T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim / Projectleider

Interim / Projectleider

Werkervaring interimmanager

Per 1-1-2004 eigenbedrijf gestart.
Consulting in IT.
Aandachts gebieden:
- Advies & Begeleiding
- Projectmanagment / Interim
- IT Consultancy
- IT beleid
- Implementatie- / Intergratie- / Conversie trajecten
- IT Cost control / reduction
- Progress Applicatie ontwikkeling
- Progress Database Administration
- EAI (Sonic ESB)

Het aflopen jaar heb ik mijn eigen bedrijf opgericht. Na 10 jaar voor één werkgever te hebben gewerkt leek het mij tijd voor een andere uitdaging. Dit jaar heb ik meerdere projecten uitgevoerd voor diverse klanten, ook heb ik wat detacheringswerk gedaan.

Hierbij een overzicht
Projecten:
- Haalbaarheidsstudie naar een centrale kassasysteem voor een groothandelscombinatie in het oosten van het land
- Proof of Concept voor groot mode merk (cluster) tbv intergratie tussen Oracle en Progress applicatie/database mbv SonicESB.
- Automatiseren van Progress DBA activiteiten bij wereldwijd bekend Jeans merk. (SunOS, Linux, Progress)
- Tot stand brengen van Financiele koppeling tussen 2 werkbedrijven en de financiele administratie van één moedermaatschappij. Gebaseerd op Exact standaarden, gebruikmakend van Progress.
- Performance Tuning van Progress Database bij wereldwijd bekend Jeans merk.
- Op leveren Barcodelabel systeem tbv duitse klant. Hiermee kan klant handel aanleveren bij grote supermarkten (-ketens)
- Implementatie van nieuw EDI berichten bij groothandel in kamerplanten
- Begeleiding van IT inzet bij een golfbaan. (Defenitie van applicatie koppelingen tussen 3 relevante applicaties, Beschrijving IT landschap, leveranciers selectie)
- Interim werkzaamheden bij een groothandel in levende produkten. Dit als gevolg van een bedrijfsovername van een van mijn klanten. Dit betrof het operationeel houden van de huidige IT sitautie en het in kaart brengen van de overgenomen situatie.

Detachering:
- applicatie ontwikkeling Progress Char. (Diverse opdrachtgevers)
- Implementatie van BI tool Walkabout (your data).

Heb ervaring met:
- Intergratie / Implementatie vraagstukken
- Conversies (éénmalig en permanent zoals EDI / EAI)
- (Progress) databases
- Progress 4GL
- RF toepassingen + apparatuur
- Scanapparatuur
- Barcode/labeling apparatuur
- Inkooptrajecten
- Pakketselectietrajecten
- Unix/Windows


Interesse gebieden:
- Businesslogic
- Business Intelligence
- Enterprise Application Intergration

Manager ICT (eind functie)
In dienst bij een bedrijf in fast-moving ‘bederfelijke’ consumergoods. Marktleider in de branche, jaaromzet 150 miljoen Euro.

Typering werkomgeving:
Het bedrijf heeft een handelsproces van één dag, hierdoor staat een zeer grote druk op het logistieke proces en de bedrijfssystemen. De bedrijfsapplicatie mag niet stil komen te liggen. Dit betekent direct inspelen op storingen, (nood)oplossingen bedenken en 24-uur per dag bereikbaar zijn. Zorgdragen voor voldoende systeemcapaciteit, gedegen database-beheer en back-up procedures.
De handelsgeest is zeer groot, wat er toe leidt dat nieuwe markten/klantengroepen eerder worden aangeboord dan dat het bedrijf er logistiek en (informatie)technisch klaar voor is. Hierdoor wordt er continue ontwikkeld aan de bedrijfsapplicatie, waarbij extra functionaliteiten ad hoc moeten worden bijgebouwd. Dit betekent flexibel opstellen en snel creatieve oplossingen voor de benodigde functionaliteit uitdenken waarbij de structuur van de applicatie gewaarborgd blijft. Belangrijk hierbij is kennis van de functionaliteiten van de bedrijfsapplicatie, de opbouw van de database, de ontwikkelsoftware (Progress) en het technische platform waarop het systeem draait.

Gedurende mijn “loopbaan” van 10 jaar bij dit bedrijf heb ik diverse omvangrijke projecten afgerond, zoals o.a. het implementeren van de nieuw ERP systeem (1994), het implementeren van een koppelingen tussen dit bedrijf en de Nederlandse en Duitse banken. Stroomlijnen van diverse processes in combinatie met automatiserings oplossingen. In 1999 aangevangen met een omvanrijke nieuwbouw van het ERP systeem. (Van DOS naar Windows + toevoeging van vele functionaliteiten). Naast de behoeftebepalingen van de benodigde functionaliteiten, heb ik hierin te maken gehad met een doorlopende migratie van het oude systeem naar het nieuwe. Module voor module werd gebouwd en opgeleverd. Sinds 1996 heb ik diverse EDI berichten / systematieken geimplementeerd. (dagelijks 2500 berichten) Gedurende de implemenatie van modules van het nieuwe ERP systeem zijn éénmalige en doorlopende conversies regelmatig voorgekomen. Een juiste analyse, het opstellen van een planning, het goed aansturen van de ontwikkelaars en het voeren van duidelijke communicatie zijn aspecten waar ik de laatse jaren veel mee te maken heb gehad. Op dit moment draait de ERP applicatie reeds enkele jaren stabiel.

Deze werkzaamheden heb gecombineerd met het leiding gegeven aan de afdelingen systeembeheer en applicatieontwikkeling. De applicatie afdeling zorgen voor de ontwikkeling en het functioneel beheer van de inhouse onderhouden ERP applicatie. De afdeling systeembeheer was verantwoordelijk voor de IT middelen. Totaal 10 FTE. 150 werkplekken, diverse servers (Windows, Novell, IBM AIX). Tevens veel logistieke hulpmiddelen zoals RF scanners, Thermal Transfer printers.

Ervaring:
- Sco Unix
- Progress Char dev. / DBA
- Integratie EDI
- Integratie Fax systeem
- Missioncritical site
- Koppeling logistiek met financieel
- Bouwen en Implementatie nieuwe software
- Invoering Barcodesysteem,
- Inkoop hardware middelen
- Herstructurering IT afdeling volgens ITIL
- Voorbereiden Outsourcing van ontwikkelafdeling

Bij mijn aanvang medio 1993 begonnen met de voorbereidingen om de bedrijfscritische applicatie (Character-based)van een ICL System 25 over te zetten naar een Progress V6 / Novell 3.12 omgeving per 1 jan 1994. Sindsdien deze applicatie onderhouden tot eind 2001 (Progres v8.3 / DB op IBM AIX). Inmiddels in 1998 aangevangen met het compleet herbouwen en uitbreiden / verbeteren van de functionaliteiten van deze applicatie, nu geheel onder Windows (Progress V8 / DB op SCO unix). De applicatie is nu in afrondende fase voor wat betreft de basisfunctionaliteit en zal op termijn verder worden beheerd en ontwikkeld door een extern bedrijf (outsourcing)

In de afgelopen jaren heb ik binnen de bedrijfscritische applicatie vele koppelingen verzorgd o.a. met klanten, leveranciers, banken, faxsystemen, edi-compilers maar ook met termische printsystemen, batch en RF scanners. Tevens heb ik het financiële deel van de maatwerk bedrijfsapplicatie vervangen voor een standaard financiële applicatie welke wederom gekoppeld is aan de bedrijfsapplicatie (1998). Ook heb ik voor dienstverlening aan diverse klanten oplossingen uitgewerkt en geïmplementeerd. Regelmatig ben ik gesprekspartner tussen interne / externe organisaties en de techniek.
Ook heb ik grote inkopen gedaan zoals Servers, PC batches, Netwerkinfrastructuur, Diverse telefooncentrales, Diverse Software.

Herstructurering van de ICT afdeling
Dit omvatte o.a.:
- Invoeren helpdesk + helpdesk systeem.
- Werken op ITIL basis.
- Voorbereiden outsourcing bedrijfsapplicatie


Opleiding interimmanager

1987-1992 HTS Technische bedrijfskunde

2004 Progress Database Tuning (Advanced)
2004 Progress Database Administration (Advanced)
2003 Sonic Enterprise Service Bus
2002 IT Project management voor projectleiders (vgl. PrinceII)
2002 AIX Jumpstart for Unix professionals
1998 SRCEDI & Walvis EDI compiler
2002 Doelen en doelstellingen voor afdelingshoofden


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Groot aanpassingsvermogen, flexibel, gedreven, doorzetter, groot autodidact leervermogen, maak makkelijk contact met andere mensen. Ik ga voor kwalitatieve / structure oplossingen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Goed
Duits Goed

Overig

Gewend om in zeer dynamische omgevingen te werken.

 beschikbaar?