T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager

manager

Werkervaring interimmanager

Werkervaring: Periode:

A-Verpleegkundige
Streekziekenhuis Raamsdonksveer 1981-1985

Intensive Care/ Coronaire Verpleegkundige
St.Ignatius Ziekenhuis/ Medisch Centrum Klokkenberg Breda 1987-1989

Intensive Care Verpleegkundige
St.Antonius Ziekenhuis Nieuwegein 1989-1991

Ambulance Verpleegkundige
Ambulance Dienst Regio Utrecht 1990-1994

Spoedeisende Hulp Verpleegkundige
St.Antonius Ziekenhuis Nieuwegein 1991-1995

Hoofdverpleegkundige Spoedeisende Hulp
St.Antonius Ziekenhuis Nieuwegein 1993-1995
-opzetten van een professionele Spoedeisende Hulp
-in samenwerking met UMCU opzetten Mobiel Trauma Team Utrecht
-verantwoordelijk voor adequate inzet personeel en middelen
-onderhouden van externe contacten

Coördinerend Hoofd Zorgeenheid Interne
St.Antonius Ziekenhuis Nieuwegein 1995-2000
-verantwoordelijk voor adequate inzet personeel en middelen voor de interne afdelingen, dialyseafdeling en interne medium care
-budgetverantwoordelijk
-opzetten van een nieuw te vormen interne medium care
-opzetten transmurale zorg, ontwikkelen/implementeren innovatieve projecten
-implementeren integraal management
-ontwikkelen en uitvoeren van beleidsplannen v.w.b. interne verpleegzorg, strategisch/tactisch
-verantwoordelijk voor kwaliteitsbeleid


Rayonmanager Thuiszorg
Rivas Zorggroep Gorinchem 2000-2003
(Ziekenhuiszorg, Verpleeghuiszorg, Verzorgingshuiszorg, Thuiszorg)
*implementeren van ketenzorg, interne ontschotting, creëren integrale teams vanuit thuiszorg en intramurale zorg
resultaat: - wijkgerichte geïntegreerde teams vanuit verpleeghuis en thuiszorg,
-ombuigen van werkmaatschappijen(thuiszorg, intramurale zorg)
naar geïntegreerde regiozorg
*strategische marktoriëntatie en planvorming
resultaat: -opzetten van lokale wijksteunpunten, diensten leveren i.s.m.
woningcorporatie, marketingplan
*verantwoordelijk voor efficiënte inzet personeel en middelen, aansturing van 20 teammanagers/ 500 uitvoerenden
resultaat: -gezonde financiële bedrijfsvoering, goede score medewerkers-
tevredenheidonderzoek
*opzetten integraal management, plan en controlecyclus (Balanced Scorecard)
resultaat: -resultaatgericht decentrale verantwoordelijkheidsstructuur
-transparante planning en controlcyclus,
*opzetten van samenwerkingsverbanden met verzorging- en verpleeghuizen.
resultaat: -gezamenlijke projecten, leveren van diensten intramuraal,
-kennisdelen, jobrotation
*HKZ-certificering:
resultaat: -beschrijven werkprocessen volgens HKZ-norm, implementeren
van interne audits, borging van verbetercyclus,
-HKZ certificaat


Directeur Thuiszorg
Centrum Maatschappelijke Dienstverlening Veenendaal/
Regio ZuidOost Utrecht
Thuiszorg 2003-2006
*i.s.m. bestuurder strategische planvorming CMD
resultaat: -strategieplan 2004-2007, werkconferenties met operationeel
management, zeepkistbijeenkomsten met medewerkers, uit-
dragen visie, bewerkstelligen “sense of urgent”
-concretiseren van beleid naar actieplannen
*eindverantwoordelijk voor Thuiszorg; managers, uitvoerenden, staffunctionarissen, in totaal ongeveer 700 werknemers
resultaat: -integrale aansturing zorgprocessen
-gemotiveerd personeel
-behalen jaardoelstellingen
*behalen marktgroei en productdiversificatie
resultaat: -opzetten en uitvoering van praktijkondersteuning
-jaarlijks cliëntengroei/ productiegroei
-uitbreiden specialistische doelgroepenzorg(diabetes, palliatief.)
*onderhandelen met zorgkantoren over productieafspraken; volume en zorginnovatie
resultaat: -behalen vooropgestelde productieafspraken
-goede verstandhouding/communicatie met zorgkantoren
-test- en pilotorganisatie voor zorgkantoren (oa AZR)
*verantwoordelijk voor reorganisatie thuiszorg o.i.v. externe ontwikkelingen; bezuinigingen, Wet Maatschappelijk Ondersteuning daardoor oa. meer efficiency, herziening bedrijfsprocessen, hogere productiviteit
resultaat: -integreren van verzorging en verpleging in wijkgerichte teams
-onderbrengen huishoudelijke verzorging, alphazorg en zorg-
diensten binnen apart bedrijfskolom
-opzetten en implementeren van automatische planningssystemen
-participatie in gemeentelijke opzet WMO, gesprekspartner met alle
zorggebiedgemeenten
*opzetten commerciële bedrijfskolom
resultaat: -opzetten van servicediensten(pedicure, maaltijdverstrekking,bood-
schappendienst, alarmopvolging enz)
*voorbereiding fusie met verzorgingshuis en verpleeghuis
resultaat: -opzetten organisatiestructuur
-afstemmen werkprocessen
-informeren/communiceren medewerkers a.d.h. communicatieplan
(uiteindelijk is fusie gestrand n.a.v. bestuurvorming)
*samenwerkingsverbanden aangaan met eerstelijnsvoorzieningen, verzorging- en verpleeghuizen, collega thuiszorginstellingen, ziekenhuizen, hospice, etc.
resultaat: -bieden praktijkondersteuning binnen huisartsenpraktijken
-gezamenlijke zorgverlening binnen woonzorgcomplexen
-werken met onderaannemers bij intensieve thuiszorgverlening
-participatie in netwerken, opzetten transmurale zorg

Divisiemanager
Amphia Ziekenhuis Breda/Oosterhout 2006-heden
*eindverantwoordelijk voor divisie Interne Geneeskunde/Reumatologie/Geriatrie
resultaat: -behalen contracttargets, opstellen jaarplan/begroting
-aanpassen historisch budget naar realistisch budget
(activity based)
*aansturen van afdelingshoofden, specialisten in loondienst, arts-assistenten en ondersteunende medewerkers, indirect verantwoordelijk voor 450 medewerkers
resultaat: -integraal managementstructuur, werken met decentrale
“smart”-doelstellingen, zorgen voor stabiliteit binnen divisiestructuur
-door efficiënte bedrijfsvoering van overschrijding naar binnen
kaders van begroting werken
*duaal management met medische managers
resultaat: -actieve participatie medisch managers in divisie/amphia-beleid
-gezamenlijk optreden intern en extern
-laagdrempelige communicatie, uitvoering overlegstructuur
*relatiebeheer intern/extern
resultaat: -goede verstandhouding met verwijzers en klantgroepen(informeren, communiceren, ronde tafelbijeenkomsten, patienttevredenheids-
onderzoeken)
-participatie in netwerk, samenwerkingsprojecten (diabetes, palliatieve
zorg, landelijke dementie programma, geriatrisch platvorm)
*budgetverantwoordelijk, jaarplannen volgens INK-model
resultaat: -gezond budget, jaarplannen op afdelingsniveau a.d.h. INK-model
*resultaatverantwoording afleggen middels prestatie-indicatoren
resultaat: -introduceren van “cockpit”(stuurinformatie) op afdelingsniveau
-structureel resultaatgesprekken met afdelingshoofden
-verantwoording afleggen middels kwartaalrapportages op gebied
van productie-, kosten- en kwaliteitsindicatoren
*voorbereiden NIAZ-accreditatie juni 2007
resultaat: -beschrijven en borgen efficiënte werkprocessen, opstellen van zorgpaden, informeren en enthousiasmeren medewerkers, stimuleren en faciliteren afdelingshoofden
*zorgverlenend ondernemerschap met de patiënt (klant) als oriëntatie
resultaat: -organiseren strategische verkenningsbijeenkomsten met medewerkers, verwijzers en klantgroepen
-initiëren scholing medewerkers in klantgerichtheid
-opstellen van projectplannen/businesscase middels “Prince2”-methodiek.
-goede informatie-uitwisseling met medewerkers betreffende interne
en externe ontwikkelingen op gebied van de zorgmarkt



In bezit kopie verslag
Individueel Assessment Programma:
GITP/Breda
17 juli 1996
GITP/Amsterdam
8 juli 2003
LTP/Amsterdam
31 januari 2006


Opleiding interimmanager

Opleiding: Diploma:

H.A.V.O.
(Ned, Eng, Wisk, Natuurk, Scheik, Bio) 1981



Beroepsopleidingen: Diploma:

A-Verpleegkundige Breda 1985

Intensive Care/Coronaire care Verpleegkundige Breda 1989

Acute Hulp Verpleegkundige Utrecht 1993


Management Opleidingen: Diploma:

“Management in Ziekenhuizen en Instellingen”,
Instituut Bedrijfswetenschappen Utrecht 1993

Training:”Leidinggeven in de praktijk”,
Opleidingsinstituut St.Antonius Nieuwegein 1995

Voortgezette Opleiding Gezondheidszorg Management,
Hogeschool Utrecht Utrecht 2000

Master Business Administration, (MBA)
(Marketing, HRM, Strategie, Informatie management, Financieel
management, Operation management, International management)
Business School Nederland (Certificering) Buren 2007

Basiskennis Boekhouden
NHA






Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?