T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim-manager, consultant en procesbegeleider

Interim-manager, consultant en procesbegeleider

Werkervaring interimmanager

mei '05 - heden
Waarnemend directeur Stichting Rotary Administratie Nederland

juni ’00 – juli ‘01 Gemeente Amstelveen; projektleider/bestuurder
Externe verzelfstandiging afdeling Sport & Recreatie naar Amstelveens Sportbedrijf

sept. ’00 – juni ‘01 Adsense Interim Management BV: Directeur
verantwoordelijk voor verdere doorontwikkeling organisatie in het bijzonder in de marktsegmenten handel, industrie en transport

nov. ’99 – aug. ’00 via eigen bureau diverse opdrachten voor executive search en interim-management verricht

jan. ’97 – mei ’97 ASPA Kantoorinrichting BV, Zaandam: Regionaal Verkoopdirecteur
verantwoordelijk voor de integratie van de vestigingen Noord Holland en Amsterdam tot een nieuwe vestiging ASPA Kantoorinrichting Amsterdam

juni ’96 – oct. ’96 Coopers & Lybrand Interim Management BV, Utrecht: Bureaumanager
verantwoordelijk voor intake-processen bij potentiële opdrachtgevers en interim-managers alsook schaduwmanagement tijdens de uitvoering van de opdrachten

mrt ’96 – mei ’96 Handelsbedrijf Pieksma BV, Amsterdam: Auditor
verantwoordelijk voor audit van logistiek, financiële verantwoording en diverse andere activiteiten


oct. ’95 – juli ’96 Eekels Samson v.o.f., Bunschoten: Commercieel Directeur
verantwoordelijk voor overbruggings- en turnaroundmanagement waarbij de aandacht zich primair heeft gericht op de ontwikkeling van een nieuwe strategie, nieuwe produkt/marktcombinaties en het personeelsmanagement

juli ’95 – nov. ‘95 Watson Marlow BV en Watson Marlow NV, Rotterdam en Brussel: Adviseur
selectie en begeleiding nieuw management



mrt ’97 – oct. ’99 ERNST & YOUNG INTERIMMANAGEMENT BV, Amsterdam: Senior Manager
verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling, opzet, acquisitie en begeleiding van interim-managementactiviteiten en -organisatie in de regio Holland Noord


nov. ’93 – juni ’95 WATSON MARLOW BV, Rotterdam: Algemeen Directeur
als projectmanager verantwoordelijk voor de opzet van separate marketing, sales en distributieorganisaties voor slangenpompen in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland


febr. ’93 – oct. ’93 PEPPERL + FUCHS SYSTEMS BV, ‘s Hertogenbosch: International Marketing & Sales Manager
als interim-manager verantwoordelijk voor de opzet en begeleiding van een internationaal opererende marketing & sales-organisatie voor systemen voor industriële procesbeveiliging in de procesindustrie


jan. ’89 – jan. ’93 LEYER & WEERSTRA MANAGEMENT CONSULTANTS BV, Amsterdam: Senior Management Consultant
verantwoordelijk voor acquisitie en uitvoering van adviesopdrachten m.b.t. strategische heroriëntaties zoals:
· opzet van strategisch plan voor conversieprogramma militaire => civiele produkten voor bedrijf in de grootmetaal
· opzet en invoering van corporate identity programma voor een groot en internationaal opererend aluminiumverwerkend bedrijf
· bepalen en invullen van de criteria voor de locatiekeuze voor Europees hoofdkantoor en distributiecentrum voor een Japanse multinational die gespecialiseerd is diverse toepassingen met kleine en grote motoren
· opzet van strategisch plan voor de verkooporganisatie van een nationaal opererend telecommunicatiebedrijf


oct. ’87 – dec. ’88 STORK STANDARD PUMPS INTERNATIONAL BV, Deventer: Algemeen Directeur
verantwoordelijk voor de algehele leiding voor:
· de mondiale marketing & sales van Stork standaardpompen
· de opzet van nieuwe productie- en verkooporganisaties in Europa, Afrika en Azië
· de uitvoering van de laatste fase van de reorganisatie van de Stork Standaard Pompen Groep in de Benelux



febr. ’87 – sept. ’87 DAF TRUCKS BV / DAF PARTS BV, Eindhoven: Hoofd Product Management
verantwoordelijk voor het scheppen van bepalende voorwaarden voor, en het mede in samenwerking met de buitenlandse vestigingen bewerkstelligen van, een optimale omvang en samenstelling van het onderdelen-assortiment, marktaandeel en brutowinst


febr. ’80 – jan. ’87 FOKKER BV, Schiphol Oost/Amsterdam Zuid Oost

juni ’84 – jan. ’87 Marketing & Sales: Manager Vendor Liaison
takenpakket:
· namens Marketing & Sales afsluiten van alle inkoopcontracten met de toeleveranciers, partners en subcontractors voor de Fokker 50 en Fokker 100 programma’s
· het onderhouden van contacten met alle geselecteerde toeleveranciers, partners en subcontractors m.b.t. hun contractuele verplichtingen naar (potentiële) klanten en Fokker BV

mrt ’81 – juni ’84 Marketing & Sales: Manager Logistics Support
takenpakket:
· verantwoordelijk voor verkoopondersteunende activiteiten, met name de verkoop van reserve-onderdelen, gronduitrusting en gereedschappen
· opzet van Logistics Support-organisatie voor het MDF 100-programma
· projectverantwoordelijke voor Logistics Support-activiteiten voor de Fokker 50 en Fokker 100 programma’s
· projectleider van automatiseringsprojekt (implementatiefase afstudeeronderwerp)

febr. ’80 – mrt ’81 Marketing & Sales: Stafmedewerker Product Support
takenpakket:
· uitvoeren van concurrentie-onderzoeken m.b.t. de onderhoudskosten van de F27 en F28
· opzetten en uitvoeren van maintenance audits bij Fokker-klanten
· projectleider van automatiseringsprojekt (ontwerpfase afstudeeronderwerp)



Opleiding interimmanager

’57 – ’63 Lagere school
’63 – ’69 Middelbare school
’69 – ’74 Hogere Technische School Dordrecht: Chemische Techniek; ’74 ingenieursdiploma
’74 – ’80 Technische Universiteit Eindhoven: Technische Bedrijfskunde; ’80 doctoraaldiploma



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

netwerker, commercieel, coach

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels

 beschikbaar?