heeft de producten wijkaccommodaties (30), onbemande voorzieningen (100) en recreatieterreinen waaronder volkstuinen, speeltuinen en scoutingterreinen. Ik was verantwoordelijk voor ca.220 medewerkers en gaf direct leiding aan 12 medewerkers ( rayonleiders, productspecialisten en bedrijfsbureau).

Werkzaamheden:
Om energie te verkrijgen voor een nieuwe manier van werken ( bedrijfsmatiger, meer naar buiten tredend) is een verandertraject ingezet om 30 bedrijfsleiders (gemiddeld 15 jaar op een vaste plek) van plek te wisselen. Dit verandertraject is per 1 januari 2007 gerealiseerd en er is feitelijk een andere manier van werken doorgevoerd, van aanbod naar vraaggericht.
Aansturen van innovatie op het gebied van de functie van wijkgebouwen.
De producten “onbemande voorzieningen” en “recreatieterreinen” decentraal onder de verantwoordelijkheid van de rayonleiders gebracht. Opheffen van centrale bureau’s en uitplaatsen van personeel. Reorganiseren van de verhuuradministratie.


2001 – 2005 Interim manager bij BRIM
BRIM (bureau Rotterdam interim management is een onderdeel van de gemeente Rotterdam waar interim managers in dienst van de gemeente Rotterdam tijdelijke werkzaamheden doen ten behoeve van de gemeentelijke organisatie. BRIM kent geen gedwongen inhuur en concurreert met commerciële interim-bureaus.

Bij BRIM heb ik opdrachten uitgevoerd als interim manager van lijnafdelingen, en in die positie veranderopdrachten uitgevoerd, o.a:
- districtshoofd Stadstoezicht van 2 districten in het centrum van Rotterdam. Verantwoordelijk voor 150 parkeercontroleurs, direct leidinggeven aan 9 wijkchefs. Opdracht: Samenvoeging districten en wijkposten tot 1 centrale post, vormgeven van de nieuwe organisatie, plaatsingsplan opgesteld en uitgevoerd. Ondertussen het aantal bekeuringen opgevoerd.(2005)
- Gemeentewerken, als Productgroephoofd Stadskern bij het Ingenieursbureau. Verantwoordelijk voor ca. 80 mensen, direct leidinggeven aan 10 projectleiders. Opdracht: sturen op samenwerking en vergroten van managementkwaliteiten (personeel en financiën) bij de projectleiders (2004)
- Centrale Bibliotheek Rotterdam als “Clusterhoofd”, leidinggeven aan een cluster (3 vestigingen, 24 medewerkers). Opdracht: implementatie van de al lopende reorganisatie, opdracht om het personeel meer klantgericht en dienstverlenend te laten werken en inrichten en openen van een nieuw filiaal.(2003)
- Politie Rotterdam Rijnmond in de functie van Manager Stafdiensten bij district de Noordhoek, leidinggeven aan de afdelingen P&O,financiën, logistiek en Planning in totaal ca. 25 mensen. Opdracht: het oplossen van samenwerkingsproblemen binnen de afdelingen (2002


Opleiding interimmanager

Doctoraal (bedrijfs)Cultuur
Organisatie en Management (COM), Vrije bul in 2000 (deeltijd)
Universiteit in Amsterdam
HBO arbeidsmarkt en personeelsbeleid diploma in 1991 (deeltijd)
Middelbare Tuinbouwschool diploma in 1983
Havo diploma in 1980

Trainingen op het gebied van arbeidsvoorwaarden, adviesvaardigheden, acquisitievaardigheden, projectmanagement, conflicthantering, Top Coach, Human Element (2005), provocatief coachen (2006) en financiën voor de niet financiële manager ( 2007).


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren en enthousiaste “mensenmanager” op het gebied van leidinggeven aan veranderingen op tactisch en operationeel niveau. Het meekrijgen van medewerkers in die veranderingen is één van mijn belangrijkste kwaliteiten. Een visie vertalen in concreet verandergedrag, het verkrijgen van draagvlak bij medewerkers, directie en OR en het daadwerkelijk uitvoeren van de verandering zijn zaken waar ik sterk in ben. De benodigde kwaliteiten die ik daarvoor in kan zetten zijn: energie, analytisch vermogen, overtuigingskracht, creativiteit en doorzettingsvermogen! Als generalist wil ik me inzetten voor de publieke zaak, op lijnafdelingen als verandermanager, of specialistisch als hoofd P&O.
Mijn visie op verandering: Het kost enorm veel energie om een “vliegwiel” in gang te zetten, als “inspirator” kan ik in het voortraject en tijdens de start een extra impuls geven om die beweging te creëren, door medewerkers nut en noodzaak van de verandering te laten “voelen”. Verbinding met directie en medewerkers is daarbij een essentiële voorwaarde. Als eis voor een duurzame verandering is een goede opvolging na de interim periode noodzakelijk.


Talenkennis interimmanager

engels, ndederlands

 beschikbaar?