T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketing & Communicatie Manager

Marketing & Communicatie Manager

Werkervaring interimmanager

Prestaties & ervaring

Unique Nederland B.V. - Marketing & Communicatie Manager
1 augustus 2008 – heden

Bij Unique heb ik voor het eerst echt kennis gemaakt met het “ Corporate live”. De uitzendbranche is zeer commercieel en heel dynamisch. In mijn rol als Marketing & Communicatie Manager werken we samen in een team van 5 mensen (Communicatie adviseur (corporate), Online Marketeer, projecten en evenementen Manager, marketing medewerker (regionaal)). PR vormt een belangrijk deel van mijn takenpakket. Ik heb veel ervaring opgedaan in deze functie.

De marketing is B2C en B2B en in een tijd van crisis is het heel belangrijk om de veldorganisatie de juiste stimulans te geven om in gesprek te blijven met opdrachtgevers. Dat is niet eenvoudig als er bijna geen vacatures zijn. Daarom hebben we na de zomer de “ MKB Marktmonitor 2009” ingezet. Een onderzoek dat ondernemers informeert over de effecten van de crisis, de getroffen maatregelen en het toekomstperspectief. Dit onderzoek is gehouden onder 3.399 ondernemers in de periode mei – september 2009 en het rapport is net uit. Het onderzoek gaf de veldorganisatie een goede stimulans en een voet tussen de deur bij opdrachtgevers.

E-commerce is een belangrijk aandachtsgebied voor mij. Binnen Unique is dit in het verleden een ondergeschoven kindje geweest. Begin oktober hebben we de nieuwe Unique site gelanceerd met een nieuwe vacaturebank. Hiermee werd SEO geïmplementeerd (de oude vacaturebank kon niet worden geïndexeerd) en werd het backoffice systeem vernieuwd en gekoppeld aan het primaire systeem. In dit project was ikzelf de projectleider en heb het hele proces i.s.m. ICT van USG People geïmplementeerd, getest, getraind etc. Het resultaat 2 weken na livegang is erg goed; we hebben veel meer bezoekers die 2 keer zolang blijven, meer solliciteren en meer pagina’s bekijken.

Bovenstaande projecten geven een beeld van de diversiteit van mijn functie en de afdeling. Er is nog veel meer te melden zoals een samenwerking met rasartiest VanVelzen voor het binden en boeien van uitzendmedewerkers, breakfast before business sessies, nieuwe brochurelijn etc.

Mavin Marketing Manager en later Sales & Marketing manager
1 oktober 2003 tot 1 juli 2008

Mijn rollen bij Mavim gingen een stap verder. Hun product is een standaard software oplossing die inzetbaar is voor diverse toepassingen. Voor de marketing en verkoop strategie houdt dit in dat de mogelijkheden omgezet moeten worden in concrete product & marktcombinaties.

In mijn rol als Marketing Manager is het marketing team gevormd en hebben we een zeer succesvolle product & marktcombinatie voor de Gezondheidszorg uitgewerkt en samen met de accountmanagers succesvol in de markt gezet.

Daarna is mijn rol veranderd in een Sales en Marketing Managers rol waarbij ik mij richtte op de Commerciële markt. Mavim was tot dan toe vooral gericht op de Non Profit markt. Samen met een team van 4 accountmanagers en de afdeling Marketing in de strategie ontwikkeld en zijn de marketingcampagnes opgezet. Het team heeft de gestelde targets behaald en werkte onderling goed samen. De marketingstrategie wordt gevormd door (continue) marktonderzoek waardoor we goed inzicht hebben in de behoeften in de markt. We hebben een keuze gemaakt uit de segmenten en doelgroepen die we hebben geïdentificeerd en hierop is de promotie afgestemd.

Naast het ontwikkelen en implementeren van de strategie had ik een aantal Key Accounts onder mijn hoede, realiseerde ik new business in het logistieke segment en bij woningcorporaties, voer ik
onderhandelingen en geef ik productdemo’s en presentaties tijdens seminars.

Sales & Marketing Manager
Medio 2006 – 1 juli 2008: Mavim B.V.
•Verantwoordelijk voor het commerciële segment
•Nieuw verkoopteam opzetten en managen op een – voor Mavim B.V.- nieuwe markt.
•Vier Accountmanagers (twee senior en twee junior) aansturen.
•Een marketingstrategie ontwikkelen en implementeren.
•Realiseren van gestelde targets.
•Marketingplan ontwikkeld voor de markt van woningcorporaties.
•Nieuwe large accounts binnengehaald in de logistieke markt (Railion, Nedtrain, DHL)

Marketing Manager
2003 – Medio 2006: Mavim B.V.
•Het verdrievoudigen van de prospect pipeline.
•Opzetten van en leiding geven aan een marketingteam. Het team is in twee jaar gegroeid van
2 naar 10 personen. Het team geeft invulling aan een nieuwe strategie waarbij de nadruk van
sales is verschoven naar marketing. De acquisitieaanpak is compleet vernieuwd; in de
benadering van de markt gaan we nu uit van de behoefte in de markt in plaats van het
promoten van de functies van het product.
•Het opzetten van thema/solution marketing & verkoop. Bijvoorbeeld een solution voor de zorg
voor het verplichte kwaliteitskeurmerk HKZ waardoor onze marktpositie de afgelopen twee jaar
tweemaal verdubbeld is (van 25 naar meer dan 100 klanten).
•Het opbouwen van de benodigde competenties binnen mijn team voor het organiseren van
beurzen, congressen, seminars, Internet (communicatie), wervingcampagnes, belteam, PR,
teksten (factsheets, whitepapers, klantcases, demo’s).
 
•Het leiden van een succesvolle upgrade/migratie campagnes.
•Opzetten van mailings met scoringspercentages van 6%-14%.
•Opzetten van continu klanttevredenheid onderzoek.

Humatix - Marketing Assistant en later Marketing Manager
2000 – 1 oktober 2003

Mijn eerste baan bij Humatix was heel breed en “ hands-on”. Hier heb ik marketing en Sales ervaring opgebouwd en hierdoor weet ik wat de uitdagingen van Sales mensen zijn. Hun relaties zijn zeer uiteenlopend, van ministeries, internationale bedrijven tot en met een eenmansbedrijf. De marketing was hier nog heel basaal; internet, DM, face2face presentatie, beurzen.

•Nieuwe marketingstrategie ontwikkelen en implementeren. Maatwerksoftware werd eerst
alleen B2B verkocht. In 2000 startte de overheid met ruim 30 projecten in diverse sectoren om
de arbeidsomstandigheden te verbeteren. De analyses uit onderzoek leidden tot het ontwikkelen van praktische oplossingen om de arbeidsomstandigheden te verbeteren en het verzuim tot een minimum te reduceren. In deze projecten werd veel gebruik gemaakt van software om informatie over te brengen aan de medewerkers in een sector of om hen te trainen veiliger hun werk te doen. Ik heb voor Humatix bij de eerste drie van deze convenanten de deals gesloten om de software specifiek voor deze branches te ontwikkelen en bouwen. Inmiddels is Humatix preferrerd supplier van software in bijna alle convenanten.
- Gestelde targets behalen voor de verkoop van de standaard software (o.a. de
Beeldschermtachograaf).


Opleiding interimmanager

Opleidingen
•2007: Modus Operandi: Training zelfmanagement
•2007: ‘Niet voor watjes’: Management Training
•2000-2004: Hes Amsterdam: HEAO CE (Commerciële Economie)
•1992-1999: VWO


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties en vaardigheden
•Online minded; bewezen geslaagd in het verbeteren van de e-commerce bij Unique.
•Brede kennis van Marketing en Communicatie; PR, above the line en below the line communicatie, interne communicatie, product marketing.
•Gedreven en bewezen geslaagd in het behalen van gestelde (team)verkooptargets.
•Ervaren teammanager; juiste man/vrouw op de juiste plek.
•Vaardig in het stimuleren en enthousiasmeren van mensen.


Talenkennis interimmanager

NL + EN

Overig

Persoonlijk
Mijn karakter kenmerkt zich door een open persoonlijkheid. Ik ben recht door zee. Ik sta vrolijk en
positief in het leven en vind het belangrijk om tijd door te brengen met mijn kinderen Sofie, Mila, Jesse en partner Martin. Ik vind het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen en een onafhankelijke moderne vrouw te zijn. Ik geniet erg van alle sportieve activiteiten (Pilates, hardlopen, fitness) en ik ben een buitenmens (klimmen, fietsen, wandelen etc.).

 beschikbaar?