T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Customer Operations Manager

Customer Operations Manager

Werkervaring interimmanager

Profiel ;
Customer Operations Manager in Multinationale onderneming. Gespecialiseerd in Distribution Requirement Planning (D.R.P.), Supply Chain Project Management, Operations Management in verkooporganisatie.


Werkervaring:
25 augustus 2008 tot heden : Logitech Europe S/A in Nijmegen.
Customer Service Manager EMEA in het European Distribution Service Center ( total 120 medewerkers). Ik ben verantwoordelijk voor order Management en Customer Service en fulfillment naar retailers en distributors in EMEA. De Customer Service afdeling bestaat uit 32 personen, waarvan 5 supervisors direct aan mij rapporteren. In kwartaal 1 2009 moet een plaatje klaarliggen hoe de Customer Service afdeling gereorganiseerd moet worden. Daarnaast heb ik de opdracht om een brug te bouwen naar de verkoopkantoren in EMEA, om zodoende informatie naar en van de verkoop te verbeteren. Verder neem ik deel aan Quality circles en business projecten zoals S&OP, CPFR, scheduling. Op 5 januari 2009 heeft Logitech besloten om te reorganiseren, hetgeen beteket dat 20% van het personeel zal moeten afvloeien. Aangezien ik een korte tijd bij het bedrijf werk zal mijn positie ter discussie staan.

Behaalde resultaten;
Start gemaakt om de relatie met de landenverkoopkantoren te verbeteren en de forecasting & planning meer aandacht te geven. Verder een start gemaakt om demand planning and scheduling en rescheduling project en gestart. Het verder uitrollen van EDI / Iportal met het doel om eind 2009 80% van de orderlijnen van de retailers en dealers electronisch te laten verlopen.

01 juli 2007 tot 25 augustus 2008 : Kodak Graphic Communications Group in Bunschoten
Vanwege relocatie van het verkoopkantoor GCG BNL naar België gestart als Customer Service Manager & special Projects bij het European Distribution Centre (EDC) van Kodak in Bunschoten. Verantwoordeijk voor Customer Service afdeling en European Product Management groep. Geef leiding aan 12 medewerkers. Daarnaast ondersteun ik het hoofdkantoor met enkele O2C projecten.

Behaalde resultaten
Vanwege expansie werkzaamheden in het EDC is de customer service groep vanaf juli gegroeid van 4 naar 8 personen. Nu bezig met het verder profesionaliseren van de Customer Service groep. Gestart met het mappen van O2C processen binnen Customer Service.

12 maart 2001tot 01 juli 2007 : Kodak Graphic Communications Group in Breda
Taken:
Operations Manager bij de verkooporganisatie van Kodak GCG BNL. Verantwoordelijk voor customer service, demand planning, data /prijs beheer, contract beheer, interne procedures/ processen, S&OP, e-commerce met klanten, facility management, car fleet management, back office Service. Geeft direct leiding aan 13 werknemers. Lid van Management Team van Kodak Graphics Communications Group BNL. Vertaald Corporate en /of BNL doelstellingen en richtlijnen naar het beleid van Operations afdeling. Zorgt voor afstemming en samenwerking met andere afdelingen.Daarnaast logistieke bruggenbouwer tussen de fabrieken en het Europees Distributie Centrum (EDC).

Behaalde resultaten:
Opzetten maandelijkse Dealer en Account Manager Reviews, opzetten KPI’s, opzetten programma’s met EDC ter verbetering van de performance en verlaging van logistieke kosten. Implementeren electronic data interchange (EDI) met dealers. Procedures en werkinstructies voor alle afdelingen van het verkoopkantoor opgezet. In 2006 SOX/SOD geimplementeerd op het verkoopkantoor.
In december 2006 interne Service afdeling geintegreerd in de Operations afdeling. Service contracten, dispatch, logistiek spare parts, en coördinatie installaties komen onder mijn directe verantwoordelijkheid. Vanwege span of control afdeling Operations organiseren met teamleiders en implementatie in juni 2007 gestart.

November 1999 tot 12 maart 2001 : Omron Europe B.V. in ‘s-Hertogenbosch
Taken:
Purchasing & Inventory Control Manager bij het Europese Logistieke Centrum (ELC) van Omron Europe B.V..Verantwoordelijk voor optimaliseren voorraadhoogtes, het managen van logistieke inkoop -en planning activiteiten. Gaf leiding aan 6 planners (HBO niveau). Lid van het Management Team van ELC.

Behaalde resultaten:
Invoeren van Supply Chain Performance metingen. Verlaging Implementatie Europees programma om excess voorraden te elimineren. Opbouwen relatie met Europese Product Managers en fabrieken. EDI tussen ELC en toeleverancier. Projectleider invoeren barcode bij Omron Manufacturing Nederland.

Januari 1989 tot november 1999: 3M in Breda
Taken;
De eerste 5jaar European Inventory Planner. De laatste 5 jaar Materials Management Specialist bij Business Unit Industrial Markets en in deze laatste functie verantwoordelijk voor Supply Chain Excellence rapportages en faciliteren logistieke projecten.

Behaalde resultaten;
European Inventory Planner ; service naar > 95%, voorraden van 4 naar 2 maanden , eliminatie excess voorraad.
Materials Management Specialist: betrouwbare Supply Chain Excellence rapportage. Implementatie Sales & Operations Planning bij Business Unit Tapes. Sales & Marketing ondersteund met rationaliseren van aantal producten (20% minder eindproducten , reduceren productgroepen met 10%). Deelname aan project destocken van lokale distributiecentra naar een Europees distributiecentrum.

1988 – 1989: Intal b.v. in Geldermalsen
Taken:
Verantwoordelijk voor inkoop en voorraadbeheer van aluminium profielen.

1985 – 1988: Maitre Paul in Tilburg
Taken:
Verantwoordelijk voor productieplanning en inkoop van grondstoffen en verpakking.

1981 – 1985 : Wijffels B.V.in Vught
Taken:
Assistent op de afdeling boekhouding.

1980 – 1981 : Berg Electronics in ‘s- Hertogenbosch
Taken:
Assistent op afdeling Business Analysis.


1977 – 1980 : I.E.V.O. Vastgoed in Vught
Taken:
Assistent makelaar.




Opleiding interimmanager


Opleiding :

M.A.V.O. : Diploma in1972
H.A.V.O. : Diploma in1974
H.T.S. Bedrijfskader : Diploma in 1976
M.O. Economie : Alle deelcertificaten 1982
Apics C.P.I.M. : Diploma in 1996

Cursussen :

IBW Hogere Bedrijfskunde : Certificaat behaald in 1991
Business Process Re-engineering : Universiteit van Nijenrode in 1996
Sales & Operations Planning : Oliver Wight Education Consultants in UK
MRP II : Oliver Wight Education Consultants in UK
MRP II Implementation : Oliver Wight Education Consultants in UK
IBW Praktisch Leidinggeven : mei 2000


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Specifieke kennis / ervaring;
Leidinggevende coach MS Office
ERP pakketen MRP11
APS pakket Manugistics Sales & Operations Planning (S&OP)
Supply Chain Management Customer Service Management
Engels in woord en geschrift Omgaan met verschillende culturen
Business Process Re-engineering Opzetten interne procedures / processen
Contract management Implementeren veranderingsprocessen

Talenkennis interimmanager

Nedelands en Engels vloeiend

Overig

Hobby’s; Hockey, tennis, skiën


 beschikbaar?