T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Online marketing / sales manager

Online marketing / sales manager

Werkervaring interimmanager

PROFIEL
Creatief, analytisch, energiek, resultaatgericht, communicatief en bruggenbouwer.

RECENTE WERKERVARING
08.2014 – 01.05.2017 Managing Directeur en digitaal strateeg bij Dharma Media.
Dharma Media, Marketing Facilitators. Een ander bureau voor digitale marketing met een agile werkwijze. Wij ontwikkelen apps, websites, webshops en webapplicaties. Onze ontwikkelaars weten alles van technologie en onze marketing strategen hebben de kennis die ervoor zorgt dat de conversie stijgt, en blijft stijgen. Het gaat ons om het optimaal inzetten van techniek door klanten en hun organisaties.
Hielko trekt als strateeg projecten op het raakvlak van digitalisering en organisatie transitie, voorbeelden:
• Adviseur van Directie en Directeur Digitaal van Medux in transitie organisatie naar echt digitaal en agile werken en begeleiden van hun interne start-up duxxie.nl.
• Projectmanager van transitietraject van telefonie naar Omnichannel werken binnen VvAA.
• Programmamanager veranderingstraject Delta Lloyd Bank in digitaal werken met intermediairs en het coachen van management en teamleden in het agile verbeteren van operationele processen.
• Sparringpartner management Powerhouse in het transitie- en groeiproces van hun organisatie.
• Sparringpartner van directie van Adfiz voor herpositionering van Adfiz en Finfin.

10.2015 – heden Co-founder en investor in Wearesure.io
Non executive board member, Hielko is als investeerder en partime strateeg betrokken bij deze Insurtech start-up met Europese ambities. Start-up gedreven vanuit techniek en marketing die komt met één oplossing bij arbeidsongeschiktheid, overlijden en een potje voor later. In Nederland zijn ruim een half miljoen zzp’ers die geen vangnet hebben in geval van arbeidsongeschiktheid, overlijden en potje voor later opgebouwd.

DOCENT / TRAINER ERVARING
• Lectric, internet opleider
Sinds 2010 hoofddocent Next Communication opleiding, post HBO niveau en kerndocent van Opleiding Online Marketing en Cross Media. Tevens lid van examencommissie NextCommunications (Logeion geaccrediteerd)
• Beeckestijn Business School, hét opleidingsinstituut voor online marketing, communicatie & sales Kerndocent in de Nima A en B opleidingen.
• Daarnaast diverse dagvoorzitterschaps- of presentatierollen vervuld rondom het thema online marketing, Agile werken en hoe je dat aanpakt o.a. bij de VU, Nyenrode, IDMK, ZZP-organisaties en Emerce E-day.

OVERIGE WERKERVARING
01.2013- 07.2014 Manager E-Commerce bij Fletcher Hotels. P&L verantwoordelijk voor online verkoop van verschillende digitale proposities zoals Fletcher.nl, de ruim 60 hotelsites, het portal Hotelmoment, het portal Hotelbon en de Kruidvat hotel acties, totaal meer dan 65 Ecommerce sites.
• Dagelijks aansturing verschillende e-commerceteams met totaal 14 FTE
• Verantwoordelijk voor een online omzet > 50 miljoen euro per jaar, 50% van de totaal.
• Gerealiseerde stijging in online omzet van 5% bij een daling van 15% in marketing kosten.
OVERIGE WERKERVARING (VERVOLG)
04.2012- 01.2013 Manager Direct bij LaSer Nederland, een innovatieve aanbieder van financiële diensten,
consumptief krediet, creditcards en loyalty. P&L verantwoordelijk (250 mio+) voor (online) verkoop van label Directa.nl en groepsbrede retentiemarketing activiteiten.
• Dagelijks aansturing Direct marketingteam van 4 FTE marketing en Callcenter van 20 FTE
• Cultuurverandering gerealiseerd naar accountable marketing en echte verkoop drive binnen het marketingteam, het commerciële callcenter en de klantenservice.
• Herpositioneren van het merk Directa in de Nederlandse kredietmarkt

04.2006- 04-2012 AXA & REAAL, bedrijfshoofd Verkoop E-Business Center. In deze functie
eindverantwoordelijk voor alle internet en extranet activiteiten van REAAL/AXA. Werkzaamheden:
• Dagelijks aansturing van het E-Businessteam van 14 FTE
• Introductie nieuwe conversie gedreven reaal.nl en opzetten online team met agile werkwijze.
• Gerealiseerde groei naar 65% in digitale aanvragen, 200% meer leads en 50% meer bezoek.
• Stijging in digitale aanlevering gerealiseerd van 2% naar 30%.
• Voorzitter Releaseboard VNAB project elektronische Assurantiebeurs, een vereniging in transitie van face-2-face zaken doen digitaal zaken doen, rapporterend aan directie en RvB leden uit de secotr.
• Programmamanager van het Strategieproject REAAL 2020 samen met RvB.

01.2005- 04.2006 Delta Lloyd, Programmamanager Complexe Business Projecten. Voorbeelden:
• Eindverantwoordelijk in opdracht van RvB voor concern brede productontwikkeling, marketing en introductie van WIA-proposities en inrichting voor labels Ohra, ABN Amro en Delta Lloyd.
• Eindverantwoordelijk in opdracht van RvB voor Commerciële introductie en organisatie inrichting commerciële van de Basisverzekering Zorg voor labels Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro.

03.2002- 01.2005 Delta Lloyd, senior e-Business Developer; e-Business adviseur voor directies. Voorbeelden:
• Verantwoordelijke voor Meetingpoint binnen Delta Lloyd, digitaal platform van 6 verzekeraars.
• Introductie van propositie, producten en organisatie PersoniQ, de integrale MKB Propositie

02.2001- 01.2015 Partime zelfstanding organisatieadviseur. Voorbeelden:
• Haalbaarheidsonderzoek bestuurlijke fusie Stichting Sivi en Hypotheken Data Netwerk.
• Begeleiding realisatie en marketing van GOMA App voor CentraMed.
• Gedragen visie geschreven voor MeetingPoint, digitaal platform van 6 verzekeraars
• MediaPlaza, senior Business Consultant: creëren van “e-Business awareness” bij management en directies van o.a. Siemens, KPN, ING Direct en Ministeries EZ en OC&W.

02.1998- 02.2001 Turner, organisatieadviseur. Turner is adviesbureau gespecialiseerd in
procesgerichte organisatie vernieuwing. Voorbeelden:
• Herinrichting van aanmeldings- en administratieve processen in driehoek Hogescholen, Universiteiten en IB-Groep.
• Optimaliseren van commerciële processen binnen de Baan NL organisatie.
• Cultuuromslag en herinrichting van commerciële acceptatie en klantenservice organisatie van OOM Insurance, toename in slagvaardigheid en flexibiliteit.

04.1997- 12.1997 Value Partners, Business Analyst. Value Partners is een Italiaans boardroom consultancy bureau, spin off van McKinsey. Voorbeelden van activiteiten:
• Merger & acquisition onderzoek bij Die Hard in Tsjechië.
• Commercial restructuring van Pirelli Cabels International Commercial Organisation in Milan.

Opleiding interimmanager

OPLEIDING
11.2009 -11.2010 Management Development Programma SNS REAAL i.s.m. Nyenrode University

08.1991-08.1997 Technische Bedrijfswetenschappen aan Universiteit Groningen, afstudeeronderzoek uitgevoerd
in Italië en marktonderzoek in Indonesië.
Vakken gehaald aan ‘Universidade de Coimbra’ in Portugal. Diploma behaald.

08.1995-08.1997 Propedeuse Wijsbegeerte aan Universiteit Groningen behaald.

08.1984-06.1991 HAVO en VWO aan het Erasmus College te Zoetermeer.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Online marketing
Verandermanagement
Agile werken (business) wise
Project en programma management

Talenkennis interimmanager

TALENBEHEERSING
• Nederlands, vloeiend mondeling en schriftelijk.
• Engels, vloeiend mondeling en schriftelijk.


Overig

HOBBY’S / NEVENACTIVITEITEN
• Coachen van roeiers, in bezit van diploma’s coachcursus A en B van KNRB
• Voorzitter van jeugdcommissie bij roeivereniging Hemus periode 2003-2007
• Coachen van junioren teams bij hockeyvereniging AMHC
• Hardlopen (marathons), schaatsen en roeien
• Lid van D66.
• Het actief volgen van digitalisering en verandermanagement ontwikkelingen.
PUBLICATIES
• Scrum voor business: Dedicated multidisciplinair team op consultancy.nl
• Bye Bye Google Search in Emerce Magazine en online
• Verschillende publicaties als blogsites zoals Travelnext.nl en Marketingfacts.nl


 beschikbaar?