T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

2007 Projectdirecteur ontwikkeling van complex met appartementen, (levensloopbestendige) zorgwoningen en hotel-restaurant (stichtingskosten ca. eur 20 mln)

2001-2006 Directeur van Sterner Groep (projectmanagement en projectontwikkeling van vastgoed, m.n. binnenstedelijke woningbouw, 18 medewerkers, ca. eur 400 mln projectenportefeuille, grotendeels voor woningcorporaties en zorgorganisatie). Ik was eindverantwoordelijk en heb strategische herorientatie en professionalisering doorgevoerd, afgerond met overname.

2000-2001 Adjunct Directeur bij Adviesburo Wagemaker BV (Civieltechnisch directievoering, werkvoorbereiding, advies- en constructiebureau) Ik was verantwoordelijk voor de disciplines Werkvoorbereiding, Ontwerp, Uitvoering/Kwaliteit&Management en Automatisering. Ik deed o.a. audits bij Rijkswaterstaat en zette in een joint-venture een nieuwe dienst op, het directievoeren onder kwaliteitsborging. Dit pasten we o.a. toe op de HSL.

1998-1999 Projectleider Programma van Eisen bij Managementgroep Betuweroute. Ik was verantwoordelijk voor het programma van eisen van de hele Betuweroute, realiseerde eenduidige afstemming tussen budget, raming en programma van eisen, initieerde hiervoor essentiele beheersafspraken, voerde deze ook in, begeleidde saneringsronden, onderzocht pps (DBM, DBFM, infraprovider) mogelijkheden en was enige tijd projectleider van het emplacement CUP (Container Uitwissel Punt, te Valburg)

1993-1999 Senior projectleider bij TauwMabeg civiel en bouw bv. Ik was omzet- en resultaatverantwoordelijk voor mijn regio, werkte, na overname door Tauw, aan uitbreiding van vestiging Rotterdam en was tijdelijk hoofd van de afdeling landmeten/geodesie.

1990-1993 Bedrijfskundig adviseur bij Aveco Infrastructure Consultants b.v. Naast uiteenlopende adviezen en deelname aan het ontwerpteam van de Stormvloedkering Nieuwe Waterweg hield ik mij m.n. bezig met risico-analyse (technisch, financieel, organisatorisch) en planontwikkeling (ontwikkeling en toepassing van een systeem om bij een "vlekkenplan" al de financiele resultaten te prognosticeren)

1989-1990 Trainee bij Hollandse Beton Groep N.V. In het kader van mijn MBA opleiding deed ik in dienst van HBG onderzoek naar "Risico-analyse bij inschrijving op bouwprojecten".

1986-1990 Freelance automatiseringsadviseur Ik ontwikkelde met name kantoorautomatisering, bijv. automatisering van het offerte- en opdrachtproces.



Opleiding interimmanager

1988-1990 TSM Business School, MBA

1982-1988 TU Delft, Civiele techniek, afstudeerrichting Offshore Technologie(Cum Laude)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

ServantLeader,
Betrouwbaar/integer,
Analytisch sterk,
Praktisch/doelgericht,
Peoplemanager,
Commercieel,
Kan snel schakelen tussen helikopterview en details,
Kan zaken efficiënt organiseren,
Brede werkervaring met zeer uiteenlopende organisaties en mensen,
IT-kennis

Talenkennis interimmanager

Engels: goed
Duits: matig

Overig

Theo heeft een talent om complexe, onoverzichtelijke zaken inzichtelijk te maken door ze terug te brengen naar de essentie zodat het voor iedereen praktisch hanteerbaar wordt.
Integriteit, betrouwbaarheid en oprechte persoonlijke verbinding zijn belangrijke waarden die in zijn werk tot uiting komen. Hij krijgt daardoor snel het vertrouwen van mensen. Hij combineert een groot analytische vermogen met een praktische en doelgerichte instelling.
Hij is heel allround doordat hij zich na zijn technische- en managementstudie in de praktijk ook veel bezig hield met risico-analyse, financiën, juridische (contract)zaken, automatisering en, de laatste jaren, met bewustwording van mens en organisatie.
Deze kennis gebruikt hij om succesvolle resultaten neer te zetten en organisaties en mensen te laten schitteren.

In het gedachtegoed van Robert Greenleaf, die het begrip Servant Leadership introduceerde, herkent hij veel van zijn visie en (leiderschaps)aanpak.

Theo werkte voor uiteenlopende bedrijven gerelateerd aan de bouw: Woningcorporatie, Projectontwikkelaar, Grote projectorganisaties, Ingenieursbureaus, Constructiebureau, Adviesbureau, Aannemer, gemeenten.

Ontwikkeling
Zijn basis opleidingen zijn Civiele Techniek aan de TU Delft en MBA aan de TSM Business School.
Hij volgde daarna diverse cursussen en opleidingen, waaronder opleiding Servant Leadership, Coachingsvaardigheden, Emotionele intelligentie in de communicatie, Belbin teamrollen, Motiverend Leiderschap en diverse technische cursussen.
Tenslotte heeft hij de nodige levenservaring die hem veel inzicht gaf.

Diensten
Vanwege zijn praktische en doelgerichte aanpak zet hij zijn kwaliteiten het liefst in als interim manager, waarbij de toegevoegde waarde het grootst is bij een leiding gevende positie in een projectmatig werkende organisatie, waarbij hij verantwoordelijk is voor uiteenlopende disciplines. Bijvoorbeeld in een organisatie die door overname/fusie of heroriëntatie in een veranderingsproces zit waarin aandacht nodig is voor het professionaliseren van de bedrijfsvoering en/of veel individuele begeleiding van medewerkers nodig is.
Zijn oprechte interesse en inzicht in mensen maakt hem tevens een waardevol coach.

 beschikbaar?