T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Facilitair Manager

Facilitair Manager

Werkervaring interimmanager

D&B The Facility Group, adviseur/Interim manager facilitair
Mei 2012 – oktober 2012

Via D&B Projects actief bij D.E Master Blenders. In de rol van Opstart-Manager. Verantwoordelijk voor Inrichting vijfsterren-facilitaire dienstverlening.

• Opzetten van 1 integraal team en waarbij de diverse facilitaire functies van elkaar kunnen worden overgenomen.
• Leiding geven aan een dagelijks team van 10 fte-ers.
• Implementatie van een zo goed mogelijke beleving aansluitend bij de wensen van de opdrachtgever.
• Verantwoordelijk voor het beheer van alle facilitaire contracten.

D&B The Facility Group, adviseur/Interim manager facilitair
Januari 2012 – mei 2012

Via D&B Projects actief bij UPC Broadband. In de rol van project manager. Verantwoordelijk voor o.a.:
• Verhuizingen
• Verbouwingstraject catering. Inrichten tijdelijke cateringvoorziening in kantoorpand i.v.m. verbouwing oude restaurant.
• Aanbesteding afvalmanagement.


RNW (Radio Netherlands Worldwide) (september 2010 – oktober 2011)
Facilitair Manager a.i.
• Opzetten en implementatie reorganisatie FZ
• Hoofd Facilitaire Zaken a.i.
• Toetsing contracten aan de huidige wet- en regelgeving.
• Risicoanalyse contracten leveranciers
• Opzetten en afsluiten van diverse SLA’s.

NPO (Nederlandse Publieke Omroep) (februari 2010 – oktober 2011)
Gebouwbeheerder a.i.
• MJOP opzetten en uitvoeren
• Periodiek onderhoud in kaart brengen en uitvoeren
• Risicoanalyse contracten leveranciers
• Gebouwbeheersysteem onderzoek en advies uitbrengen en begeleiding implementatie
• MVO-maatregelen treffen op gebouwniveau
• Energie efficiency plan NPO opstellen
• Verbouwing Centrale Hal Peperbus begeleiden
• Verbouwing 3FM (nieuwe studio) begeleiden.

RNW (Radio Netherlands Worldwide) (september 2010 – oktober 2011)
Facilitair Manager a.i.
• Opzetten en implementatie reorganisatie FZ
• Hoofd Facilitaire Zaken a.i.
• Toetsing contracten aan de huidige wet- en regelgeving.
• Risicoanalyse contracten leveranciers
• Opzetten en afsluiten van diverse SLA’s.

NPO (Nederlandse Publieke Omroep) (februari 2010 – oktober 2011)
Gebouwbeheerder a.i.
• MJOP opzetten en uitvoeren
• Periodiek onderhoud in kaart brengen en uitvoeren
• Risicoanalyse contracten leveranciers
• Gebouwbeheersysteem onderzoek en advies uitbrengen en begeleiding implementatie
• MVO-maatregelen treffen op gebouwniveau
• Energie efficiency plan NPO opstellen
• Verbouwing Centrale Hal Peperbus begeleiden
• Verbouwing 3FM (nieuwe studio) begeleiden.

Tennet (juni 2009 – september 2009)
Projectleider Contractbeheer
• Analyse/scan Contractbeheer.

CCE Utrecht/Noord Holland (november 2008 – juni 2009)
Projectleider herhuisvesting en opnieuw inrichten facilitaire diensten.
• Opstellen plan van aanpak herhuisvesting
• Uitwerken pve
• Selecteren binnenhuisarchitect en overige leveranciers
• Samenstellen aangepast pakket van ondersteunende faciliteiten en verwerven
• Advies professionaliseren van de inkoopfunctie.



KPN RES (februari 2008 – november 2008)
Manager Klantingangen (Facility Service Point, FMIS)
• Leidinggeven aan 15 medewerkers van de afdeling Klantingangen
• Verzorgingsgebied nationaal. 3 regio’s, 1400 technische gebouwen en 40 kantoorpanden
• Eindverantwoordelijk voor de afhandeling van vragen, bestellingen, klachten, meldingen
• Functionele aansturing van 18 medewerkers SU-NOC in vol continue dienst
• Functionele aansturing van 16 medewerkers Technisch Beheer A&A bij Operations Decentraal
• FMIS Planon.


Stichting Bureaus Jeugdzorg (oktober 2007 – januari 2008)
Facilitair beheerder
• Verantwoordelijk voor het facilitair beheer van 8 lokaties van Jeugdzorg in de regio Haaglanden
• Coördineren interne verhuizingen
• Professionalisering inkoop en contractbeheer
• Advisering locatie huisvesting en begeleiding van inhuizingprojecten van de verschillende locaties
• FMIS Topdesk.

Ebbinge & Company (aug. 2006 – okt. 2007)
Facilitair Manager
• Verantwoordelijk voor de facilitaire zaken waaronder lease, telefonie, schoonmaak etc.
• Coördineren interne verhuizingen
• In kaart brengen en aanbesteding van facilitaire contracten
• BHV
• Inkoopadvies, herinrichten processen, opzetten nieuwe organisatiestructuur facilitair bedrijf
• Aansturen receptie en catering
• begeleiding nieuwbouw en verhuizing naar Cuserpark anno september 2007 (bvo 2718 m2)
• Coördinatie verhuizing vestiging Brussel, Bastion Tower
• Coördinatie servicedesk
• Gebouwbeheer
• Aanbestedingen facilitaire diensten.

Compass Group Nederland B.V., Adjunct directeur Sales
Oktober 2004 – oktober 2005

• Leiding geven aan 4 Sales Managers (fulltimers) voor het Noorden van Nederland en opzetten herstructurering salesafdeling op basis van Miller Heiman conceptual selling strategy
• Proactieve en planmatige landelijke bewerking van van (key) accounts. Target 9 miljoen euro.
• Het inventariseren van wensen en eisen van (potentiële) opdrachtgevers
• Het opstellen van bedrijfspresentaties voor (potentiële) opdrachtgevers en de uitvoering daarvan
• Het opstellen van maatwerk offertes in nauwe samenwerking met de afdelingen Salessupport, Calculatie en afstemming hiervan met de operatie, alsmede het dragen van de eindverantwoording voor de uit te brengen offerte
• Het onderhandelen met de (potentiële) opdrachtgever over de aanbieding
• Het opstellen van de overeenkomsten naar aanleiding van de gescoorde opdrachten
• Het communiceren met het operationeel management inzake op te starten nieuwe projecten
• De registratie van de verrichte salesactiviteiten per account/prospect.

ISS Nederland B.V., National Account Manager
Februari 2003 – oktober 2004

• Planmatige landelijke bewerking van key-accounts (UWV, Rabobank, CWI, Mc Donalds ed.) Target 3,2 miljoen euro. Het maken van efficiencyslagen tussen de verschillende facilitaire diensten en de werkprogramma’s van alle facilitaire diensten.
• Het inventariseren van wensen en eisen van (potentiële) opdrachtgevers
• Het opstellen van bedrijfspresentaties voor (potentiële) opdrachtgevers en de uitvoering daarvan


• Het opstellen van maatwerk offertes in nauwe samenwerking met de afdelingen Salessupport, Calculatie en afstemming hiervan met de operatie, alsmede het dragen van de eindverantwoording voor de uit te brengen offerte.
• Betrokken bij het invoeren van nieuw sales database systeem voor ISS Nederland en in kaart brengen van huidige processen
• Inrichten van facilitaire organisatie van de opdrachtgever mbv SLA’s op basis van Balance Score Card
• Ontwikkeling en implementatie van PPS-trajecten
• Opzetten strategie met betrekking tot servicedesks voor o.a. bovenstaande opdrachtgevers
• Het onderhandelen met de (potentiële) opdrachtgever over de aanbieding
• Het opstellen van de overeenkomsten naar aanleiding van de gescoorde opdrachten
• Het communiceren met het operationeel management inzake op te starten nieuwe projecten
• De registratie van de verrichte salesactiviteiten per account/prospect.

Opleiding interimmanager

- InterCollege (HBO) Den Haag

- Middelbare Hotelschool

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Project Management, Verander Management, Verbindend.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels in woord en geschrift.

 beschikbaar?