T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



communicatie manager/ senior communicatie adviseur

communicatie manager/ senior communicatie adviseur

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

2007 – heden Communicatie
> Advisering en schrijven van een strategisch communicatieplan voor een grote gemeente.
> Advisering en schrijven van commerciële teksten voor een organisatie- en adviesbureau.

2004 – 2006 Communicatie Manager voor het Netherlands Water Partnership (NWP) in Delft
Het NWP is de netwerkorganisatie voor de Nederlandse watersector. Ik was verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van een corporate PR- en communicatiebeleid, de huisstijlen en de vernieuwing van de websites voor zowel het bureau NWP als voor een aantal meerjarige projecten:
- Waterland: uitgevoerd door het NWP in opdracht van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Deze portal vormt de toegangspoort tot in Nederland beschikbare kennis en informatie over water
- Programma Partners voor Water: uitgevoerd door EVD en NWP. Een belangrijke impuls voor de Nederlandse watersector op gebied van samenwerking, beleidsafstemming en financiële stimulering.
- European Water Partnership: zet zich in voor het onderwerp water. Wil het op de Europese
agenda krijgen en houden.

2000 – 2004 Hoofd Communicatie voor de stafafdeling van de holding Syncera BV in Delft
Bij deze organisatie werkten 350 man verspreid over vestigingen in Nederland (Delft, Arnhem, Amsterdam, Woerden, Zwolle en Groningen) en België. Tot deze holding behoorden de werkmaatschappijen De Straat Milieu-adviseurs, Groundwater Technology, ProKAM, BOSOL Milieu-adviseurs, Syncera Realisatie, Syncera Legal, Syncera GeoData, Boschvaart en de deelneming LCHG. Ik was verantwoordelijk voor:
- strategie en uitvoeringsplannen voor externe en interne communicatie (holdingbreed);
- strategisch communicatieadvies aan het management;
- arbeidsmarktcommunicatie;
- opstellen van een jaarlijks communicatieplan (inclusief begroting/budget);
- leidinggeven aan de stafafdeling Communicatie (4 medewerkers/professionals);
- het opzetten, vormgeven en onderhouden van intranet en de verschillende websites;
- opstellen/redigeren van artikelen, nieuwsbrieven, persberichten en gerichte PR-teksten;
- ontwikkelen en produceren van communicatiemiddelen inclusief het begeleiden van drukwerktrajecten voor onder andere brochures, jaarberichten, productbladen en advertenties;
- organiseren en begeleiden van workshops en bijeenkomsten voor klanten en medewerkers;
- optreden als communicatiemedewerker in externe projecten.






1996 – 2000 Teamleider en tevens projectleider bij het Nederlands Studie Centrum (NSC) in Rotterdam (tegenwoordig Elsevier Congressen in Den Haag)
Ik was verantwoordelijk voor de portefeuille Milieu en ontwikkelde kwaliteitscongressen op milieugebied. Dit hield onder andere in:
- omzetverantwoordelijk voor zowel het jaarlijkse teambudget (ƒ 2.890.000,- ) als het eigen budget;
- leidinggeven aan het team Bedrijf en Openbaar Bestuur (4 projectleiders);
- intensief volgen van actuele milieuontwikkelingen;
- actief onderhouden en uitbouwen van het relatienetwerk;
- op journalistieke wijze thema’s uitwerken;
- mailingplannen ontwikkelen;
- aankondigingen en brochures vervaardigen;
- dagvoorzitter en sprekers begeleiden.


Opleiding interimmanager

Opleiding
• Opleiding Senior Communicatieadviseur (PR-C) bij het SRM.
Resultaten: Theorie = 8 en Praktijk/mondeling = 9
• Schrijven voor het internet en intranet, een cursus van Intermediair.
• Vierdaagse cursus Praktisch Leidinggeven bij Boertien en Partners.
• Inspirerend en motiverend leiderschap, avondcollegecyclus bij het NSC.
• Cursus Succesvol Leiderschap bij het NSC
• Tweedaagse cursus Direct Marketing en tweedaagse cursus Invloed op inhoud, beiden bij Boertien en Partners.
• Zesdaagse cursus Sociocratie bij het Sociocratisch Centrum, Rotterdam.
• Tweedaagse cursus Onderhandelen en driedaagse cursus Organisatiekunde, beiden bij de Stichting Persoonlijk Leiderschap, Amsterdam.
• Milieugeografie (Sociale Geografie), Universiteit van Nijmegen
• Atheneum A, Stedelijke Scholengemeenschap Middelburg en aanvullend wiskunde, Universiteit van Nijmegen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Werkervaring
Als milieukundige en communicatiedeskundige heb ik ruime ervaring opgedaan in de zakelijke dienstverlening, onderzoek, congresorganisatie en bij (internationale) netwerkorganisaties. Beschikking over managementervaring zowel in middenmanagement als in een staffunctie. Ervaring opgedaan in diverse soorten organisaties, uiteenlopend van commerciële organisaties, consultancy, advies- en onderzoekbureaus tot maatschappelijke organisaties (stichtingen). Ervaring met identiteits- en positioneringsvraagstukken, advisering, het ontwikkelen van communicatiebeleid- en plannen, het opstellen van jaarverslagen, brochures e.d., veranderingstrajecten en cultuurveranderingen. In dergelijke trajecten droeg ik de verantwoordelijkheid voor interne communicatie en externe communicatie.

Profiel
Mijn brede ervaring binnen uiteenlopende werkomgevingen en soorten organisaties zorgt ervoor dat ik snel mijn weg vind in nieuwe branches/disciplines. Kennis en ervaring uit andere vakgebieden kan ik gemakkelijk toepassen. Ik voel me snel ergens thuis.
Kenmerken die mij typeren: enthousiast, ambitieus, zakelijk, doorzetter, resultaatgericht, loyaal, nieuwsgierig, open, besluitvaardig, initiatiefrijk, teamplayer, planmatig en communicatief sterk.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis:
Nederlands uitstekend
Engels goed
Frans goed
Duits voldoende


 beschikbaar?