Flex Manager
De top 20977 Flexmanagers van Nederland
20977 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project- en Verandermanager Facilities, Hospitality & Events

Project- en Verandermanager Facilities, Hospitality & Events

Werkervaring interimmanager

Opdrachten

Capriole Café, project Sales & Events (6 maanden, 2016-2017)
Voor deze pas geopende en direct zeer populaire hotspot het event- en groepsboekingensysteem opgezet en beheerd. Daarna de online Guest Journey voor deze aanvragen ontwikkeld, zodat gasten zo veel mogelijk online kunnen boeken. Ook: ontwikkelen van in-house events, het in de markt zetten van de vergadermogelijkheden, coach voor de manager, adviseur voor de eigenaren. Uiteindelijk het interne sales team van Capriole Coffee (moederbedrijf) getraind in alle programma’s en processen, zodat zij alles kunnen over nemen.

Erasmus MC, Manager Frontservices & Inrichting a.i. (6 maanden, 2016)
Verantwoordelijk voor de aansturing afdelingen Telefonie, Frontservices (Servicedesk & Accountmanagement), Retail en Verhuis-& Inrichtingsprojecten in verband met het zwangerschapsverlof van de manager F&I. Actuele thema’s: evaluatie contracten Inrichtingsprojecten (leidde tot Europese aanbesteding) en Verhuisprojecten (ingezet verbetertraject zorgde voor positief resultaat). Coaching van de teamleiders en seniors;
2 teamleiders naar een nieuwe functie begeleid, performance van alle teamleiders en seniors verbeterd.

Erasmus MC, Adviseur Gastvrijheid, Vernieuwend Werken (8 maanden, 2016)
Het ontwerpen van de nieuwe Patient & Guest Journey voor de nieuwbouw van het Erasmus MC (2018). Dit dient voor het Facilitair bedrijf als basis voor de herziening en vernieuwing van alle ontvangstservices (portiers, beveiligers, recepties, aanmeldzuilen- en services en de verdere (her)inrichting van de openbare gebieden.

Meander Medisch Centrum, Manager Horeca & Events a.i. (1,5 jaar, 2014-2016)
Meander Medisch Centrum heeft in december 2013 een groot nieuwbouw ziekenhuis betrokken in Amersfoort. Daarmee zijn de twee oudbouwlocaties samengevoegd en is één totaal nieuw ziekenhuis opgeleverd. In dit nieuwe ziekenhuis is een gecombineerd bezoekers-/personeelsrestaurant, koffiecorner en een afdeling Events opgenomen. De horecateams uit de twee oudbouwlocaties zijn samengevoegd tot één nieuw team binnen het nieuwe ziekenhuis.
Opdracht: Afdeling Horeca en Events vergaderservice op een professionele/ commerciële manier vorm geven. Begrippen als gastvrijheid en proactiviteit nieuw leven in blazen om gasten een echt ‘wow’ effect te laten ervaren. Inhoudelijke aansturing aan het nieuw geformeerde horecateam Aandachtsgebieden: Uitwerken concept Meander Marche; winstgevendheid; efficiëntie; teambuilding; training & coaching, opstellen begroting 2015-2016, (her)inrichten administratieve processen, opzetten professionele Events afdeling, aantrekken juiste nieuwe teamleden. Dit alles heeft geleid tot een verbetering in kwaliteit, team, efficiency, processen en procedures, positieve interne en externe PR, verhoging klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid.

De Haagse Toren, General Manager a.i (8 maanden, 2013-2014)
De organisatie stond voor ingewikkelde strategische beslissingen. Ik zorgde voor helderheid (herbepalen merkessentie),waarna ik de gekozen koers implementeerde binnen de organisatie. Daarnaast speciale aandacht voor de reorganisatie van de afdeling Events&Sales en tegelijkertijd Interim Eventmanager voor de exclusieve events op deze bijzondere locatie.

Landgoedhotel & Slot Moermond, General Manager a.i. (4 maanden, 2013)
General management en reorganisatie voor dit prachtige Zeeuwse Landgoedhotel met 43
kamers en eigen kasteel. D.m.v. het doorvoeren van een vernieuwd sales plan, invoeren
van revenue management & de noodzakelijke bezuinigingen de potentiele winstgevendheid
aantoonbaar kunnen maken. Na einde van de opdracht heeft de Fletcher Hotelgroep na het
zien van de potentie het landgoed aangekocht.

Buitengoed Hagenhorst, Manager & Adviseur (4 maanden, 2013)
Reorganisatie voorbereid, salesplan geschreven en revenue management
Ingevoerd, events-afdeling geprofessionaliseerd. Coaching van de bedrijfsleider m.b.t. sales
en managementvaardigheden. Potentie in winstgevendheid na doorvoeren aanpassingen in
organisatiestructuur en bezuinigingen laten zien. De eigenaren zijn vervolgens zelf aan de
slag gegaan met het verder doorvoeren van de reorganisatie.

* Note vanwege de gevoeligheid van sommige opdrachtonderdelen worden deze niet expliciet in alle hierboven omschreven opdrachten beschreven.


CV
Jan. 2012 – Feb. 2013 Manager Facilitair Bedrijf
Cardia

Cardia heeft 3 verzorgingshuizen in Den Haag en Rijswijk. Voor deze 3 locaties verantwoordelijk voor de kwaliteit van de Facilitaire diensten (Housekeeping, Catering, Keuken, Receptie, Techniek). Direct leidinggevend aan 5 FTE, indirect 120 FTE.

Activiteiten o.a.:
• Coaching van & leidinggeven aan de Teamleiders
• Ontwikkelen lange termijn visie voor het Facilitair bedrijf
• Opstellen meerjarenplan & jaarplan
• Verbeteren van de kwaliteit en efficiency van de afdelingen
• Faciliteren van een cultuuromslag naar een lerende organisatie
met zelfstandige medewerkers en eigen regie voor cliënten en
medewerkers


Sept. 2005 – Dec. 2011 Manager Events & Hospitality
Tot aug. 2007 Mgr. Events Koninklijke Schouwburg Den Haag

Verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie, het
relatiebeheer en de sales & marketing van de schouwburg voor
B2B-events, zakelijke bijeenkomsten en evenementen.
Hospitality Manager m.b.t. afdelingen receptie, artiestenfoyer,
publiekservices, de (uitbestede) schoonmaak en de gehele horeca
(corporate events & voorstellingen), alsook de horeca-exploitatie
van het naastgelegen Nationale Toneel gebouw.
Activiteiten o.a.:
• Visie, strategie en (marketing & sales)plannen ontwikkelen en ten uitvoer (laten) brengen m.b.t. zaalverhuur en commerciële exploitatie van het pand.
• Begrotingen, forecasts en budgetten opstellen & bewaken m.b.t. de afdelingen Events&Hospitality.
• Cultuurverandering binnen de Koninklijke Schouwburg van ambtelijk naar gastvrij en gastgericht.
• Herpositionering event-afdeling binnen de zakelijke markt (met een verdubbeling van de omzet als resultaat)
• Winstgevend maken van de afdeling horeca, het ontwikkelen van nieuwe productproposities voor horeca en zakelijke verhuur.
• Ontwikkeling en implementatie van een innovatieve marketingstrategie & merk-DNA voor de Koninklijke Schouwburg & Koninklijke Schouwburg Events incl. websites en diverse event-campagnes
• Lid MT

April 2004 – Sept 2005 Account Manager Events & Catering
Verhaaf Party Catering, Hoofddorp

Binnen een klein team Accountmanagers verantwoordelijk voor het onderhouden van het bestaande relatiebestand, acquisitie, ontwikkelen van creatieve events voor de opdrachtgevers, het calculeren en opstellen van offertes & bevestigingen en After Sales- activiteiten voor bijzondere evenementen en events. Als accountmanager van het Muziekgebouw a/h IJ de catering verzorgd voor de opening door H.M. Koningin Beatrix. Daarnaast a.i. locatiemanager van Stadspaleis Het Spaansche Hof (Den Haag).


Maart 2003 – April 2004 Human Resource Manager
Palace Hotel Holland, Noordwijk aan Zee

Alle voorkomende taken en verantwoordelijkheden behorende bij het professionaliseren en opzetten van deze afdeling in dit destijds 2 jaar jonge hotel met 80 medewerkers.


Juli 2001- Jan. 2003 Bedrijfsleider
Tot juli 2002 assistent Belgisch Restaurant Dendermonde, Utrecht

De dagelijkse leiding over het restaurant (140 couverts) met 20 medewerkers bediening en 10 keukenmedewerkers (parttime).


Sept. 1998 - Juli 2001 HR Manager & Directie assistent
Tot feb ’99 banquet sales * Hotel Tulip Inn Naarden

* Banquet Sales medewerker (stage Hotelschool The Hague) Hotel Tulip Inn Naarden


1993-1998 Diverse bijbanen in hotellerie & restaurants & catering naast
school en studie. Stage in 5* hotel Intercontinental Wien,
Wenen (housekeeping & roomservice)

Opleiding interimmanager

Opleidingen
Hotelschool The Hague
Bachelor of Hotel Administration(1999)
HAVO Diploma (1994)

Trainingen
Projectmanagement 2016 AT Osborne/Erasmus MC VNW
Management Development- Cardia 2012
Preventiemedewerker 2012
Leergang Leiderschap, Reflectie en Ontwikkeling De Baak, 2011-2012
Bedrijfshulpverlener (BHV) KLS, 2012
Yield Management Golden Tulip Business School/HMP
Ziekteverzuimbeheersing Golden Tulip Business School/ HMP
Management Organization Development Golden Tulip Business School/ HMP

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Een echte vakvrouw met veel kennis van zaken en ruime ervaring binnen gastvrijheid, horeca, events & facilities. Een ondernemer in hart en ziel met een duidelijke visie die effectief omgezet wordt in daden met klinkende resultaten. Met creativiteit en sensitiviteit wordt gemakkelijk de verbinding gemaakt en kan snel tot de kern gekomen worden. Uitstekend relatiebeheerder: Maakt van (interne) klanten partners. En daarbij een uitstekend coach en leidinggevende die mensen en organisaties in hun kracht zet.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Gek op:
Culinair genieten! Gaat graag uit eten maar kookt ook zelf met plezier een mooi gerecht.
Of gaat op zoek naar de lekkerste en leukste winkeltjes, patisseries en restaurants. Theatervoorstellingen (tegenwoordig meer Nijntje dan Notenkraker). Daarnaast ook regelmatig te vinden in de natuur (Amsterdamse waterleidingduinen zijn favoriet), aan de kust (opgeroeid in de bollenstreek, vlak bij zee) of in eigen huis en tuin, met familie en vrienden.


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :