T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager, directeur, management consultant

manager, directeur, management consultant

Werkervaring interimmanager

VERRICHTE FUNCTIES IN HET BEDRIJFSLEVEN

2001-2001: Project Manager bij Semecs, een elektronica fabrikant. Het betrof het opzetten van de organisatie van een coördinatie centrum voor de 8 Europese- en 2 centraal Europese productie vestigingen. Het project was gericht op het verhogen van de winstgevendheid door een effectievere inzet van de vestigingen in centraal Europa. Dit is bereikt door het stroomlijnen van de verkoop met o.a. ontwikkeling, inkoop en productie afdelingen. 1300 medewerkers. ISO 9001

1999-2000: Consultant bij Zurich Levens Verzekeringen, voor een herstructureringsproject. Het project betrof het opzetten en invoeren van een nieuwe organisatie structuur in de backoffice om productiviteit en kwaliteit te verbeteren en het reduceren van de backlog. Een nieuwe organisatie is ingevoerd om het aantal medewerkers te verminderen, de kundigheid van de medewerkers te verhogen en de beloning in overeenstemming te brengen met de prestaties. Daarnaast is een database opgezet om de hoeveelheid en de moeilijkheidsgraad van de activiteiten vast te leggen, om daarmee de toekomstige personeels behoefte te sturen.

1997-1998: Directeur (statutair) ad interim, voor turnaround bij Mamon Productie. 80 medewerkers. Zelfstandige onderneming en high-tech champignon kwekerij met een productie van 80 ton champignons per week. De nieuwe “state of the art ” onderneming had enkele jaren verlies gevend geproduceerd met diverse technische- en organisatorische problemen. Mijn doelstelling was om de winstgevendheid te verhogen door ingrijpende machine aanpassingen, kwaliteits- en productiviteitsverbeteringen en onderhoudsreductie. Dit heeft geresulteerd in een omzet toename van 33% en het voortbestaan van het bedrijf verzekert.

1994-1995: Interim manager/ bedrijfsorganisator bij Cito kunststoffen. 100 medewerkers. Zelfstandige dochteronderneming met Duits hoofdkantoor, producent van folie en flexibele verpakkingen in PE en PP. Belangrijke processen zijn extruderen, bedrukken en confectioneren van PE verpakkingsmaterialen. Na een recent doorgevoerde reorganisatie lag mijn taak in het leidinggeven aan de productie, en het verbeteren en optimaliseren van de organisatorische- en kwaliteitsproblemen binnen de organisatie.

1985-1994: Directeur (statutair) bij Driessen Aircraft Interior Systems, Wieringerwerf N.H. met 150 medewerkers. Driessen is producent van vliegtuig interieuren voor de burgerluchtvaart onder toezicht en certificering van de Rijksluchtvaartdienst / ISO 9001. In het bedrijf worden trolleys van roestvast staal en aluminium geproduceerd voor de burgerluchtvaart maar ook voor spoorwegmaatschappijen en ziekenhuizen. Producten worden i.h.a. als maatwerk of in series geleverd. Mijn taak was de algehele leiding over de trolley divisie. De vestiging is door diverse uitbreidingen en nieuwbouw, gegroeid van 160 naar 500 trolleys per week, van 90 naar 150 medewerkers, en van kleine markt partij naar marktleider met 45% van de markt. Winnaar van de Koning Willem I Plaquette voor export in 1993, (90%).

1982-1985: Assistent- bedrijfsleider bij C.H.V. Mengvoeder Industrie, ’s Hertogenbosch, 150 medewerkers. Mijn taak lag in de dagelijkse leiding over de helft van de onderneming. Het betrof de leiding over, de planning van, en de logistieke sturing van de diverse grondstoffen stromen van en naar de productie. Dit is een dochteronderneming van C.H.V. Veghel, Europa’s grootste mengvoeder onderneming, 1600 medewerkers.

1980-1982: Bedrijfsorganisator, afdeling Organisatie en Efficiency bij Michelin’s Banden Industrie, ’s Hertogenbosch. 1400 medewerkers. Zelfstandige dochter-onderneming van Michelin, Clemont Ferrand, Frankrijk. Het betrof het optimaliseren van werkzaamheden en processen op diverse productie- en staf afdelingen, van het individuele werkstation tot processen die de gehele onderneming betreffen.

1976-1977: Militaire dienst vervuld in het Nederlandse leger als Patrouille Commandant bij de 424 Bewakings- en Beveiligingscompagnie “Van Heutsz”, van januari 1976 tot en met augustus 1977.

1974-1975: Scheepswerktuigkundige bij Shell Tankers B.V. Rotterdam. Gevaren op de grote handelsvaart op twee turbine gedreven tankschepen (crude carriers) en een motor gedreven tankschip.


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN

1998-2000: MBA -Master’s Degree of Business Administration, (bedrijfskunde),Newport University, California, USA. Afgestudeerd met een proefschrift over het onderwerp change management. Diploma behaald in juni 2000. (straight A’s).

1995-1996: NIMA-A en NIMA-B, Nederlands Instituut voor Marketing, diploma Marketing manager behaald in juni 1995 en juni 1996.

1992-1993: Quality Management, IKZ 1 + IKZ II ( Integrale Kwaliteitszorg) / T.Q.M.
1989-1990: (Total Quality Managment) onder auspiciën van het KDI en CERKOOP. Basis-en voortgezette post HBO opleiding voor Kwaliteitskundig Management en Organisatie. Diploma Kwaliteitskundige behaald in juni 1990 en juni 1993. (Een studie van twee jaar).

1982-1984: Bedrijfeconomie, H.E.A.O. diploma Bedrijfseconoom behaald in juni 1984.

1979-1980: Bedrijfsoptimalisatie en organisatie, gevolgd bij Michelin Banden Industrie in Karlsruhe, Duitsland. Hoofdthema van de post HBO studie is het structureren en optimaliseren van bedrijfsprocessen en efficiency verbetering. Met goed resultaat afgerond in november 1980. (Een studie van één jaar).

1974-1975: Scheepswerktuigkunde-A, Hogere Zeevaart School, diploma behaald in september 1975. (Een studie van één jaar).

1971-1974: Scheepswerktuigkunde-BM, Hogere Zeevaart School, diploma behaald in juni 1974. (cum laude).

DIVERSE TRAININGEN EN WORKSHOPS

Diverse korte cursussen van enkele dagen / weken gevolgd in management, gesprekstechniek, computers en op vaktechnisch gebied. Zoals: Het Ondernemingsplan van D.T.P.; Samenwerken met de Ondernemingsraad 100+ N.C.W.; The Challenge of Organizational Change van Mw Rozabeth Moss Kanter; Lead Assessor van Kwaliteitssystemen, Bureau Veritas, B.V.Q.I..


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

DE PERSOON

Mijn persoonlijke stijl typeert zich als leider /coach met een creatieve pragmatische insteek waarin de mens als rode draad door mijn activiteiten heen loopt. Door stimulerende leiding wordt groei van de medewerkers en de onderneming nagestreefd. Mijn werkwijze kenmerkt zich door goed te luisteren, het stellen van vragen, analyseren, humor en positief motiveren. Een multidisciplinaire opleiding en ervaring vergezellen een generalistische kijk op ondernemen wat zich vertaald in een vermogen om de onderneming winstgevender te laten functioneren


Talenkennis interimmanager

TALENKENNIS

Beheersing in woord en geschrift van Nederlands, Duits en Engels.


 beschikbaar?