T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



management

management

Werkervaring interimmanager

The Vision Trust
2004-heden
Opzet educatief project cq. educatieve uitgeverij in Zuid Afrika voor competentiegericht onderwijs in Zuid Afrika. Contacten met onder ander de minister en deputy minister van Onderwijs, voorzitter van de Raad van Bestuur van Unisa.
De activiteiten zijn ondergebracht in een stichting ‘The Vision Trust’ met zowel een vestiging in Nederland als in Zuid Afrika.
(Dit is een combinatie van hobby en werk)

Interim opdrachten:
Januari 2005 tot en met augustus 2005
Uitwerken van een businessmodel en businessplan voor een nieuw op te zetten onderneming op het gebied van medisch toerisme naar het buitenland. Beoordelen mogelijkheden en financiële haalbaarheid. Naam van de opdrachtgever kan in verband met de premature status van het project niet genoemd worden. (In opdracht van een aantal buitenlandse investeerders)
Januari 2005 tot en met april 2005
Begeleiding van het commercieel team van de TekstBeeldGroep, het een en ander mede op basis van het Strategisch Actieprogramma zoals uitgebracht door het GEA in maart 2004. Het herdefiniëren van USP’s nieuwe mogelijkheden door technologische ontwikkelingen en het herkenbaar maken daarvan en ontwikkelen van een onderscheidend vermogen binnen een zeer homogene markt
Januari 2004 tot en met december 2004
Interim opdracht:
Voor de TekstBeeldGroep te Terneuzen:
Nieuwe organisatie opgezet voor een overgenomen bedrijf
• Nieuwe organisatie opgezet
• De commerciële contacten onderhouden zodat de klanten voor de nieuwe organisatie behouden bleven.
• Voorbereiding en begeleiding van nieuwe commerciële activiteiten

December 2003
In opdracht van de curator in het faillissement van een grafisch bedrijf een doorstart voorbereid onder een nieuwe eigenaar.
• Waardebepaling van de immateriële vaste activa (ontwikkelde software)
• Personele bezetting na doorstart
• Opstellen van een begroting na doorstart
• Begeleiding van de onderhandelingen
• Advies bij de beoordeling van kandidaten voor overname
• Het bedrijf tijdens de onderhandelingen operationeel houden, onder andere door intensieve contacten met afnemers en leveranciers

Ondernemer:
Mei 2000 tot en met november 2003
DGA Koninklijke Van de Garde te Zaltbommel
Activiteiten BV ingebracht in Koninklijke Van de Garde te Zaltbommel, Algemeen directeur (DGA) van Koninklijke Van de Garde BV. De activiteiten van Koninklijke Van de Garde van een traditioneel grafisch bedrijf omgebogen naar een moderne grafische onderneming met als kernactiviteit ‘het automatiseren van publicatieprocessen’.
Technisch:
• Ontwikkeling van een redactioneel systeem, contentmanagementsysteem en productiesysteem voor PAT onderwijsinnovatie BV (2001-2004)
• Ontwikkeling van een redactioneel systeem, contentmanagementsysteem en productiesysteem voor De Katholieke Bijbelstichting (2003-2004)
• Ontwikkeling contentmanagementsystemen voor de productie van catalogi voor vooraanstaande groothandelshuizen op het gebied van sanitair, verwarming, medische apparatuur, elektronische componenten, papier en kantoorartikelen (1993-2004)
Commercieel:
• Beheren van de key-accounts
• Organisatie van de verkoop van projecten door middel van verkoopworkshops
Organisatorisch:
• Ombuigen van traditioneel grafisch bedrijf naar een onderneming in ‘het automatiseren van publicatieprocessen’, verandering van mentaliteit, bij- en omscholing van het personeel, opzetten van een afdeling ontwikkeling.
• In 2002 een omvangrijke personele reorganisatie.
Financieel:
• Implementeren van een nieuw administratief systeem in 2001
• Implementeren van een calculatie- ordersysteem in 2002

December 1993 tot en met mei 2000
DGA BV te Purmerend, zelfstandig ondernemer op het gebied van tekstautomatisering en databasepublishing en elektronisch drukken. Ontwikkeling van diverse applicaties op dit gebied.
Projecten (ontwikkeling)onder andere:
• Ontwikkeling Catalogus Systeem; een systeem om geautomatiseerd catalogi te produceren. Verder ontwikkeld tot het huidige Caps, een op XML-technieken gebaseerd systeem (1993-2004)
Klanten: onder andere Bührmann-Ubbens; Merck; ATT&T – Lucent Technologies; Scaldia; Vegro
• Ontwikkeling van een redactioneel systeem voor de Technische woordenboeken van Kluwer Technische Boeken (Ten Hage Stam) inclusief geautomatiseerde pagina-opmaak (1994-1998)
• Ontwikkeling en productie van de internetsite van het Centraal Museum in Utrecht (1997)
• Ontwikkeling en productie van de CD-rom van het Centraal Museum in Utrecht (2000-2004)

Werknemer:
1989-1993
Gardata te Leersum (tegenwoordig Grafidata te Deventer), in de functie van bedrijfsmanager. Primair verantwoordelijk voor ontwikkeling en projectmatige verkoop.
1988-1989
Zetservice Utrecht te Utrecht, in de functie van bedrijfsmanager; reorganisatie en opzet van een nieuw businessmodel
1986-1988
Drukkerij Van den Berg te Zwijndrecht, bedrijfsleider
1980-1986
Uitgeverij Van Dale Lexicografie te Utrecht, verantwoordelijk voor de productie en redactionele automatisering van de toenmalige nieuwe reeks vertaalwoordenboeken
1979-1980
Uitgeverij Educaboek te Culemborg (nu Wolters-Noordhoff), productiecoördinator/planner


Opleiding interimmanager

MAVO-4, diploma 1972 te Apeldoorn

HAVO, diploma 1974 te Apeldoorn
Grafische MTS richting AE, diploma 1978 te Utrecht
Grafisch calculatordiploma KVGO, diploma 1977 te Utrecht
Grafisch kostprijsdiploma KVGO, diploma 1977 te Utrecht
Hogere Bedrijfsleiding ISW (HBO), diploma 1985 te Den Haag
Diverse AMBI modules, diploma’s 1985/1986
Verder onder andere: Marketing, Arbeidrecht en Auteursrecht aan onder andere de Open Universiteit (1986-1991), geen certificaten of diploma’s.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

veramderingsmanagemnet, algemeen management, verkoopmanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

Overig

ervaring in insolventieproblematiek, faillisement en doorstart, veranderingsmanagement en projectmanagement.

 beschikbaar?