T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HRD | Opleidingskundige

HRD | Opleidingskundige

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

2011 - 2013 Ministerie van Defensie
Functie: Staf Onderofficier Onderwijsontwikkeling

Het management en projectleiders opleidingskundig adviseren bij het multidisciplinaire project Loopbaanlint, gericht op het doorvoeren van een grote organisatieverandering. Het coördineren, afstemmen en informeren van het hoger management en betrokken partijen, inzake het zo effectief en efficiënt mogelijk competentiegericht opleiden van de leerlingen op 30 ROC's in de opleiding Veiligheid en Vakmanschap (niveau MBO 2 en 3).

Tevens het coördineren, afstemmen en informeren van de ontwikkelaars inzake het zo effectief en efficiënt mogelijk ontwikkelen van competentiegerichte opleidingen volgens het model 4C/ID van Van Merriënboer.

En als laatst het voorzien van de projectleden van input op het gebied van opleidingskundige aspecten. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan projectmatig werken, competentiegericht opleiden en trainen, opleidingen ontwikkelen, e-learning, serious gaming, verandermanagement en kennismanagement. Het volgen van de laatste ontwikkelingen betreffende projectmanagement, didactiek, lesgeven, kennis en technologie.


2010 - 2011 Ministerie van Defensie
Functie: Projectleider Competentiegericht onderwijs

Projectleider
Het adviseren van het management en leidinggevende betreffende het competentiegericht opleiden en de verschillende opleidingsvraagstukken en ontwikkelingen. Het coördineren, afstemmen en informeren van het hoger management en collega's, inzake het zo effectief en efficiënt mogelijk leiden van het project Competentiegericht Onderwijs. Het volgen van de laatste ontwikkelen betreffende projectmanagement, didactiek, lesgeven, kennis en technologie.

Ontwikkelaar/Trainer/Coach
Het competentiegericht en probleemgestuurd opleiden van 30 zittende docenten/instructeurs. Het ontwikkelen, voorbereiden, uitvoeren en evalueren van het leertraject Competentiegericht Onderwijs en de bijbehorende e-learning applicatie Moodle. Fungeren als mentor en coach van de lerende docenten/instructeurs. Kwaliteitsbewaker van het leertraject. Handhaven van het juiste niveau binnen het leertraject. Het evalueren van gedrag en houdingsaspecten. Het aanleren van persoonlijke kennis en vaardigheden en het stimuleren van groepsgesprekken. Het begeleiden van de docenten/instructeurs bij het leren van competentiegericht opleiden, coachen en begeleiden, beoordelen en toetsen.

2006 - 2010 Ministerie van Defensie
Functie: KMS Instructeur / Trainer

Leidinggevend Adviseur
Het adviseren van het management en leidinggevenden betreffende het competentiegericht opleiden en de verschillende opleidingsvraagstukken en ontwikkelingen. Het coördineren, afstemmen en informeren van het management en collega’s, inzake het zo effectief en efficiënt mogelijk creëren van opleidingen. Het volgen van de laatste ontwikkelingen betreffende management, leidinggeven, didactiek, lesgeven, kennis en technologie.

Trainer / Instructeur / Coach
Het competentiegericht en probleemgestuurd opleiden van aankomende leidinggevenden. Het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van trainingen. Fungeren als mentor en coach van de lerende medewerkers. Kwaliteitsbewaker van de opleidingen. Het handhaven van het juiste niveau binnen de opleiding. Het evalueren van gedrag en houdingsaspecten. Het aanleren van persoonlijke kennis en vaardigheden en het stimuleren van groepsgesprekken. Het begeleiden van medewerkers bij het leren leidinggeven, lesgeven en bij vormingsmomenten.
 
2004 -2006 Korps Commandotroepen Compagnie
Functie: Leidinggevend instructeur

Leidinggevend Adviseur
Het adviseren van het management en leidinggevenden betreffende opleidingsbehoeften en daarnaast over de verschillende tactieken die binnen het team gehanteerd worden. Het coördineren, afstemmen en informeren van het management en collega’s, inzake het zo effectief en efficiënt mogelijk creëren van opleidingen en recente ontwikkelingen. Het volgen van de laatste ontwikkelingen betreffende de tactieken die binnen teams gehanteerd worden.

Mentor / Instructeur / Coach
Het competentiegericht en probleemgestuurd opleiden en handhaven van de tactieken van teams. Het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van trainingen en lessen. Fungeren als mentor en coach van de lerende medewerkers. Het op de juiste wijze begeleiden van specialisten. Het handhaven van het juiste niveau binnen de opleiding. Het evalueren van gedrag en houdingsaspecten. Gebruik maken van verschillende leertheorieën, didactiek en leerstijlen. Het voor eigen ontwikkeling trainen en verbeteren van persoonlijke kennis en vaardigheden.

2002 - 2004 International Special Training Centre te Duitsland
Functie: Instructeur / Trainer

Het adviseren van het internationale management betreffende opleidingsbehoeften binnen de teams ten aanzien van internationale gehanteerde niveaus. Het coördineren met internationale collega’s en leidinggevenden over de effectiviteit en efficiency van opleidingen. Fungeren in een rol van leidinggevend adviseur. Het bezoeken van internationale beurzen en het onderhouden van internationale contacten.

2000 - 2002 Staf Korps Commandotroepen Compagnie
Functie: Instructeur

1998 - 2000 Staf Korps Commandotroepen Compagnie
Functie: Adviseur

1996 - 1998 Luchtmobiele Brigade
Functie: Plaatsvervangend Commandant

1994 – 1996 Luchtmobiele Brigade
Functie: Groepslid

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2013 - 2013 Prince2 Foundation
- Projectmanagement

2010 - 2010 HBO Minor Leren en veranderen met e-hrd
- Veranderkunde
- E-learning
- Leerbeleid
- Opleidingsadvies geven
- Ontwikkelen en inkopen van (e-learning) leerarrangementen

2008 - 2010 HBO Opleidingskunde
- Leerbeleid
- Opleidingsadvies geven
- Ontwikkelen en inkopen van leerarrangementen
- Begeleiden van lerenden
- Psychologie
- Acquisitie en verkoop
- Management en Organisatie
 Trainen

Centrale beroepsrollen
Human Resource Development (HRD) adviseur
Ontwikkelaar van leermaterialen
Trainer/begeleider/coach

2008 NLP Master Practitioner
2007 NLP Practitioner
2006 Bedrijfsethiek instructeur (BEI)
2002 MBO Nima-A Marketing
2000 Koninklijke Militaire School (Leidinggeven)
1996 Assistent voorman
1992 Mavo-D

Aanvullende Cursussen/Trainingen
2007 Cito-verklaring Defensie
2006 Primaire vorming onderofficieren
2003 Casemethode en simulatiespel
2002 Microsoft Excel 7.0
2001 Leiderschapstraining en vorming
2001 English refreshment
2001 Microsoft Word 7.0
2000 Aanvullende instructie bekwaamheid (AIB)
2000 English refreshment Royal Tropical Institute

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijk profiel
Ik omschrijf mijzelf als een zelfstandige en gedreven persoonlijkheid die zich graag wil profileren als opleidingskundige (HRD) binnen het bedrijfsleven. Gezien mijn gerichte opleiding wil ik op breder gebied mijn kennis en competenties in de praktijk verder ontwikkelen. Als vakprofessional treed ik op als advies- en sparringpartner met de focus op opleiden, waarbij ik het management gericht adviseer over de ontwikkelvraagstukken binnen het opleidingsbeleid.

Naast het ontwikkelen, coördineren, begeleiden en evalueren van leertrajecten, wil ik graag de vertaalslag maken van strategische organisatiedoeleinden in resultaatgericht beleid om opleiden en leren in een organisatie richting te geven. Ik neem het voortouw in projecten en neem continue initiatieven om belangrijke innovatieve ontwikkelingen vorm te geven, waarbij de kwaliteit van de dienstverlening en klanttevredenheid voor mij belangrijke waarden zijn. Ik weet organisatie- en beleidsdoelen te vertalen naar concrete acties, ben besluitvaardig en ga bewust om met andere normen en waarden van partijen buiten de organisatie.

Met een goede antenne voor ontwikkelingen in de maatschappij, anticipeer ik op trends en ontwikkelingen in de markt en leg een relatie met de eigen organisatie. Op stimulerende wijze weet ik mensen te inspireren, heb natuurlijk overwicht en vertrouw op eigen oordeel, kunde en vaardigheden. Verder typeer ik mijzelf als motivator, nauwgezet, vooruitstrevend, integer en realistisch.

Mijn ideaalfunctie biedt mij inspiratie, dynamiek, diepgang en persoonlijke ontwikkeling in een stimulerende werkomgeving binnen een professionele organisatie.


Talenkennis interimmanager

De Nederlandse, Engelse en Duitse taal beheer ik goed in woord en geschrift.

Overig

Kennis Automatisering
Windows 2007, Excel, Word, PowerPoint, Adobe, Xmind, SAAS, CourseLab, LearningGuide.


 beschikbaar?