Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Service Manager

Service Manager

Werkervaring interimmanager

Periode Juni 2001 – Nu
Functie Zelfstandig trainer
Bedrijf Diverse organisaties
Werkzaamheden Het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van ITIL Foundations, Extended Foundations, Practitioners en Service Managements trainingen bij o.a.
EDS, Service Managers training aan Global Managers, in Spanje en België
EDS, Foundations v2 training aan consultants, in België
NKT Cables GmbH, gehele IT afdeling, in Duitsland
Perot Systems, Foundation v2 voor 86 consultants in Duitsland
Commerzbank, Foundations v2 voor 130 IT medewerkers in Duitsland
Raiffeisen Banka Roemenië, Service Manager en Foundations voor de volledige IT afdeling in Roemenië,
Sinds januari 2008 ben ik zelfstandig trainer/consultant
Voor mijn klanten heb ik diverse trainingen verzorgd voor o.a.
Global Collect, foundations V3, Volledige O&I afdeling,
ING, Foundations V3 voor 76 management trainees,
Deloitte, Foudations V3, voor front-end support afdeling
Organisation for the Probitiation of Chemical Weapons (OPCW), Foundations V3 volledige IT afdeling, Den Haag.
en de NATO, Foundations V3 voor +/- 350 soldaten ter voorbereiding op de ondersteuning die ze moeten geven in Afganistan
Daarnaast nog open inschrijvingen met een diversiteit aan deelnemers. Open inschrijvingen zijn Foundations en managers bridge training.
De trainingen worden zowel in het Duits, in het Engels als in het Nederlands gegeven. Voor diverse klanten ben ik coach en klankbord in de implementatie van ITIL.
Prestatie 96% van de deelnemers slaagt voor het examen.

Periode Augustus 2009 – Juni 2010
Functie Coach, Project leider, consultant
Bedrijf Global Collect
Werkzaamheden GlobalCollect is \\\'s werelds meest vooraanstaande payment service provider van lokale elektronische betalingsoplossingen voor kanalen waarbij de klant niet fysiek aanwezig is, zoals via internet, post of telefoon.
Binnen Global Collect ben ik opgesteld om de organisatie voor te bereiden op het behalen van de ISO/IEC 20000 certificering. Daarnaast houdt ik me bezig met het coachen en begeleiden van de medewerkers van Operations&ICT en Development. Voor de Vice President van Operations&ICT treed ik op als Trusted Advisor.
Prestatie Helaas is door het gebrek aan resources is deze opdracht onderbroken. Ik heb ze wel op weg kunnen helpen om vanhieruit verder te gaan wanneer de resources beschikbaar zijn.

Periode Maart 2008 – Mei 2008
Functie Project leider, consultancy
Bedrijf Schenker Logistics, via Rubik Solutions
Werkzaamheden Binnen Schenker Logistics heb ik de logistieke processen beschreven voor het opzetten van een Centraal Service Center (CSC). Deze CSC is de schakel tussen de klanten van Schenker Logistics en haar distributiebedrijven.
Omdat de Schenker Logistics wereldwijd opereert heb ik hiervoor de tooling ingericht die hierin kan voorzien. Nu wordt er vanuit de CSC de controle, communicatie en monitoring verzorgd.
Prestatie: Deze oplossing is ingevoerd in een IT-support tool en wordt tot op heden nog ongewijzigd gebruikt. Daarnaast is met mijn ondersteuning en op mijn aanwijzingen de hele rechtenstructuur verbeterd en efficiënter gemaakt.


Periode Augustus 2007 – februari 2008
Functie Deel Project leider, Consultancy
Bedrijf Interpolis/Achmea, via Ultracomp
Werkzaamheden Achmea en Interpolis gaan migreren van de helpdesk tooling Marval naar HP Openview Servicedesk.
Het programma bestond uit het samenvoegen van de IT afdeling van Achmea en de IT Afdeling van Interpolis
Het was mijn taak om de stamgegevens van Interpolis, die in de Marval tooling stonden, te migreren naar HP Openview Service Desk. Daarnaast moeten de Divisies toegevoegd worden aan de processen en procedures van de HPSD werkwijze.
Prestatie Het project is succesvol afgerond. Alle gegevens zijn gemigreerd naar de nieuwe omgeving.

Periode Mei 2007 – Augustus 2007
Functie Project leider, Consultancy
Bedrijf Optiver, via Ultracomp
Werkzaamheden Optiver stond op het punt om te migreren van de helpdesk tooling Synergy naar HP Openview Servicedesk.
Het was mijn taak om Optiver te adviseren over het gebruik van de tooling binnen de nieuwe omgeving. Daarnaast had ik de leiding om de organisatie te ondersteunen in het verbeteren van de effectiviteit en efficiëncy van de afdelingen om beter te kunnen samenwerken. Daarbij moest de overgang van Synergy en HP Openview Service Desk zonder al te veel problemen verlopen.
Prestatie Migratie is zonder problemen verlopen binnen de gestelde tijd. Daarnaast zijn er wijzigingen doorgevoerd in de processen waardoor er effectiever met de tool wordt gewerkt, history bijgehouden wordt en van deze gegevens veranderingen worden doorgevoerd in de IT-infrastructuur om structurele fouten op te lossen.

Periode Januari 2007 – April 2007
Functie Consultancy
Bedrijf Robeco groep, via Ultracomp
Werkzaamheden Binnen Robeco was gekozen om HP OpenView Service Desk te standaardiseren. Doordat het bedrijf zich moet houden aan de security (SOX) maatregelen is de gehele omgeving herzien. Het was mijn taak advies uit te brengen, zowel technisch als organisatorisch, naar de mogelijkheden van de tooling rekening houdend met de eisen van SOX en de wensen van de afdelingen.
Prestatie Het project is binnen de gestelde tijd en budget succesvol opgeleverd.

Periode Augustus 2006 – Januari 2007
Functie ICT Service Manager
Bedrijf KLM Schiphol Oost via Ultracomp
Werkzaamheden Bij de KLM was ik verantwoordelijk voor de inrichting van de service en de uitvoering van de afgesproken service levels. Op regelmatige basis werd overleg met de klant gevoerd en gerapporteerd aan de Business Service Manager, of in diens opdracht aan de BDO (Business Development Organisation), over de realisatie van de afgesproken service niveau’s.
Prestatie Tijdens deze a.i. opdracht heb ik diverse diensten verbeterd en het portfolio uitgebreidt.




Periode Mei 2003 – Augustus 2006
Functie Project leider, HP OpenView Service Desk consultant
Bedrijf Philips Semiconductors en div. Klanten via Ultracomp
Werkzaamheden Ik was verantwoordelijk voor het technisch implementeren van HP OpenView Service Desk bij diverse klanten. Support werkzaamheden uit te voeren ten behoeve van HP OpenView Service Desk klanten van Ultracomp.
In deze periode werkzaam bij Philips Semiconductors.
Hoofdtaakomschrijving: Implementatie van HP OpenView ServiceDesk wereldwijd binnen Philips Semiconductors.
Als Project leider de opdracht voor het opzetten van de globale ondersteuning, optimaliseren van de werkgroepen voor het effectief en efficiënt afhandelen van de verstoringen in de ICT Dienstverlening op basis van ITIL.
Na de optimalisatie moest de Philips Semiconductors support verhuist worden naar Azië voor de globale support.

Periode 2000 – juni 2001
Functie IT Manager, Service Level Manager
Bedrijf div. Klanten via Atos Origin
Werkzaamheden In het begin verantwoordelijk voor het managen van de Regionale Support Groep Backoffice voor 17 klanten, daarnaast plaatsvervangend manager van de totale Regionale Support Groep (RSG bestaande uit 29 medewerkers) Vanaf oktober 2000 service level manager voor de gehele groep van 29 medewerkers.
Vanaf het begin Proces Manager van Configuration Management, Software Control & Distribution (Release management genoemd in ITIL) en Productions (Incident en problem management genoemd in ITIL) Bij aanvang waren deze processen niet aanwezig, daardoor dus op moeten zetten.
Verantwoordelijk voor de medewerkers tevredenheid en opleidingen, Omzetverantwoordelijk voor de totale RSG, Verantwoordelijk voor de totale serviceverlening richting de klant, Account-, relatie en contract manager voor klanten van de RSG,
17-tal klanten waaronder; Philips Vastgoed Beheer & Diensten, Philips Corporate Purchasign & Forwarding, Philips Design, Evoluon, Openbare Bibliotheek Eindhoven, Gemeente Eindhoven, Metracom

Periode
1998 – 1999
Functie IT Manager, Service Manager
Bedrijf Philips, en ASML via Atos Origin
Werkzaamheden Het managen van klanten en een groep Technisch specialisten (8 medewerkers aan het begin.), Opstellen en onderhouden van contracten met betrekking tot de uitgevoerde scripts, t.b.v. unattended installaties. Verantwoordelijk voor de medewerkers tevredenheid.
Deze groep is uitgebreid tot 30 medewerkers
Klanten; ASML, Philips Design, Philips Nederland

Periode 1997 – 1998
Functie Consultant / E-mail specialist
Bedrijf Origin
Werkzaamheden Standaardiseren e-mail systeem wereldwijd binnen Origin, opstellen architectuur en design voor MS Exchange en MS SMS. Daarna de implementatie verzorgt voor Engeland, Duitsland, Spanje en Portugal, en de coördinatie in de rest van Europa, Azië en Amerika

Periode 1996 – 1997
Functie Systeembeheer
Bedrijf Competence Centre Utrecht via Atos Origin
Werkzaamheden Beheer Novell 3.12 en WinNT 3.51 netwerk, 1e lijn ondersteuning, Installatie portable en desktop computers, opzetten en beheren van een inbelfaciliteit.

Periode 1996
Functie Systeembeheer
Bedrijf BSO / Advies via Atos Origin
Werkzaamheden Beheren Novell 3.1x netwerk, 1e en 2e lijn ondersteuning op printers en werkstations, opbouwen inbelfaciliteit op basis van WinNT, Opstellen standaard installatie portables


Periode 1995 – 1996
Functie Systeembeheer
Bedrijf Origin
Werkzaamheden Beheren Novell 3.1x netwerk.

Periode 1995
Functie Systeembeheer
Bedrijf Ministerie van Defensie
Werkzaamheden Beheren en optimaliseren Novell 3.11 netwerk, herinrichten en uitbreiden patch-panel, 1e en 2e lijn ondersteuning gebruikers op netwerk gebied, en ondersteunen systeembeheerders in andere dienstkringen.

Periode 1992-1995
Functie 1st Article Engineer
Bedrijf Packard Bell
Werkzaamheden Initieel verantwoordelijk voor het bouwen van het eerste artikel (Prototype) en deze volledig door te testen. Als dit prototype akkoord was zou er door het management besloten worden om dit type in productie te nemen als de kosten/baten afweging gemaakt was.
Door de vergaarde kennis werd mijn ondersteuning gewenst in de productielijn. Hierdoor werd ik de vraagbaak voor productie.
Omdat ikzelf de testen verzorgde voor het prototype werd ik ook verantwoordelijk voor het testen van het systemen in de productielijn.
Door mijn ervaring werd ik later de rechterhand van de productie manager. Packard Bell is verhuisd naar Angers in Frankrijk
Ik was uitgenodigd om mee te helpen bij het opzetten van de nieuwe fabriek in Frankrijk.

Periode 1991 – 1992
Functie Technisch medewerker
Bedrijf Sigma Automatisering
Werkzaamheden Verkoop van hardware en software voor de SOHO sector.
Hier heb ik een technische dienst opgezet om de klanten sneller te helpen.

Opleiding interimmanager

Vakgericht
Certified Novell Engineer
Supporting Windows 95
Supporting Windows NT Workstation 3.51
Supporting Windows NT Server 3.51
Microsoft Exchange 4.0 en 4.5 beta
Middle Management cursus
ITIL Essentials
ITIL Service Manager
ITIL Expert v3
OSDM Sub process Manager training
PRINCE 2 Foundations
Training in Microsoft Operational Framework Essentials
Training HP OpenView Service Desk
NLP Oriëntatie training
Gecertificeert LRAO (digitale handtekening)
Lead auditor ISO/IEC 9001

Algemeen
MTS Elektronica te Helmond
MTS Informatica te Helmond
Deeltijd-HBO (C, C++, Systeem programmeren., Peripherals
en Interfaces) te Arnhem

KENNIS
Methode
ITIL V2 en V3
PRINCE 2
BISL
ASL
CMM
Software
MS Office Professional XP
MS Office Professional 2000
MS Office Professional 9x
MS Office Professional 4.3
MS Exchange
HP OpenView Service Desk v4.x tot en met v5.0
Operating System -
Windows Vista
Windows XP
Windows 2000
Windows NT 4.0
Windows NT 3.5x
Windows 9x
Novell 3.x
Novell 4.x

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandig geaccrediteerd ITIL-Trainer,
Foundation Versie 2,
Versie 2 Practitioners,
Versie 3 Bridge
Versie 3 Foundations
ITIL Versie 3 Expert
Service Manager
Contract Manager
Ondernemer
ICT Manager
Consultant


Talenkennis interimmanager

Nederlands,
Engels,
Duits


Overig

Mijn bedrijf heeft als doel om ondersteuning te bieden, Coachen en opleiden van ICT management en haar medewerkers, om er voor te zorgen dat ze effectief en efficiënt worden en service georiënteerde specialisten.

Samen met verschillende ATO’s (Authorized Training Organizations) lever ik ITIL foundation, ITIL Practitioners en ITIL Service Managers trainingen in zowel Nederlands, Engels als ook in het Duits voor ITIL versie 2.
Daarnaast lever ik ook de Bridge trainingen van versie 2 naar 3 en ITIL Foundation Versie 3.Ik ben een officieel ITIL Expert en geaccrediteerd trainer.

Specialteiten:
Mijn specialiteit is ITIL. Het behalen van de hoogste effectiviteit en efficiëntie voor uw organistatie.

Daarnaast kan ik bedrijven begeleiden bij het behalen van de ISO certificeringen: 9001, 20000 en 27000.

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :