T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Supply Chain of Logistiek manager

Supply Chain of Logistiek manager

Werkervaring interimmanager

DOELSTELLING/ COMPETENTIE:
Werken als Productie-, Supply Chain- of Logistiek Manager met focus op: Lijn- en Projectmanagement met een brede ervaring vanaf productieplanning, productie, materialen inkoop, magazijn/voorraadbeheer, transport/distributie, vraagvoorspelling, customer service en Sales&Operations Planning proces.
Mijn drijfveer is om hulp te bieden op een voor de ander vernieuwende manier. In dit proces van continue verbeteringen en veranderingen (Plan-Do-Check-Act) is communicatie en het menselijk respect van cruciale betekenis. Facetten van duurzaamheid en Cradle to Cradle (C2C) zijn een onderdeel van dit proces. Met enthousiasme probeer ik de juiste mens op de juiste plaats te kunnen zetten en te begeleiden/coachen aan de hand van vooraf gestelde doelstellingen en randvoorwaarden zodat ze met frisse blik en nieuw elan naar hun werk toe komen. Vervolgens ben ik ook een “bruggenbouwer” tussen interne afdelingen en externe locaties.
Als bedrijfskundige heb ik veel ervaring opgedaan met techniek, ICT en ERP-systemen, bedrijfsadministratie, effectieve kostenberekeningen en budgettering.
LOOPBAAN:
2008-heden Director Professional Logistics)
• Eigenaar , interim management en diverse projecten op gebied van logistiek advies en duurzaamheid. Vernieuwen/optimaliseren van logistieke- en productie processen in de gehele keten. Voorbereiden en implementeren van ISO 9001 kwaliteitsproject.
• S&OP proces implementatie, voorraadbeheer, transport&distributie en facilitair management
• Personal coach en talent manager, mensen/medewerkers voorbereiden voor de toekomst.
• Opzetten van Webshops met achterliggende logistieke processen,
• Aanvullend: Docent Logistiek- en Supply Chain opleidingen (MBO-HBO) waaronder Basics of Supply Chain management, Voorraad-, Transport-, Magazijn management en People skills.
• (2010 voor 3 maanden) Docent Fontys Hogescholen Eindhoven International Business, Vakgroep SCM en Logistiek.

2000-2007 Sr. Manager Supply Chain and Purchasing Vitatron (Medtronic)
Vitatron (producent van Pacemakers) was een business unit van Medtronic, producent van medische apparatuur. Medtronic had een omzet van ongeveer $11 miljard en 35.000 werknemers. Bij Vitatron heb ik de volgende hoofdtaken uitgevoerd:
• De Supply Chain functie gereorganiseerd met de daarbij behorende processen vanaf Design naar Productie, Warehousing, Transport&Distributie, Forecasting en Demand Mgt. rekening houdend met de daarbij behorende kwaliteitseisen van de medische normgeving. Verantwoordelijk voor wereldwijde Vitatron voorraad US$20M en productbeschikbaarheid (US$ 275M omzet). Zo ook voor het implementeren en uitvoeren van het S&OP proces (Sales and Operations Planning) en het beheren/controleren van het forecasting proces. Een verlaging van de voorraad van 25% bereikt. Gewerkt met ERP systemen JD Edwards/SAP en implementatie van Kanban/JIT principes. Gaf uitvoering aan de productiegroei van 25% per jaar, in units van 24.000/jr naar 60.000/jr. Werkte nauw samen met 4 wereldwijde productielocaties voor Vitatron producten, stuurde hierbij wereldwijd 8 personen aan. Tijdens productintroductie in de medische markt was ik projectleider van het productie/logistiek team om de leveringstijd en de fysieke productvrijgave als eindverantwoordelijke naar de klant op tijd te bewerkstelligen.
• Leiding gegeven aan verschillende afdelingen, gereorganiseerd, processen vernieuwd en nieuwe leidinggevende opgeleid: Facilitaire afdeling (2000), Productie support (2001), Technische literatuur (2002), Magazijn (2003), Afdeling Inkoop gecentraliseerd (2004).
• Projectleider SAP bij Vitatron in Arnhem in samenwerking met Medtronic Europa tijdens de Europese implementatie (2005/2006).
• Verantwoordelijk voor het productie uitfaseringsproject van Vitatron Pacemakers en de infasering van een nieuw product “REVEAL”. Vervolgens overgedragen aan de nieuwe Global Supply Chain organisatie van Medtronic in de US. (2006-2007)
• Verantwoordelijk als projectmanager voor het invoeren van een website-aankoopsysteem (marketingmaterialen en gadgets) voor de wereldwijde Vitatron Marketing/Sales organisatie.2005)

1995-1999 Associate Director “Materials and Logistics Europe, Middle-East and Africa” (AMP-EMEA) AMP is in 1999 overgenomen door TYCO Electronics, producent van elektrische- en elektronische aansluitmaterialen, multinational met een omzet toen van $12 miljard en 40.000 werknemers.
• Projectleider van herontwerp van fysieke opslag en distributie binnen Europa (van 12 naar 3 locaties) en ontwerp/implementatie van één Centraal Europees DC voor alle importen van buiten Europa. Goederenstromen en processen opnieuw in kaart gebracht. Veel contact met 8 Europese productieplants in 8 verschillende landen om te bepalen welke producten waar gemaakt werden en hoeveel voorraad er aangehouden mocht worden. (Veel politieke krachtvelden!). Communicatie en contactpersoon met overheidsinstanties zoals douane, Kamer van Koophandel, lokale overheden.
• Projectleider van het uitbesteden van de magazijnfunctie van AMP-Holland (mens, machine en materiaal) voor eindproducten naar een logistieke dienstverlener (1998-1999).
• Verantwoordelijk voor Europese- en Global transportcontracten en het stroomlijnen van wegtransport, lucht- en zeevracht. 30% Besparingen (3M Euro) gerealiseerd in 2 jaar.
• Aansturen van standaardisatie van equipment en processen voor de magazijnen in Europa. Lid van werkgroepen voor standaardisatie van processen en verpakkingen in de Global Supply Chain.

1988-1994 Manager Warehouse and Transport (AMP Holland):
• Leiding gegeven via 8 groepsleiders aan 100 medewerkers (LBO-MBO-HBO).Nieuw beloningssysteem voor alle magazijnfuncties opgezet.
• Implementatie van continu verbetermanagement en juiste man op juiste plaats. JIT- leveringen naar klanten (1200 afleveringen/dag) en verhogen van de leverbetrouwbaarheid/customer service naar de klant, maar ook de leverbetrouwbaarheid van productie naar magazijn.
• Verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van een nieuw magazijn, WMS en ISO 9001 kwaliteitssysteem en het opzetten van een klantenklachtenregistratiesysteem.
• Implementatie van Physical count naar Cycle count, voorraadnauwkeurigheid van 85% naar 97%.
• Integratie van alle verspreide magazijnen(6) tot 2 magazijnen (eindproduct en halffabricaten).
• Transport management opgezet voor de nationale en internationale markt vanuit Holland (lucht- en weg transport). Door het terugbrengen van 12 wegtransporteurs naar 3 ongeveer 20% besparing gerealiseerd.

1986-1988 Projectmanager Special Projects (AMP Holland):
Projectmanager voor planning en productie van Capaciteitsplanning, Job Floor control, WMS als voorloper op ERP systemen (SAP). Projectleider “MANS” kwaliteit verbeterprojecten (Deming filosofie) met als speerpunt continue verbeter management, (het latere LEAN management). Deelname aan kwaliteitscirkels met verschillende bedrijven in Zuid-Nederland.
1984-1986 Manager Planning Department (AMP Holland):
Verantwoordelijk voor de gehele productieplanning en materiaal planning, leiding gegeven aan 10 personen en MRP I en MRP II module geïmplementeerd bij planning en productie.
1983-1984 Projectmanager (AMP Holland):
Implementatie van nieuwe producten vanaf Engineering (ontwerp), productierijp maken tot en met aflevering naar de klant.
1980-1983 Supervisor Technische Voorcalculatie (AMP Holland).
Voorcalculatie en kostprijsberekening van producten en nieuwe projecten, centrale invoer van gegevens voor de Bill of Material. Voorstellen doen voor verbetering kostprijsopbouw. Leiding gegeven aan 3 personen

Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN:
1976-1980 HTS Tilburg, Bedrijfskunde
1974-1976 Technische Universiteit Eindhoven, Bedrijfskunde (geen diploma)
1968-1974 Atheneum B, Jacob Roelandslyceum, Boxtel

CURSUSSEN:
2012-2013 SMART coach
2012 Cradle to Cradle (C2C) master class bij Fontys International Business School Venlo
2011 Assessor EVC (ervaringscertificaat) Logistiek bij Hogeschool Wageningen
2009-2010 APICS-CPIM certificated. Supply Chain and Materials Management: Juni 2010.
2006-2007 Diverse logistieke trainings modules t.b.v. SAP implementatie
2000-2007 Diverse managementontwikkelingsprogramma’s waaronder Business on ••
Performance (bureau Gooiconsult Laren), 7 eigenschappen van Covey, Developing Leadership (Management Center Europe).
1997 Inkoop- en onderhandelingsvaardigheden (Cooper Management Institute Inc.)
1989-2008 Verschillende cursussen en seminars voor logistiek en Supply Chain Management via VLM en Inkoop & Logistiek.
1987-1988 Projectmanager voor Continu verbetermanagement, LEAN management volgens Deming-filosofie.
1986-1988 “Oliver Wright” ERP cursussen (MRPI/II, productiecontrole, capaciteitsplanning, voorraadbeheer en Distribution Requirement Planning).
1983 Project management.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PROFIEL:
• Brede leidinggevende -, productie-, en logistieke ervaring binnen grote matrixorganisaties in een internationale industriële en technische omgeving met complexe “make-to-order”en “fast moving” producten
• Stabiel en evenwichtig in een dynamische omgeving
• People manager met heldere communicatie, een betrokken doch kritische coach met een luisterend oor
• Pragmatisch, analytisch, kwaliteit- en klantgericht
• Organisator met improvisatie- en doorzettingsvermogen
• Ambitie voor vernieuwing, continue verbetering en ondernemend
• Helicopter view


Talenkennis interimmanager

• Vreemde talen: Nederlands, Engels woord en geschrift. Elementaire kennis van Duits en Frans.

Overig

• Brede belangstelling en kennis ten aanzien van de verschillende Europese culturen.
Begeleiden/coachen van jonge starters.
• Sport: 2002-2013 bestuursfunctie als Manager Technische zaken bij hockeyvereniging (ruim 700 leden), nog steeds actief als hockeyer (gespeeld in diverse nationale teams) en beoefenaar andere sporten (fietsen, fitness).
• Musiceren (zingen, piano, altsax, percussie).


 beschikbaar?