T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Doelgerichte Interim-, Resource- en consultant/programmamana

Doelgerichte Interim-, Resource- en consultant/programmamana

Werkervaring interimmanager

Periode : augustus 2004 – april 2004
Functie : Senior Consultant/ Projectleider
Duur : 5 dagen per week
Doel :
ABNAMRO Verzekeringen is de joint venture van ABNAMRO Bank en Delta Lloyd. Hierdoor is ABN AMRO Verzekeringen na Migratie formeel los gekomen van ABN AMRO Bank. De scheiding heeft o.a. te gevolg dat de diensten (business proces services) die de bedrijven elkaar verlenen geformaliseerd worden.

Het project heeft als doel de bestaande business dienstverlening voor zowel Eigen Product als Vreemd Product, te beschrijven en af te stemmen met zowel de directie van ABN AMRO Verzekeringen als die van ABN AMRO Bank. Het resultaat zijn per business line Leven, Schade, Pensioenen en Zorg&Inkomen: een Service Catalogus, rapportage en een over de business lines heen geldende Service Level Agrement (SLA).
Mijn aandachtsgebieden:
- inhoudelijk als business consultant verantwoordelijk bij het opstellen van de verschillende Service Catalogi,
- het aangeven en afstemmen van de relatie tussen de business process services, de business architectuur en de procesmodellen,
- het ontwerpen en af stemmen van de rapportages t.b.v. het management,
- als projectleider verantwoordelijk voor de implementatie van de beschreven Service Catalogi incl. rapportages, beheer en gebruik van de verschillende Service Catalogi.

Periode : februari 2004 – augustus 2004
Functie : Resourcemanager/ Financial Control
Duur : 5 dagen per week
Doel :
Het opzetten van de Financial Control en het Resourcemanagement voor het Programma Migratie ABNAMRO Verzekeringen. Dit programma, met een looptijd van 2003 tot 2008 betreft de overgang naar shared ICT tussen ABNAMRO Verzekeringen en Delta Lloyd. ABNAMRO Verzekeringen is de joint venture van ABNAMRO en Delta Lloyd.
Mijn aandachtsgebieden zijn:
- formeel akkoord realiseren tussen de Labels ABNAMRO, Delta Lloyd en ABNAMRO Verzekeringen over de financiële stromen (contractadministratie, facturenadministratie) en de verrekening van kosten tussen de labels,
- het opzetten en uitvoeren van het resourcemanagement van het gehele programma (ongeveer 100 FTE) en
- het rapporteren over het gebruik van resources en de financiën richting management en stuurgroep.

Periode : juni 2003 – augustus 2004
Functie : Manager/ Senior adviseur
Duur : 1 - 3 dagen per week
Doel :
Het opzetten en managen van een inkooporganisatie en de verkoop van producten van Nederland naar Rusland. Tevens advisering m.b.t. projectmanagement informatievoorziening.
Mijn aandachtsgebieden zijn:
- inkoop en controle van de producten,
- advisering van de klant in het gebruik van de producten en verbetering van hun processen en
- verbetering van de informatiestromen binnen het bedrijf.

Periode : januari 2003 – januari 2004
Functie : Manager/ Senior adviseur
Duur : 1 dag per week
Doel :
Het opzetten van een netwerkorganisatie onder één label “Core Consult” met de volgende producten: kostenreductie en -beheer, rationalisatie, liquiditeitsverruiming, participatie overname en herfinanciering.
Mijn aandachtsgebieden zijn procesanalyse en kostenminimalisatie m.b.v. complexiteitsreductie en ICT.

Periode : juni 2002 – januari 2004
Functie : Coach
Duur : 2 dagen per maand
Doel :
De persoonlijke begeleiding van een booking-office-manager werkzaam bij een groot hotel in een zeer sterk veranderende positie van het hotel in de internationale hotelketen. Dit als gevolg van een herpositionering van de keten in de Nederlandse markt.
Speerpunten van de veranderingen en begeleiding vormen:
- begeleiding in management van en tussen afdelingen en projecten,
- aanpassing van het informatiesysteem.

Periode : januari 2001 – juli 2002
Functie : Projectleider
Duur : 17 maanden
Doel :
Het leiden van 5 projecten (10 FTE) bij ABN Amro Verzekeringen, waarbij koppelingen werden gerealiseerd tussen nieuwe producten, een nieuw te vormen Competence Center Leven, een nieuw back- en frontofficesysteem en de bestaande bankfaciliteiten. Hierbij ging het om de uitwerking en implementatie van zowel geautomatiseerde interfaces als de organisatorische en procesmatige koppeling van het verzekeringsbedrijf aan de bank.

Tevens was ik gedurende een jaar speciaal verantwoordelijk voor de coördinatie binnen het programma van Verzekeren en de support van de ABN Amro domeinen waaronder Beleggen, Output en Archief. In dit jaar is een business aansluiting met de support domeinen gerealiseerd. Er is tevens commitment uitgesproken voor de invoering van de vernieuwde processen en producten.

Periode : 2000 - 2001
Functie : Project/- Interimmanager
Duur : 6 maanden
Doel :
Het begeleiden van het management van Cunningham Lindsey Europe bij het structureren van hun IT projecten en de contacten met diverse verzekeringsmaatschappijen.
Tevens werd aandacht geschonken aan de veranderende omgeving op Holding niveau (de samenwerking Europa en Amerika) waarbij de mogelijkheden voor verbetering van de informatievoorziening d.m.v. gedetailleerde informatie analyse onder de loep werden genomen. Hierbij werd de directie door mij begeleid in het nemen van strategische en tactische beslissingen (o.a. leverancierskeuze en samenwerking tussen de verschillende Cunningham Lindsey bedrijven).


Periode : 2000
Functie : Consultant / Projectmanager
Duur : 6 maanden
Doel :
Het opzetten van een organisatiestructuur en het bepalen van strategie en visie voor KPN Werkplekdiensten. Op basis van dit onderzoek gaf het managementteam in korte tijd d.m.v. speerpunten richting aan de organisatie en positioneerde Werkplekdiensten binnen de KPN en op de Nederlandse ICT markt.

Als projectmanager verantwoordelijk voor de realisatie van één van de speerpunten. Dit resulteerde in een systematische/ projectmatige werkmethode binnen KPN Werkplekdiensten en een reductie in ontwikkeltijd van nieuwe diensten van twee jaar naar een half jaar. KPN Werkplekdiensten wilde op deze manier beter voorbereid de open markt benaderen.

Hiervoor werden de volgende acties door mij uitgevoerd:
- coachen van het gehele management team,
- de uitwerking van de bijbehorende management gedachten/ filosofieën van “Operational Excellence” en “Customer Intimacy" voor de verschillende afdelingen (Sales, R&D en Operations),
- onderbouwing en verduidelijking van de beleidsvisie op de afdelingen,
- projectmanagement van het implementatieteam en
- realisatie van commitment binnen geheel Werkplekdiensten voor de nieuwe projectaanpak.


Periode : 1999 - 2000
Functie : Projectmanager / Consultant
Duur : 15 maanden
Doel :
De ontwikkeling en implementatie van een nieuw reparatie management proces tijdens de implementatie van een Business Proces Redesign bij de divisie Material Services van de Technische Dienst van de KLM.

Hierbij is een korte en betrouwbare doorlooptijd van het reparatieproces gerealiseerd (leadtime reductie van meer dan 20 %), een helder inzicht in de werkvoorraad en een verkleining van de onderdelenvoorraad (enkele milj. Euro’s). Tevens resulteerde dit in een optimalisatie van de gegevensoverdracht binnen Material Services met als resultaat een verbetering van 80% in snelheid en betrouwbaarheid.

Als Consultant het KLM- Managementteam geadviseerd m.b.t.:
- managementkeuzes t.b.v. succesvolle implementatie,
- ondersteuning van groepsmanagers,
- onderbouwing van de BPR visie,
- opzetten van trainingen en cursussen.


Periode : 1998 - 1999
Functie : Business Consultant
Duur : 6 maanden
Doel :
Het oplossen van complexe problemen in de IT bij NS Materieel door het oude onderhoudssysteem en het kostenbeheerssysteem te vervangen door een nieuw besturingssysteem (R5). Tevens moesten oude rapporten vernieuwd en aangepast worden.

Periode : 1997 - 1998
Functie : Medewerker Logistiekebesturing
Duur : 4 maanden
Doel :
Het opstellen van een functioneel ontwerp voor de automatisering van de distributiecentra van Schuitema n.v. en het oplossen van logistieke en organisatorische knelpunten. Dit werd mogelijk door de implementatie van een Warehouse Management Systeem.

Periode : 1996 - 1997
Functie : Business Analist
Duur : 5 maanden
Doel :
Het bepalen van de concurrentiekracht van Nederland in de audiovisuele sector aan de hand van een benchmark tussen verschillende landen waaronder Canada, Denemarken, Engeland, Duitsland en Nederland. De benchmark werd uitgevoerd in opdracht van de minister van Economische Zaken, Dhr. Wijers.

Periode : 1996
Functie : Business Analist
Duur : 5 maanden
Doel :
Het opstellen van een complexiteitkostenmodel, waardoor kostenbesparingen berekend worden wanneer de complexiteit binnen de organisatie of het productieproces afneemt. Hieruit volgde o.a. de onderbouwing van een reorganisatie welke door geheel Europa is doorgevoerd. De onderzoeken zijn verricht in Nederland, Duitsland en Frankrijk.


Opleiding interimmanager

1990
VWO (Nederlands, Engels, Wiskunde A en B, Natuurkunde, Biologie en Scheikunde)


1996
Ingenieursexamen Bioproceskunde
Landbouw Universiteit Wageningen

Hoofdvakken
Bedrijfskunde, Proceskunde, Wiskunde

Keuzevakken
Economische analyse, Integrale goederenstroombesturing, Proceskunde, Operationele analyse en Optimalisatie



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Methoden en technieken
Prince2 (projectmanagement)
Teleturn (programmamanagement)
Probaat (projectmanagement)
CMM (kwaliteitsmanagement)
Gegevensmodellering ER
Complexiteitkostenmodel
Integrated Finance model
I-Audit
Inzicht in invloed (bureau Zuidema)

---

Workshop
Siebel CRM/ERM

---

Programmeertalen
Certified SAS software consultant,Basic, SQL, PL/SQL

---

Database
Oracle, SAS

---

Besturingssystemen
Windows 3.1/95/98/NT/2000/ME/CE

---

Toepassingspakketten
Office 97 t/m 2000, Visio, Lotus 1-2-3, Access 97,Oracle Reports Designer, Oracle Designer 2000, Autocad,Internet en on-line communicatie


Talenkennis interimmanager

Engels : mondeling zeer goed, schriftelijk zeer goed
Frans : mondeling redelijk, schriftelijk redelijk
Duits : mondeling zeer goed, schriftelijk redelijk


Overig

Persoonlijke omschrijving
Ambitieuze professional met doorzettingsvermogen. Neemt graag initiatief en schroomt niet om in de diepte te gaan. Harold heeft een brede ervaringsbasis opgebouwd in de (internationale) consultancy in verschillende branches. Hij kent de benadering op problemen binnen deze verschillende branches en weet deze branches overschrijdend toe te passen. Ervaring met financial control, informatie- en organisatieontwikkeling (van Business naar ICT), project-, resource- en programmamanagement. Harold werkt doelgericht en weet structuur aan te brengen waar nodig.


Kernwoorden
Doelgerichte teamplayer en people manager, helikopterview met oog voor details, ondernemend, commercieel, creatief en resultaatgericht.


Doelstelling
Door in verschillende branches werkzaam geweest te zijn heb ik mijn consultancy vaardigheden opgebouwd. Ik heb meer dan 6 jaar ervaring en ben consultant in strategie-, organisatieontwikkeling, bedrijfstransformaties en informatie analyse. Hierbij werk ik graag in een organisatie die sterk is in het samenbrengen van eigen verantwoordelijkheden, vrijheid om nieuwe initiatieven te ontwikkelen en kennis op te doen van collega’s.


 beschikbaar?