T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

2005 – heden APM Terminals Rotterdam Maasvlakte, Rotterdam
Zelfstandig
Invoeren nieuwe pensioenregeling voor 450 operationele medewerkers
( totale waarde € 11 miljoen).
Aanvragen offertes. Beoordelen offertes en bespreken met een extern adviseur. Beoordeling IFRS consequenties. Presentaties directie en management. Advies over de te maken keuze. Presentatie van het voorstel aan de medewerkers en het beantwoorden van vragen en het geven van uitleg. Beoordelen of alle gemaakte afspraken in het definitieve contract zijn opgenomen. Begeleiden van en controle op de implementatie.
Advies en uitleg geven in zake pensioenen aan de medewerkers en het management. Controle op de berekeningen van alle pensioenpremies (5 pensioenregelingen).
Journaal maken van de maandelijkse salarisrun voor de financiële administratie middels een zelfgeschreven Excel applicatie.
Het mede samenstellen van periodieke financiële rapportages.
Het in kaart brengen van de administratieve organisatie van de HR afdeling i.v.m. interne controles (Sox) en de invoering van een nieuw personeelsregistratiesysteem.
Opstellen en periodiek controleren van de jaarbegroting personeelskosten.
Begeleiding van en controle op de berekening en afdrachten van de van toepassing zijnde sociale verzekeringen en de loonbelasting.
Advies en uitleg geven aan de medewerkers en het management in zake sociale verzekeringen en fiscale zaken.
Invoeren en begeleiden van een cafetariasysteem waarbij het mogelijk werd voor de medewerkers om reiskosten woonwerk uit te ruilen tegen bruto loon.
Onderhouden van contact met OR en vakbonden.

2002 – 2005 Accountantskantoor BBB Rijswijk, Nederland
Begeleiding van adviseurs bij rapportages en bij het adviseren aan klanten.
Opstellen jaarstukken en kwartaal- dan wel maandrapportages
Belastingadvies en verwerking aangiftes (LB, BTW en VPB).
Financieel advies naar aanleiding van de rapportages.
. Begeleiding financiering van projecten en (milieu)subsidie aanvragen.


1999 – 2002 ROMAD detachering Leidschendam, Nederland
Financieel Manager a.i., Financieel Controller a.i., Manager P&O a.i.
Thuiszorg Den Haag. Tijdelijke vervanging van de manager P&O i.v.m. ziekte. Begeleiding diverse projecten om te komen tot een betere verantwoording van de P&O processen (waaronder de salarisadministratie) in het grootboek en in de financiële rapportages. Nadruk op interne controle en volledigheid van de rapportages. Leidinggeven aan 10 personeel.
. Universiteit Leiden. Samen met de externe accountants ( KPMG) de financiële positie van diverse faculteiten inzichtelijk maken. Vooral de verhouding vorderingen en de aangegane lopende en toekomstige verplichtingen. In kaart brengen van de interne controles. Project is zodanig afgerond dat de accountant een goedkeurende verklaring kon afgeven, wat eerst werd geweigerd.
Bank Amsterdam. Structureren van de administratieve processen op de afdeling waar de aandelentransacties worden geadministreerd om inzicht te krijgen in de totale (risico) positie van de bank en deze verantwoord te kunnen rapporteren. Het accent lag op interne controles ( Sox en Tabaksblat ).
Projecten bij Nederlands Bureau voor Toerisme, een Autoverhuurbedrijf, Sociale Dienst Amsterdam, een Architectenbureau, een Kantoorinrichter
1996 – 1999 Zelfstandig administrateur Den Haag, Nederland
Verwerking administraties en advies aan zakelijke klanten (en privé)
Belastingadviezen; Financiële administraties; Jaarstukken,
(ook voor 2 Engelse firma’s); Maand- en kwartaalrapportages; Advies aan management inzake financiële zaken en wetsveranderingen; Alle belastingzaken ( BTW, Inkomstenbelasting, loonbelasting en Vpb); Automatisering van administratieve processen, waar mogelijk gekoppeld aan de financiële administratie; Advies aan de klant omtrent automatisering.

1990 – 1996 b.v. Nederland
Hoofd financiële administratie. Begeleiding van 5 werknemers.
Verantwoordelijk voor de financiële administratie en de controle daarvan
Verantwoordelijk voor alle belastingaangiftes (BTW, Loonbelasting, VPB) en invoerrechten.
Consolidatie van de Belgische en de Nederlandse firma’s alsmede een groothandel.
Verantwoordelijk voor alle importdocumenten en de financiering van leveringen van binnen en buiten de EU middels letters of credit.
Maand -, kwartaal- en jaarrapportages aan de directie en de banken.
Salarisadministratie met een zelfgeschreven applicatie.

1988 - 1990 Federation Internationale Pharmaceutique Den Haag, Nederland
Financieel directeur. Begeleiding van 6 werknemers
Verantwoordelijk voor de financiële administratie.
Verantwoordelijk voor de internationale ledenadministratie.
Kontakten met leden, de farmaceutische industrie en de WHO met betrekking tot de jaarlijkse conferentie en de artikelen voor het twee maandelijkse tijdschrift.
Verantwoordelijk voor alle belastingzaken; Kwartaalrapportage aan de bestuurders; Jaarrapportage aan de algemene vergadering en jaarrapportage aan de Secretaris Generaal

1983 – 1988 A.V.D. Rijswijk, Nederland
Hoofd financiële administratie. Begeleiding van 3 werknemers.
Verantwoordelijk voor de financiële administratie inclusief debiteuren en crediteuren en de projectadministraties; maand -, kwartaal- en jaarrapportages aan het management en de directie; maandrapportage aan bankiers in Nederland, Engeland en de US; consolidatie firma’s in Nederland en België; verantwoordelijk voor alle belastingzaken; ontwikkelen van een programma voor de uitvoering van de salarisadministratie.

1980 - 1983 Schweppes Softdrinks Ltd. Port Moresby, Nieuw Guinea
Projectmanager Hohola Softdrinks, begeleiding van 6 financiële werknemers en 20 produktie werknemers. Gedetacheerd via de Papua New Guinea Ontwikkelingsbank.
Begeleiding van administratief en produktie personeel; maand -, kwartaal-, en jaarrapportages zowel financieel als voor de productie; introductie van computers voor de administratie (ponskaartsysteem).

1980 en eerder Verscheidene andere werkgevers zowel financieel als verkoop.


Opleiding interimmanager

1968 Diploma MULO
1972 Diploma HBS-b
1972 - 1974 Militaire dienst
1974 - 1976 Studie Nederlands Recht Erasmus Universiteit (3 years)
1984 - 1985 SPD
1989 - 1990 Cursus COBOL
2000 - 2002 Cursus AMBI-modules


Talenkennis interimmanager

Engels vloeiend spraak en schrift
Frans vloeiend spraak en schrift
Duits rdelijk spraak en geschrift


Overig

Systemen/ financiële programma’s
o Beaufort
o Grote Beer
o Exact for Windows
o SAP r/3
o Triple P
o Excel, Access, Word, Powerpoint, Publisher and Outlook


 beschikbaar?