T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten
Afdelingshoofd Afdeling Samenleving
Gemeente Putten, beleid en uitvoering Sociaal Domein, Welzijn, Onderwijs, Sport, Cultuur, Subsidies.
• Dagelijkse leiding
• Ontwikkeling transparante bedrijfsvoering
• Eindverantwoordelijk beleidsontwikkeling 3 decentralisaties
• Eindverantwoordelijke implementatie 3 decentralisaties
• Veranderingsproces ontwikkeling medewerkers naar eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid.
• Ontwikkeling competenties en vaardigheden medewerkers
• Samenwerking beleid en uitvoering optimaliseren
• Regionale samenwerking optimaliseren
• Adviseur wethouders
• Lid projectteam reorganisatie
• Lid MT

Afdelingshoofd Volwassenen en Senioren (Welzijn), Sociale Zekerheid, Subsidies
Gemeente Eindhoven, Beleidsafdelingen 25 medewerkers
Oktober 2011 – november 2012
• Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de beleidscyclus.
• Verbeteren integrale beleidsontwikkeling.
• Beleidsontwikkeling 2 transities (AWBZ en Wwnv).
• Samenvoegen van de 2 afdelingen, inzicht in uren en taken.
• Ontwikkeling competenties en vaardigheden medewerkers.
• Verantwoordelijk P&C-cyclus.
• Adviseur portefeuillehouders.
• Lid MT.

Afdelingshoofd Sociale Zaken en Werkgelegenheid/ afdelingshoofd Werkplein Noord-West Groningen
Gemeente Winsum en De Marne
48 medewerkers verdeeld over 2 teams met 2 teamleiders
Oktober 2010 – augustus 2011
• Aansturing teamleiders.
• Vergroten resultaten van de afdeling.
• Ontwikkeling medewerkers naar resultaatgericht werken.
• Ontwikkeling en implementatie samenwerking Werkplein (vier gemeenten en UWV).
• Lid MT Werkplein.
• Opzetten, ontwikkeling en implementatie samenwerking Sociale Zaken drie gemeenten.
• Inrichting efficiënte bedrijfsprocessen.
• Adviseur wethouders van drie gemeenten.
• Verantwoordelijk P&C-cyclus.

Gemeente Ridderkerk, proces Werk en inkomen
35 medewerkers verdeeld over 4 teams
Januari 2009 – september 2010
• Ontwikkeling medewerkers naar resultaatgericht werken.
• Vergroten van de resultaten van de afdeling.
• Samenwerking tussen verschillende afdelingen verbeteren.
• Samenwerking tussen twee gemeenten optimaliseren, opstellen bedrijfsplan, kostenberekening en formatieberekening.
• Samenwerking met UWV en ROC verbeteren
• Optimalisering werkgeversbenadering
• Verbeteren P&C-cyclus.
• Inrichting efficiënte bedrijfsprocessen.

Teamleider Werk en Inkomen
Gemeente Helmond, 26 medewerkers verdeeld over 2 teams
December 2007 – december 2008
• Integraal management.
• Ontwikkeling en implementatie scheiding klantmanager Werk en klantmanager Inkomen.
• Implementatie reorganisatie naar nieuwe teams.
• Ontwikkeling bedrijfsprocessen.
• Coachen medewerkers in veranderingsproces.

Teamleider Inburgering en Speciale Producten
Gemeente Helmond
Mei 2007 – december 2007
• Invoering nieuwe Wet Inburgering.
• Inrichten werkproces uitvoering Wet Kinder Opvang.
• Ontwikkelen en implementatie regeling gesubsidieerde arbeid.
• Coachen medewerkers naar nieuwe functie en taken.

Vaste Dienst
Hoofd Publiekszaken
Gemeente Haaren
• Aansturing van de afdeling (23 medewerkers). Vier teams (sociale zaken, belastingen, welzijn en onderwijs, bevolking).
• Integraal management.
• Deelname aan het MT.
• Opzetten samenwerking 2 gemeenten op gebied van Sociale zekerheid, opstellen bedrijfsplan, kostenberekening.
• Begeleiden medewerkers in veranderingsproces
• Integraal verantwoordelijk voor de p&c cyclus van de gemeente.
• Herinrichting team belastingen.
• Beleidsontwikkeling op het gebied van personele ontwikkeling en organisatie ontwikkeling.
• Adviseur wethouder.
• Plaatsvervangend secretaris.

Hoofd Burgerzaken
Gemeente Haaren, 3 teams, Sociale Zaken, Welzijn, bevolking (21 medewerkers)
• Dagelijkse aansturing van de afdeling
• Integraal management.
• Deelname aan het MT.
• Bijdrage leveren aan de organisatieontwikkeling.
• Integraal verantwoordelijk voor de begrotingscyclus van de gemeente.
• Adviseur wethouder.
• Verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling op het gebied van Wwb, Wmo, GBA, subsidiëring, basisgezondheidszorg, inburgering.

Overige werkervaring;
Onderzoek en implementatie gemeentelijke Samenwerkingsverbanden
Coachen: persoonlijke ontwikkeling , Teamontwikkeling.

Opleiding interimmanager

• Beleid en Bestuurswetenschappen, Universiteit van Tilburg, afgestudeerd in 1992
• Diverse trainingen met succes afgerond, onder andere:
2014 ; excellent leiderschap
2010-2013 :masterclass verandermanagement, coachingvaardigheden
2000-2010 : Management potentialprogramma, functionerings- en beoordelingsgesprekken, persoonlijke effectiviteit, bedrijfsvoering voor managers, adviesvaardigheden, situationeel leiderschap, interim management surplus.
1997-2000 :klantmanager Sociale Zekerheid, diverse trainingen gesprekstechniek

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, gedreven, open houding, integer, gevoel voor humor.
Inzicht in politieke verhoudingen

Talenkennis interimmanager

Nederlands in woord en geschrift
Engels
Spaans

Overig

Ik ben een ervaren (interim)manager en adviseur die thuis is in de publieke sector.Ik heb leiding gegeven in wisselende opdrachten bij gemeenten.Ik ben verantwoordelijk geweest voor succesvolle samenwerkingen tussen afdelingen en tussen gemeenten. Ook ben ik verantwoordelijk geweest voor resultaat verbeteringen van afdelingen zoals door invoering van efficiënt bedrijfsvoering maar met name door cultuurveranderingen. Ik raakte hierbij blijvend geboeid door de mate van invloed van mensen op het succes van een organisatie.
Vanuit mijn overtuiging dat coachend leiderschap de sleutel tot succes is, ben ik me steeds meer gaan richten op het managen van veranderingsprocessen. Volgens mij gaat het bij veranderingsprocessen niet zozeer om nieuwe organisatiestructuren maar om de verbinding te zoeken en uit te gaan van de kracht en vaardigheden die in ieder mens zit.



 beschikbaar?