T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

8 jaar managementfuncties op MT niveau
10 jaar ervaring als projectleider en organisatieadviseur
3 jaar trainingservaring
branches: verzekeraar/bank/arbo dienstverlening/ adviesbureau/overheid

Curriculum vitae


Werkervaring

Eigen bedrijf (mei 2008 – heden)

• Projectleider (vanuit adviesbureau) bij verzekeraar”. Momenteel werk ik als interim projectleider voor een groot project genaamd “Route naar Succes”. Doel is d.m.v. teamcoaching te komen tot een goede balans tussen people-en performancemanagement, het verhogen van de medewerkers betrokkenheid en te komen tot “high performance teams”. Ruim 500 teams (5500 medewerker) doorlopen als team onder leiding van een teamcoach de “route” (9 bijeenkomsten in 21 weken) en een bijeenkomst na 1 jaar. Het project heeft een doorlooptijd van 3 jaar. Ik ben als projectleider eindverantwoordelijk voor het gehele project (organisatie & logistiek, financiën, planning, in- door- en uitstroom van freelance teamcoaches, communicatie en de medewerkers van de projectondersteuning). Lid van het Programmateam. Tot januari 2009.
• Zakelijke dienstverlener: training teamrollen met als doel het verbeteren van de samenwerking binnen het team (teamrollen Belbin, drijfveren, Ofman).
• Bankverzekeraar: begeleiden teams ING (in augustus gestopt vanwege mijn nieuwe rol als projectleider).
• Lobcoach bankverzekeraar: lobcoach van twee LOB’s

Psychlogisch adviesbureau (oktober 2006 – mei 2008)
Senior adviseur & trainer

• Het begeleiden van organisaties en groepen in verandering;
otrainen van groepen managers (managementleergangen): persoonlijk leiderschap, individueel leiderschap, het aansturen van teams;
o begeleiden van teams; leidinggevende & medewerkers (o.a. teamcoaching, teamplannen, samenwerken, teamrollen, teambuilding);
• workshops/trainingen (in-company) : communicatieve vaardigheden, onderhandelen,
POP-gesprekken, slecht nieuws gesprekken, coachend leiderschap, competentiemanagement, functionerings- en beoordelingsgesprekken, omgaan met weerstand, oefenen gesprekstechnieken met en zonder acteur, timemanagement; feedback geven & ontvangen en complimenteren;
• (Individuele) coaching (met of zonder selfassessment);
• Interviews/intakes met individuele groepsleden (o.a. 360° feedback, werkstijlen, big 5);
• Organisatieadvisering;
• Accountmanagement;
• Ontwikkelen trainingen en workshops;
• Projectleider (m.b.t. langdurige (trainings)programma’s).
• Conflictbemiddeling


Eigen bedrijf (januari 2005 - oktober 2006)
Eigenaar: trainingen, coaching, interim management

Projectmanagement, het opstellen van team- en businessplannen, klachtenmanagement, gesprekstechnieken (feedback geven en ontvangen), pop-beoordelings- en slechtnieuwsgesprekken, conflictmanagement, competentiemanagement, managementvaardigheden, coachen van leidinggevenden, verzuimmanagement).

Mediations (ingeschreven als mediator bij het Nederlands Mediation Instituut).


Arbodienstverlener (februari 2003 – november 2005)
Manager Bedrijfsvoering/Lid van het Managementteam

• Verantwoordelijk voor de unit Bedrijfsvoering. Direct leidinggevend aan 4 teamleiders, indirect aan 60 medewerkers. Teams: administratie verzuim en reïntegratie, bedrijfsbureau/planning & control, doktersassistentes, regiosecretariaat, receptie, facilitaire ondersteuning/inkoop, reïntegratiemanagers.
• Mediator (ten behoeve van klanten) t.a.v. arbeids- en samenwerkingsconflicten.
• Individuele coaching


Interim bureau (juni 2001 – januari 2003)
Consultant

• Relatiebeheer bestaande klanten en acquisitie nieuwe klanten.
• Schaduwmanager van maximaal tien interim-managers.


Bankverzekeraar (september 1989 – mei 2001)
Unitmanager Operations

Leven Collectief / lid van het MT (maart 1998-mei 2001)
• Verantwoordelijk voor de resultaten en performance van deze unit bestaande uit 6 teams/100 medewerkers. Teams: Klantendesk, Offertes, administratieve verwerking, relatiebeheer MKB-markt, special accounts en groot zakelijke markt. Direct leidinggevend aan zes teamleiders.
• Portefeuillehouder personeel/HRM. Verantwoordelijk voor in-door-en uitstroombeleid, begeleiden samenwerkings- en arbeidsconflicten, eerste aanspreekpunt unit HRM en Bedrijfsgezondheidsdienst.
• Trainingen geven: coachend leidinggeven, projectmanagement, teamplannen.

Bankverzekeraar
Senior Project manager

Business Unit Pensioen & Zorg (Augustus 1997-februari 1998)
• Verantwoordelijk voor projectleiding van diverse projecten waaronder stuurgroep Sabbatical Leave en implementatie businessplanning (business excellence model).
• Coachen teammanagers bij het opstellen en implementeren van teamplannen (“Big 8”).
• Geven van trainingen projectmanagement en klachtenmanagement.


Bankverzekeraar
Senior Organisatieadviseur

• Bank, lid van de stuurgroep (januari 1996-juli 1997) verantwoordelijk voor het implementeren van bankkantoren “nieuwe stijl”, saneren kantoren en het verhogen van de verzekeringsproductie. Specifiek verantwoordelijk voor de processen en het opstellen van het businessplan.
• Hoofd Projectbureau Verkoop (januari 1995-december 1995). Proces begeleiden van de reorganisatie van de buitendienst onder leiding van de directie Verkoop. O.a. analyse gemaakt van schade- en levenportefeuille en omzet per inspecteur
• Lid stuurgroep (januari 1993-december 1994) Team bestaande uit in- en externe Organisatieadviseurs). Procesbegeleider van de overgang van een directoraatgerichte structuur naar business unit structuur. Vanuit deze rol heb ik 2 jaar geparticipeerd in het nieuwe Managementteam Particulieren. O.a. verantwoordelijk voor het opstellen van het businessplan Particulieren.

Bankverzekeraar
(Junior) Organisatieadviseur

(september 1989-december 1992)
Organisatieadviseur. Op (interne) interim-basis ingezet bij diverse bedrijfsonderdelen ten behoeve van o.a. projecten, procesanalyse en verbetering (BPR), productiviteitsverhoging. Werkzaam geweest binnen directoraten Brand, Benzine en Hypotheken, vestiging in Amsterdam (afdeling Personeel & Organisatie) en het Assurantiebedrijf.


Opleidingen & Trainingen

• April 2004 NMI Mediator

• November 1992 Assurantie A (diploma)

• Juni 1989 Bedrijfskunde (HTS te Eindhoven).

Gevolgde trainingen
• Leiding geven aan projecten (KSG)
• Professionalisering adviesvaardigheden (Paul van Haaren)
• Projectmanagement Methoden en Technieken (KSG)
• Doeltreffende Organisatieadvisering (Coopers & Lybrand)
• Effectief Onderhandelen en conflicthantering (KPMG)
• Conflictmanagement (GITP)
• Businessplanning (KPMG)
• Cultuurdiagnose & verandering (KPMG)
• Business Proces Redesign (NN)
• Resultaatgericht leidinggeven (GITP)
• Leiding geven aan veranderingen (Mansal)
• Emotionele intelligentie (TMI)
• Professioneel Mediator (Mediation Trainingsinstituut Amersfoort)
• Training POP-gesprekken (persoonlijk ontwikkelingsplan) (GITP)
• Training Competentiegericht interviewen (GITP)
• Dossiervorming (La Gro advocaten)
• Mediation en wet verbetering Poortwachter (MTI)
• Mediation in arbeidsconflicten (Vermande)


Opleiding interimmanager

Bedrijfskunde, HTS

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

resultaatsgericht, organisatiesensitiviteit, besluitvaardig, zelfstandig, betrouwbaar, coachend management

 beschikbaar?