T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager (change, crisis, project en general manageme

Interim manager (change, crisis, project en general manageme

Werkervaring interimmanager

1998-heden Vastgoedonderneming

Functie: Directeur / eigenaar.

Functieomschrijving: Verantwoordelijk voor de totale
bedrijfsvoering,projectontwikkeling,
planvorming en marketing.

Doel: Verhuur van bedrijfsunits.

Bijzonderheden: In consignatie bij makelaar,
betreffende contracteren
en facturering huurders.


1988-heden Handelsonderneming

Functie: Directeur / eigenaar.

Functieomschrijving: Verantwoordelijk voor de totale
bedrijfsvoering o.a. het gehele
ondernemingsplan, taxaties, sales,
inkoop, administratie, personeel en
organisatie, contract-onderhandelingen
enz.

Doel : Taxaties, overname van bedrijven met
insolventie- problematiek of
faillissement.

Bijzonderheden: Door bijna vanzelfsprekende
ontwikkelingen in deze onderneming ben
ik in het interim management
terechtgekomen.


1997-2000 Recente interim opdrachten

1999-2000 Lamineerbedrijf

Functie: Changemanager

Eindverantwoordelijk voor gehele organisatie. Verlies- situatie, turnaround naar winstgevend. Veel aandacht voor marketing, P&O en investeringen. Groei personeels-bestand (door toename orderportefeuille).
Vernieuwing bedrijfsprocessen en procedures. Imagoverandering. Werven van relaties en het onderhouden hiervan.

Resultaat: Momenteel één van de grootste in
Nederland.


1995-heden Reisorganisatie

Functie: Projectmanager

Conceptontwikkeling, uitvoering marktonderzoek, bedenken en uitwerken van marketing- plan en strategieën, realiseren van doelstellingen, opzetten van centraal administratiesysteem, contractonderhandelingen in het buitenland, werving en selectie van personeel, opstellen van procedures.

Resultaat: Onderneming gemanifesteerd tot
toonaangevend in Europa, nog actief
betrokken t.b.v. kwaliteitswaarborging.


1998-1999 Handelskwekerij

Functie: Interim manager

Herstructurering bedrijf, strategiewijziging, modificatie en optimalisering van productieprocessen, implementatie van nieuw logistiek systeem, opzetten maatregelen t.b.v. kwaliteitscontrole.

Resultaat: Nettowinst verbetering.


1997-2000 Advocatenkantoor

Functie: Adviseur

Diverse branches: faillissementsafhandelingen, opsplitsen van ondernemingen, bemiddelen bij verkoop en overname. Advies aan organisaties uitbrengen bij doorstart of surseance van betaling. Afwikkelen van productie-processen van halffabrikaat tot eindproduct (overnemen van het management). Adviseren van advocaten / curatoren bij insolventiezaken en faillissementen. Rechtsdeskundige in opdracht van Arrondissementsrechtbanken.


1992-1997 Diverse opdrachten

Frontline B.V., Polman N.V., Van Gelder Holding B.V., Contrason B.V., Promex B.V., Autoglas Nederland B.V.,
Marges Beheer B.V., Harper Financial Servives LTD.,
ILS B.V., De Landelijke Reserveerlijn B.V., ChesterFashion, Renova B.V., Infoss Bedrijfsdiensten B.V., Anara B.V., Quatro Europe B.V., Comak Onroerendgoed B.V., Marget Bloom B.V., Schietechniek Installaties B.V.

Opleiding interimmanager

1983 – 1987
VWO (Ned., Eng., Duits, Wiskunde ,Natuurkunde, Scheikunde)

1988 – 1992
Vakdiploma Veilinghouder (HBO)

Cursussen

In de loop der jaren tot en met heden diverse management cursussen en seminars bijgewoond met uiteenlopende onderwerpen o.a.:
The fundamentals of Management
Time management
Strategy & Leadership
Change management
E-Business
People management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke kenmerken

Generalist met een gezond, zakelijk, organisatorisch- en commercieel inzicht.
Analytisch vermogen en strategische ingesteld.
Daadkrachtige persoon met overtuigingskracht en sterke communicatieve vaardigheden.
Ondernemer met een scherpe en goed onderbouwde visie.
Coachend, motiverend en vriendelijk waar mogelijk, confronterend waar nodig.
Inventief en gedreven in het optimaliseren van
organisatorische- en marketing technische vraagstukken.
No-nonsense mentaliteit, waarbij verantwoordelijkheid, eerlijkheid en openheid van zaken voorop staan.


Zakelijke historie en uitdaging

Als directeur van een onderneming, met als taak taxaties, verkoop en overnames van bedrijven met o.a. insolventieproblematiek, surseance en faillissement heb ik minimaal 100 cases behandeld waaruit ik kennis heb opgedaan over hoe mismanagement kan ontstaan en hoe het voorkomen had kunnen worden op zowel beleidsmatige-, financiële-, commerciële- en marketing technische gronden. Door deze situatie werd ik benaderd om bij een onderneming waar het faillissement was uitgesproken tijdelijk management te voeren voor het afproduceren van halffabrikaten. Vanuit deze positie ben ik in een adviserende functie terechtgekomen naar zowel ondernemers als curatoren en rechtbanken toe, waarna ik geïnviteerd werd voor crisis management. Vanaf 1992 werd ik benaderd door bedrijven voor crisis-, change- en projectmanagement opdrachten in diverse branches. Voor mij ligt de uitdaging in het succesvol volbrengen van opdrachten, waarbij de door mijn opgedane ervaring in verschillende branches, mijn kennis en innovatieve visie tot vernieuwing, verandering en verbetering van bedrijfsprocessen c.q. bedrijfsresultaten zullen resulteren.

Specialisme

General Management, Crisis Management,
Change Management en Project Management

Talenkennis interimmanager

spreken schrijven lezen
Nederlands goed goed goed
Engels goed goed goed
Duits goed redelijk redelijk


Overig

Computerkennis: Microsoft Office 2000; Powerpoint, Word, Excel, Access,Front-page, Outlook en Exact.
Diversen: Teambuilding / trainingen in het buitenland aan managementteams van o.a. de grootste software fabrikant en bierbrouwer van Nederland.

 beschikbaar?