T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financieel Manager, Controller, Verander Manager

Financieel Manager, Controller, Verander Manager

Werkervaring interimmanager

Relevante werkervaring: ZZP’er per 01/03/2006


Resources Global Professionals (European Shared Service Center), september 2008-juni 2009
Finance Manager European Shared Service Center

Werkzaamheden: veranderproces vormgeven: signaleren van risico´s, analyseren van processen en zorgen voor efficiencyslagen om de kosten te drukken. Daarnaast moeten de lopende processen draaiende worden gehouden (voertaal: Engels).


verantwoordelijk voor de financiële rapportage van 12 Europese landen aan de ,aan de Nasdaq genoteerde, moedermaatschappij in Amerika volgens US GAAP;
optimaliseren administratieve organisatorische processen (SOX);
adviseren CFO, MD’s en RSD over het veranderproces;
aansturen van 30 mensen;
coaching teamleiders;
implementatie credit management systeem;
het voeren van beoordeling - en functioneringsgesprekken.




Syntrus Achmea, Amsterdam, september 2007- augustus 2008
Manager verslaggeving pensioenadministratie

Werkzaamheden: de afdeling “in controll” brengen.
De werkzaamheden bestaan uit de volgende elementen:

verantwoordelijk voor de rapportering van 110 administraties (VUT, Sociale fondsen, Bedrijfspensioenfondsen en Operationele pensioenfondsen) aan de besturen van de pensioenfondsen;
afstemming met vermogensbeheerders en DNB, betreffende beleggingen en nieuwe FTK staten en RJ 610;
aansturen van 21 mensen;
MT lid;
service level agreements met interne en externe partijen opstellen/verbeteren;
optimaliseren administratieve organisatorische processen;
implementatie nieuwe structuur op de afdeling;
vervangen externe mensen door vaste medewerkers
het voeren van beoordeling - en functioneringsgesprekken;



Ernst & Young, Amsterdam en Rotterdam (Shared Service Center), maart 2007- september 2007
Transitiemanager Randstad Noord (Alkmaar, Haarlem, Amersfoort, Utrecht, Amsterdam)
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de transitie van de financiële administratie Randstad Noord, naar het Shared Service Center in Rotterdam.

Interim manager Accounts Payable, Financial Shared Service Center
Werkzaamheden: veranderingsproces op de afdeling doorvoeren.
De werkzaamheden bestonden uit de volgende elementen:
aansturing van 25 medewerkers;
optimaliseren administratieve organisatorische processen;
kpi’s formuleren en rapportages ontwikkelen;
begeleidt implementatie digitaal factuur – routeringssysteem.





SDR, Gemeente Rotterdam (Shared Service Center), juni 2006-februari 2007
Manager FA Shared Service Center
Werkzaamheden: veranderingsproces op de afdeling doorgevoerd en jaarafsluiting gecoördineerd. De werkzaamheden bestonden uit de volgende elementen;

planning en evaluatie jaarafsluiting FA;
budgetverantwoordelijke voor afdeling;
verantwoordelijk voor het tijdig en volledig aanleveren van de jaarstukken en de maandelijkse rapportages;
contactpersoon accountant;
implementatie van nieuwe structuur op de afdeling;
uitbreiding van de afdeling naar 15 mensen;
coachen van medewerkers;
optimaliseren administratieve organisatorische processen;
beschrijven processen en procedures;
oplossen achterstanden in de administraties;
implementatie creditmanagement systeem;
het voeren van beoordeling - en functioneringsgesprekken;
afstemming BU – managers;
risk management (procesbeheersing);

Quion B.V., Rotterdam (aug. 2003 – februari 2006 en maart 2006 – mei 2006 als interim)
Manager Portefeuilleadministratie
Werkzaamheden:
aansturing van 21 medewerkers;
het voeren van beoordeling - en functioneringsgesprekken;
visie, doelstellingen en beleid van de directie vertalen naar de werkzaamheden op de afdeling;
lid M.T. Hypotheek Processing (HP);
verbeteren van de rapportagekwaliteit naar de geldverstrekkers
(47 administraties);
optimaliseren administratieve organisatorische processen;
verantwoordelijk voor jaarafsluiting;
contacten met interne en externe relaties;
begeleiden projectteam bij implementatie nieuw financieel pakket (Coda).

Yacht Finance, Den Haag (sept. 1999 – juli 2003)
Interim professional

Ministerie van Justitie (Penitentiaire Inrichting Haaglanden, Den Haag)
Senior Medewerker Financiën
Werkzaamheden:
begeleiden van medewerkers afdeling Financiën;
plaatsvervangend hoofd FEZ.

Grontmij, Waddinxveen
Bureauchef
Werkzaamheden:
aansturing van 9 medewerkers van de financiële administratie;
coördineren jaarafsluiting;
begeleiden introductie nieuw financieel pakket (Oracle).

ANWB, Den Haag
Manager Financieel Economische Zaken, Facilitair Bedrijf
Werkzaamheden:
aansturing assistent controller en manager financiële administratie;
lid M.T. Facilitair Bedrijf, sparringpartner van het management;
opstellen raming en meerjarenplan 2001-2003;
inrichten management informatiesysteem en verstrekken managementinformatie;
optimaliseren administratieve organisatorische processen;
verbeteren van ISO beschrijving voor de financiële afdeling;
contacten met interne en externe relaties.

Ministerie van Binnenlandse Zaken (Politie Haaglanden, Den Haag)
Financieel Controller
Werkzaamheden:
verantwoordelijk voor de inventarisatie van de achterstanden;
aansturing medewerker Personeel, Organisatie & Opleidingen;
opstellen budget;
overleg met afdelingsmanagers betreffende budgettering en overschrijdingen ten opzichte van de begroting;
samenstellen rapportages t.b.v. de verschillende bureaus;
verbeteren administratieve organisatie.

AKZO Nobel Car Refinishes, Sassenheim
Hoofd Administratie
Werkzaamheden:
begeleiden financiële overgang SAP/R2 naar SAP/R3;
aansturing 7 medewerkers;
optimaliseren administratieve organisatorische processen.

Travel Unie International, Rijswijk
Projectmedewerker Finance
Werkzaamheden:
ondersteunen afdeling Finance in het kader van de jaarafsluiting.


Siemens Nederland N.V., Den Haag (mei 1999 - aug. 1999)
Projectcontroller
Werkzaamheden:
het financieel beheren van diverse projecten.


Environmental Resources Management B.V., Utrecht (juli 1995 – april 1999)
Administrateur
Werkzaamheden:
verantwoordelijk voor financiële - / personele- en projectadministratie;
maandelijkse opstelling verlies- en winstrekening, balans, projectanalyse, liquiditeitsbegroting en managementrapportages voor de directie in Nederland en de moedermaatschappij in Engeland;
opstellen jaarrekening en budget;
beheren van de verzekeringsportefeuille, wagenpark en inkoop.


Boeters B.V., De Lier (nov. 1988 – juli 1995)
Hoofd administratie (05/1991 – 01/1995)
Boekhoudkundig medewerker (11/1988 – 05/1991)





Relevante nevenactiviteiten
1993 – 2004 Bestuurslid ’s-Gravenzandse Volleybal Vereniging, penningmeester




Opleiding interimmanager

2008 - heden Nyenrode Business Universiteit:
Professioneel Interim Management
2008 HOFAM
diploma behaald
2006 N.L.P
certificaat behaald
1998 S.P.D.
diploma behaald
1990 M.B.A.
diploma behaald
1988 M.E.A.O.
diploma behaald
1986 H.A.V.O.
diploma behaald
1984 M.A.V.O.
diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijnmanagement,Verandermanagement, Financial- and Business controlling, Efficiency verbeteringen, Kwaliteits verbeteringen, Shared Service Centers, Pensioenen, Hypotheken.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Resultaatgerichte financiële (interim) people-manager met meer dan 20 jaar ervaring in zowel de profit- als public sector.

Ik ben inzetbaar als verandermanager, lijnmanager, financieel directeur, hoofd controlling of als consultant voor de analyse van uw financiële processen.

Ik heb de afgelopen jaren bij diverse bedrijven als interim (verander) manager gewerkt,waarbij ik leiding heb gegeven aan teams van 20 tot 30 mensen.
Binnen mijn opdrachten heb ik altijd een adviesfunctie naar de directie gehad, betreffende het optimaliseren van de processen, technologie en het functioneren van de medewerkers. Daarnaast ben ik ook altijd eindverantwoordelijke, voor het dagelijkse proces en de implementatie van mijn verbetervoorstellen.

Mijn visie als manager is dat mensen,uiteindelijk, vanuit een gedegen basiskennis, zelfstandig en onafhankelijk van de manager hun dagelijkse werkzaamheden moeten kunnen uitvoeren.
Met mijn inhoudelijke kennis ben ik in staat om mensen te coachen en begeleiden zonder deze visie uit het oog te verliezen.

Door opdrachtgevers word ik omschreven als een peoplemanager die daadkrachtig is, goed kan communiceren op elk niveau en structuur weet aan te brengen in de organisatie.



 beschikbaar?