T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



projectmanager, online marketeer, marcom adviseur

projectmanager, online marketeer, marcom adviseur

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING INTERIM
2003 – [heden] Interim (online) marketing/communicatie adviseur - Communications & Media
Een internationale senior (marketing)communicatie professional met uitgebreide ervaring in marketing, communicatie & PR, social media, engagement management, branding en digital concepting. In staat om (online) marketing/communicatie activiteiten en projecten te koppelen aan conceptuele strategie en deze te implementeren. Resultaat gedreven met een unieke 'human-touch', waardoor collectief succes van belanghebbenden continue wordt gewaarborgd. Zowel een denker als een doener, een echte creatieve all-rounder met goede planning & control skills.

Merkwaarden: oplossinggericht, impulsief, creatief, gedreven en eigen-wijs.

Specialisme : Projectmanagement; (Online) Communicatie; PR; (Online) Marketing I Social I Campagne Management; Digital concepting; Copywriting; Stakeholder management.

Relevante opdrachten (zie voor overige uitgevoerde opdrachten de bijlage)
2014 - [present] Senior Strategisch adviseur Arup, Amsterdam
Ontwikkelen en opzetten van een corporate university voor Arup Europe (consulting engineering agency). Verantwoordelijk voor Share strategie, communicatie inclusief campagne Arup University, digital tools, knowledge management en community management.

2014 Community manager a.i. Rabobank Group, Utrecht
Social media advies richting lokale banken. Reputatiemanagement. Verantwoordelijk vanuit social voor project Banking For Food (aka ‘the 9-billion people question’). Adviseren van woordvoering, marketeers en PR.

2014 Social entrepreneur/ founder Green The Next Black (GTNB), Amsterdam/ Colombo (Sri Lanka)
Internationaal online network platform in sustainable fashion en toerisme.
Launch: September 2015. (B-t-C en B-t-B).

2014 Marcom adviseur Moyee Coffee, Amsterdam
Advies over de communicatie - inclusief copy - via internet met betrekking tot de FairChain 1 Million Cup Revolutie campagnes, product(en) en webshop (B-t-C en B-t-B).



2014 Marcom adviseur Gemeente Amstelveen

Advies bij het ontwikkelen en integreren van communicatieconcepten ten behoeve van doelgroep “die geen (directe) aansluiting meer vindt op de arbeidsmarkt”. Samenstellen van kanalen- en middelenmix. Stakeholder analyse en relatiemanagement.

2014 Online marcom adviseur Amstelfilm l We Want Cinema, Amsterdam

Ontwikkeling van een marketing strategie (online & offline) inclusief content marketing voor het internationale platform We Want Cinema Including Online, Social Media en Campaign Management.

2014 Communicatieadviseur North Star Alliance, Utrecht/Africa (NGO)

Communicatieadvies aan management. Stakeholders analyse. Nieuwe waardeproposities benoemd met als doel de Nederlandse consument te winnen voor de missie van North Star Alliance. Van een NGO fondsenwervingsmodel naar een nieuwe nieuwe marketing-manier van werken. Inclusief Content Development, Online & Social Media, Campagne Management en Database Management (CRM).

2014 Online marketeer Seamless, Brussels/Stockholm

Advisering aan management. Ontwikkelen van een (online) marketing(campagne) strategie & PR event voor de launch van SEQR, een mobile wallet in de Benelux. Verantwoordelijk voor communicatie-uitingen (print, online).

2013 Community manager Universiteit van Amsterdam

Verantwoordelijk voor schrijven van marcom plan en vertaling richting tactische inzet van middelen, copy en beeldredactie. Ontwikkeling van een (online) alumni platform voor POLDOX, een minor voor derdejaars bachelors studenten Politicologie, Filosofie, Sociologie, Sociale Geografie en Antropologie.


2012 Sr communicatieadviseur Rijkswaterstaat, Delft
Bureau HID, Data-ICT-Dienst (DID) (nu Centrale Informatievoorziening, CIV)

Het ontwikkelen van- en adviseren over het (Communicatie)beleid aan het management: IV (Informatievoorziening) op de kaart als onderdeel van Ondernemingsplan 2015 (OP2015). Verandermanagement: IV als primair proces. Rebranding IV. Interne P&O communicatie inzake reorganisatie. Stakeholder management. Draagvlak creatie nieuwe koers. Ontwikkeling e-learning module IV. Gebruikersonderzoek. Community management. Woordvoering. Multi project management: Coordinator project Bring Your Own Device. Coördinatie en organisatie Summer Courses en Yammer sessies groepsraad, events: Medewerkersdag, Duurzaamheidsdag, Cyber Security symposium, kennisdag Industriële Automatisering, video interviews met Groepsraad. Verantwoordelijk voor de events voor zowel de inhoud (sprekers en programmering) als de kostenbewaking en financiële verantwoording. Leiding gevend aan team van 5 professionals, indirect aan 3. Sparring partner communicatie voor CIO en HRM. Reputatiemanagement. Ontwikkeling IV app. Eindredacteur OP2015, Visiedocument. Organiseren content en leiding geven aan Webredactie, webcare. Aansturen van leveranciers (intern/extern).



2010 – 2011 Interim projectmanager online ING Bank, Amsterdam

Advisering van het management. Ontwikkeling van een nieuw online – niet bancair - platform voor de klein zakelijke markt: ondernemerssupport.nl en de social media kanalen Twitter, LinkedIn en YouTube. Verantwoordelijk voor content development/creatie, eindredactie en online marketing incl. user interface en beeldredactie in samenwerking met Marketing, Internet, Communicatie en externe leveranciers. Lancering site en draagvlak creatie. Stakeholder management. Aansturen van redactieteam (11 professionals), cms beheer (8 personen) en diverse leveranciers (intern/extern ca. 10 personen). Budgetverantwoordelijk. Opstellen van jaarplannen communicatie & media. Aanspreekpunt voor bureaus online/offline productie. Begeleiden van onderzoek naar online inzet en (continue) optimaliseren site. Project coordinator Empathische Klantcommunicatie als onderdeel van (CRM) strategie. Productieleiding video channel Week van de Ondernemer en ING Retail Jaarprijs. Ontwikkeling nieuwe zakelijke website (ing.nl/zakelijk); schrijfwijze en beeld verbeterd. Ontwikkeling Webcare (zakelijk).

2010 Interim webredacteur ING Bank, Amsterdam
Vernieuwen zakelijke site: ing.nl/zakelijk.

2009 - heden Gastdocent Universiteit van Amsterdam
Docent POLDOX, educatief documentaire platform verbonden aan de UvA.

2009 – 2010 Interim senior communicatieadviseur Gemeente Amsterdam DMO l DWI

Adviseren van management inzake thema's Onderwijs, Jeugd, Burgerschap, Diversiteit en Kunst & Cultuur. Schrijven van communicatieplannen, artikelen en persberichten. Woordvoering richting media en advisering van wethouder(s) en burgermeester. Webredactie. Opzetten communities (Facebook, Hyves) en ontwikkelen digitale concepten en communicatiemiddelen. Redigeren en schrijven van teksten, coordinatie productie communicatiemiddelen, organiseren bijeenkomsten. Aansturen van team van 3 professionals, indirect 2 (webmasters) en in/externe leveranciers (ca. 10 personen).

2009 Communicatie/PR adviseur Energieker BV, Amsterdam

Opstellen communicatieplan. Schrijven van (web)teksten. PR en communicatie advies solar energy. Energieker behoort tot een van de eerste solarbedrijven van Nederland.


2008 Projectmanager online PricewaterhouseCoopers, Amsterdam

Ontwikkeling nieuwe intranet site. Opstellen jaarplanning, beleidsplan en online communicatieplan voor pwc.nl. Sturing jaarplan activiteiten. (Mede) ontwikkelen en uitvoeren beleid en huisstijl bewaking online. Verantwoordelijk voor uitgave van enkele huismagazines, inclusief beeld. Aansturen team Online unit, in/externe leveranciers, indirect 12 professionals. Schrijven en redigeren van (web)teksten.


2007 Marcom adviseur Klimaatbureau HIER, Utrecht

Coördinatie 7-7-7, Live Earth Alert. Coördinatie van de nationale HIER campagne: ondersteuning en advies aan de deelnemende 40 goede doelen organisaties inzake de gezamenlijke communicatie van de HIER campagne. Ontwikkeling communicatiemiddelen en aansturing bureaus. Invulling van Sponsoring Live Earth Alert en andere events en fondsenwerving voor Klimaatbureau zelf.




Vast Dienstverband:
2001 – 2003 Category Analyst/ Sales rep BAT, Schiphol-Rijk
Verantwoordelijk voor de gehele product group tobacco. Opstellen van analyses en rapportages ten einde het marketing team te adviseren over de kansen in de markt. Coördinerende rol in het campagneproces. Regionaal verantwoordelijk voor de omzet van een aantal grote accounts waaronder Albert Heijn, C1000, Shell en Total.

2001 Marketing Executive Leonardo (Travel)
Ontwikkeling en uitbouwen van een nieuw digitaal travel platform.

2000 Project manager e-business/online Sara Lee/DE Corporate New Media Department, Utrecht
Ontwikkeling nieuwe intranet site. Coördinatie partnership EasyEverything internetcafe. Verantwoordelijk voor organiseren en coördineren van (online) knowledge sharing tussen operating companies.

1997 – 1999 Manager Operations/ supervisor Robeco Group, Rotterdam
Leidinggevend aan 20 professionals, indirect 5 (customer service).

1996 – 1997 Account Manager Zakelijk (na Management Traineeship) ABN Amro Bank, Amsterdam/ Rotterdam
Verantwoordelijk voor een aantal MKB accounts.


Overige Opleidingen
[2015 THNK Creative Leadership program, Amsterdam].
2013 VEA C2O Conceptontwikkeling Ver. voor erkende reclame- en adviesbureaus, Amsterdam Major: Art direction. Diploma: ja

1990 HAVO, Zandevelt College, ’s-Gravenzande
Diploma: ja





TALEN
• Nederlands vloeiend
• Engels goed
• Duits goed
• Frans goed
• Spaans basis
• Bahasa Indonesia redelijk goed



INTERESSE
Reizen, entertainen, diverse (duur)sporten, fotografie, film, lezen, muziek, musea, theater, meditatie en yoga.
Bijlage overige uitgevoerde opdrachten:
2014 Copywriter/Translator Bibby Financial Services, Amsterdam/ Düsseldorf/ Paris.
Schrijven, ontwikkelen en vertalen van teksten, inclusief SEO.

2014 Sr Communicatie adviseur Rijkswaterstaat, Centrale Informatievoorziening (CIV), Delft
Rebranding IV (vervolg), als onderdeel van het primair proces. Training voor het hoger kader; enerzijds voor de herpositionering van de CIV, anderzijds om hen kennis te laten maken met de methodiek Factor C.

2013 Redacteur Floating Fashion Week Amsterdam
Ontwikkeling en implementatie Marketing en Communicatie strategie (incl. social media), visual identity, website met als resultaat veel media waarde. Woordvoering.

2013 Online Marketeer Sigra, Mediativity, experTeasers, Winkle
Ontwikkeling en implementatie online marketing & PR strategie. Co-founder Keizersgrachtkracht (KGKR8), a ‘think tank initiative’ ten einde BV Nederland te 'boosten'.

2013 Redacteur/ Online Marketeer Lola's Sint (boek)
Redactie (inclusief vertaling), Marketing & PR (inclusief social media), visual identity, website voor Lola's Sint, Sinterklaasboek, auteur Kristina G. Langarika.

2013 Online Marketeer De Zaak, Haarlem
Content creatie en strategie, (eind)redactie financiële thema's voor dezaak.nl en ing.nl.

2013 Redacteur/ Online Marketeer Lola's Sint (boek)
Redactie (inclusief vertaling), Marketing & PR (inclusief social media), visual identity, website voor Lola's Sint, Sinterklaasboek, auteur Kristina G. Langarika.

2011 – [heden] Fashion journalist/ editor De Couturekrant Online haute couture magazine.

2011 Projectmanager Het Nieuwe Werken Gispen, Culemborg

2010 Trend analyst Gemeente Amsterdam/ I Amsterdam
Evaluatie, onderzoek en rapportage voor commissie Cultuur. City marketing: Amsterdam als internationale toeristentrekpleister.

2009 – [heden] Partner/ Concepter/ Producer/ Editor DUS Media Design & Film/ Poldox
Bureau gespecialiseerd in ontwikkeling (content)concepten, video/film en documentaires. Aansturing creatieve projectteams. Project management. Docent Poldox aan UvA.

2007 Editor BeursOnline, Wijs & Van Oostveen, Amsterdam
(Web)redactie voor financiële thema’s als persoonlijk vermogensbeheer op beursonline.nl en volghetgeld.nl; editor voor het huisblad Geld & Beleggen.

2005 – 2006 Project manager marketing/ editor DanceStreet, Netwerk bv, Beeld voor Beeld festival, Cinedans
Webredactionele werkzaamheden inclusief content ontwikkeling. Aansturen van team van vrijwilligers (8-15 pers.)

2005 Editor Noord Verandert Stichting Bellissima
Project coordinator en copywriter online Noord Verandert (project herinrichting Amsterdam Noord): storytelling (on/offline), webredactie en video editing.

2004 Project/ Account manager RSVP communicatie BV (advertising)
Verantwoordelijk voor diverse accounts o.m. ALEX, Binck bank en Gsus sindustries (fashion). Project- Account- en Campagnemanagement inclusief budgetbeheer.

Opleiding interimmanager

WO - Erasmus Universiteit
OPLEIDINGEN
1997 – 2000 Bedrijfskunde, M Sc, Erasmus Universiteit Rotterdam
Major: Informatie Management, E-commerce/ Digital marketing. Diploma: ja

1999 MBA-II Level, McGill Universiteit/ HEC Montreal Minor: E-Commerce, Digital Marketing, Online Marketing. Diploma: ja
1995 HEAO –CE, HES Rotterdam. Diploma: ja

 beschikbaar?