T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Logistiek Coordinator/ Logistiek Manager/ Hoofdplanner

Logistiek Coordinator/ Logistiek Manager/ Hoofdplanner

Werkervaring interimmanager

Huidige interimfunctie: logistics coordinator bij Nokia Siemens Networks Oy te Zoetermeer. Verantwoordelijk voor alle logistieke aspecten voor meerdere projecten tegelijk en voor meerdere klanten tegelijk: member projectteam in de trial-fase (moet afspiegeling zijn van de realistische toekomstige situatie) en vervolgens betrokken bij solution management, pre-ordering (contracts, configs + item codes), ordering, pre delivery + delivery en vervolgens invoicing. Ervaren in het adviseren van Customer Teams zowel als Project Teams, ervaring op leadtimes, op trouble shooting, ervaren op het gebied van bedrijfsprocessen en SOX-compliancy. Rapporterend aan Logistics Manager, sparring partner van de CT Manager, de Project Manager en de Project Controller. Hoewel het Engels de voertaal is op de huidige werkplek spreek (mail) ik elke dag eveneens Frans, Duits en Italiaans.

Ruime SAP-ervaring als gebruiker met de volgende processen:

o Materials Management (MM02 en MM03, MMBE)
o Contract Management (VA42)
o Ordering (VA01, VA02, VA03)
o Vendor Outline Agreement handling (ME33k)
o Service Order Creation (IW31 + IW32)
o Purchase Order Creation (ME57 + ME22n)
o Invoicing (VF04 + VF02)

werkervaring

2007 - heden Cargadoorsactiviteiten binnen eigen onderneming: gericht op bemiddeling tussen vrachtaanbieders en transporteurs van en naar Zuid - Europa.

Tevens op interim basis werkzaam als:
o Shell / Oliecentrale BV – Interim Planner (Q3-2008)
o Nokia Siemens Networks Oy – Logistics Coordinator (Q4-2008 – heden)

2006 - 2007 Kees Verheul BV te Nieuw-Vennep /koel-, lucht- en hoogrisico vrachten: internationaal planner. Verantwoordelijk voor:
o Totale planning buitenland, werkend van Nederland naar Milaan en vanuit Milaan naar heel Europa
o Inzet en functioneren van ca. 30 chauffeurs

Resultaten:
o Strategische samenwerkingsverbanden verkregen met Italiaanse transporteurs en cargadoors, waardoor significante omzetstijging en verbetering omloopsnelheid
o Gezorgd voor een betere arbeidsmoraal en gezondere verhouding met chauffeurs door coachend leiderschap te introduceren

2006 Jan de Rijk Fresh Logistics te Hillegom: internationaal planner. Verantwoordelijk voor:
o Inzet en functioneren van 80 chauffeurs en planning van 40 vrachtwagens op Italië, Spanje en Frankrijk
o Terugvrachtaanname en -planning Spanje
o Implementatie nieuw planningssysteem
o Oplossen van 24-uurs problemen en aanspreekpunt voor klanten, intermediairs en chauffeurs
o Contact onderhouden met klanten (bloemen- en plantengroothandelaren, tuinbouwbedrijven, interne klanten voor luchtvracht, cargadoors en degenen die de handelswaar ontvangen, van bloemenwinkeliers tot internationale grootwinkelbedrijven)
Resultaten:
o Reductie in rittentijd van gemiddeld 7 naar 5 dagen door betere planning en duidelijkere aansturing van chauffeurs
o Grotere klanttevredenheid door snellere levering en snellere afhandeling van klachten
o Door betere zakelijke afspraken met vooral Italiaanse klanten snellere betalingstermijnen gerealiseerd alsmede een verbeterde incasso moraal

2000 - 2006 Diverse werkgevers en functies:
o Knap Transport te Wormerveer, chauffeur postvervoer in opdracht van TPG naar Milaan en Oost Duitsland (reductie wachttijd grens door betere onderhandeling en afstemming Zwitserse en Italiaanse douane)
o Getru Koeltransport te Bleiswijk: chauffeur koelvervoer Zuid-Europa
o Zaalberg Transport te Graft: chauffeur internationale (koel)luchtvracht
o Bakker Transport te Schoorl: chauffeur nationale distributie
o UPS te Amsterdam: chauffeur regionale expresdistributie

1999 - 2000 SAS Interieur te Beverwijk: Manager Marketing & Sales
o Opzetten, bijschaven en operationeel laten groeien van een commissionair in projectstoffering, middels een gesegmenteerde aanpak: verkopen aan en onderhandelen met middelgrote bouwondernemingen, hotel(keten)s en de
zorgsector
o Tevens betrokken bij een samenwerkingsverband voor het aanbieden van gezamenlijke diensten op projectinrichtingsgebied voor horecaondernemingen
o Altijd als aanspreekpunt voor de klant gefungeerd, ook nadat er zaken waren gedaan

1998 – 1999 Crown van Gelder Papierfabrieken BV te Velsen-Noord
o Verkoper Duitse Groothandelsmarkt

1997 – 1998 Effectenkantoor Index Futures te De Bilt
o Sales executive vermogensbeheer particulieren

1996 – 1997 ABN Amro Bank NV te Amsterdam
o Ondersteuning Corporate Clients

Opleiding interimmanager

Post-HBO Bachelor Bedrijfskunde, NCOI (maart 2010)
NIWO, vakbekwaamheid Transportbedrijf (2007)
Doctoraal Italiaanse letterkunde, Universiteit van Amsterdam (1997)
Gymnasium A, Murmellius Gymnasium Alkmaar (1990)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

profiel: scherp analyticus met ondernemerszin, financieel inzicht en gevoel voor humor. Vindt het uitdagend om in een werksituatie zowel te midden van de collega´s te staan als afstand te nemen om overzicht op het geheel te houden. Investeert in vertrouwensrelaties met opdrachtgevers en kan die door zijn praktijkervaring uitstekend adviseren. Lange termijndenker, streeft ernaar op te treden als universeel mens. Luisterend oor, maar tevens beslisser. Europeaan in hart en nieren, spreekt vloeiend Frans, Duits, Engels en Italiaans en een aardig woordje Spaans.


Talenkennis interimmanager

Vloeiend woord en geschrift:
Nederlands, Frans, Duits, Engels en Italiaans en redelijk Spaans.


Overig

Computervaardigheid: SAP (plannen, factureren, contracten opzetten en aanpassen, salesorders genereren, serviceorders aanmaken, betalingen goedkeuren), MS office, diverse LMS-systemen, PDM/CRM tools (Econ), Acces-gebaseerde programmatuur, alsmede software in route-, lading- en personeelsplanning, zoals Enroute en J-Plex.

 beschikbaar?