T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Algemeen / Commercieel directeur

Algemeen / Commercieel directeur

Werkervaring interimmanager

Profiel
Enthousiaste, zeer ervaren manager, ondernemer en verkoper in de (inter)nationale business-to-business markten voor specifieke en complexe producten en services. Succesvol in de ontwikkeling van nieuwe markten, het realiseren van grote projecten en het opbouwen van hechte lange termijn relaties. Oprechte interesse in de individu, techniek en technologie en het functioneren van markten en organisaties. Hard werkend met focus en volharding, integer.

Loopbaan
Commerciële en algemene management posities in internationale markten voor high-tech producten, projecten en services.

2011 – 2012
(interim) Algemeen Directeur CHL-Netherlands.
Middelgrote onderneming gespecialiseerd in de ontwikkeling en de fabricage van hoog gekwalificeerde producten gebaseerd op radartechnologie. Antennes en aandrijvingen voor vliegvelden, havens en langs de kust. Een positioneringssysteem voor de offshore industrie en specifieke sensoren.
Prioriteiten en resultaten;
- structureren van de organisatie (taken en verantwoor-delijkheden, procedures), het beschikbaar maken van management informatie en zekerstellen ISO 9001 certificatie
- motivatie van het personeel, leiding en richting geven aan het MT
- omzetgroei met meer dan 80% vergeleken met voor-gaande jaren door het winnen van het vertrouwen van afnemers en het nakomen van toezeggingen
- significante toename van het resultaat door een meer efficiënte productie en slimmer inkopen en meer uitbesteden

2006 – 2011
Algemeen / Commercieel Directeur en mede-eigenaar, Genius Klinkenberg Int.
Middelgroot productiebedrijf met hooggekwalificeerde metaalbewerking, gecertificeerde laskwalificaties en specifieke assemblage capaciteiten. Actief in de luchtvaartindustrie, defensie en specifieke industriële markten. Onderdelen, componenten en complete systemen en installaties, volgens tekening zowel als klant-specifiek. Reparatie en revisie van complexe samenstellingen. Management Buy-Out in november 2007.
Focus en resultaten;
- marketing en verkoop, nationaal en internationaal, beheer key-accounts
- opstellen, implementeren en evalueren van het business plan
- ontwikkeling van nieuwe potentiële markten, o.a. in de offshore sector
- initiëren van samenwerkingsverbanden binnen de marktsectoren
- motivatie van het personeel, leidinggeven aan het MT
- aanpassing van organisatie en strategie als gevolg van crisis en marktontwikkelingen
- optimalisatie van de financiële ruimte en liquiditeit
- verbetering van de inkoop- en productieprocessen

2001 – 2005
Directeur Marketing & Verkoop, Fujitsu Components Europe.
Europese divisie van de Japanse Fujitsu Corporation met als belangrijkste producten relais, connectoren, touch screens en thermische printers. Eigen verkoopkantoren in Londen, München en Parijs. Omzet circa 40-50 miljoen euro.
Prioriteiten en resultaten;
- penetratie van de automotive markt voor relais nadat de telecom markt was ingeklapt
- reorganisatie van de afdeling resulterend in een betrokken en gemotiveerd team
- herstructurering van het distributienetwerk, herstel van hun inzet en vertrouwen
- fundamentele verbetering van de communicatie met het Japanse hoofdkantoor

1999 – 2000
Vice President Sales, Driessen Aircraft Interior Systems.
Marktleider voor vliegtuigtrolleys. Eerste stappen gezet naar professionalisering van de marketing en verkoop. Het te vervangen familielid besloot echter toch aan te blijven.

1996 – 1999
Algemeen statutair Directeur, Verolme Elektra.
Ontwerp en productie van testbanken voor vliegtuig-componenten en van bekabelingen en elektro-mechanische producten met militaire toepassingen. Prioriteiten en resultaten;
- wederopbouw van een vele malen gesplitst en gesaneerd bedrijf
- uitwerking en implementatie van een nieuwe strategie
- verbreding van de klantenbasis, omzetgroei van 3,5 tot 6,5 miljoen NLG
- resultaatverbetering door productie aanpassingen en beter inkopen en uitbesteden

1994 – 1996
Manager Marketing & Verkoop, Aircraft component Maintenance Services (AMS), Fokker Aircraft.
Verantwoordelijk voor de verkoop- en marketingorganisatie van een nieuw gecreëerde businessunit van Fokker. Realisatie van een sterk groeiende klantenbasis en sterk groeiende, winstgevende omzet door lange termijn contracten en productontwikkeling.

1991 – 1994
F-16 Program Manager, Fokker Defence Systems.
Coördinatie van de logistiek en verantwoordelijk voor de planning van de samenbouw van F16 center secties en vleugeldelen en van de F16 onderdelenproductie. Intermediair en aanspreekpunt voor Lockheed en het Fokker management.

1987 – 1991
Aircraft Marketeer, Fokker Marketing & Sales.
Overtuigen van potentiële klanten d.m.v. klant-specifieke presentaties en performance studies. Representatie van Fokker in Afrika en het Midden Oosten. Sales team lid.

Opleiding interimmanager

TU Delft, Luchtvaart- & Ruimtevaarttechniek.
Afgestudeerd bij de sectie Industriele Organisatie, gericht op de analyse en optimalisatie van productieprocessen. Diverse cursussen waaronder financieel management.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik kan met name zeer snel zaken op orde stellen, prioriteiten bepalen en vertrouwen wekken, zowel intern bij het personeel als extern bij klanten en andere relaties. Daarnaast doorgrond ik snel marktmogelijkheden en verkoop opportunity's en bedreigingen. Ik kom graag in aanmerking voor opdrachten t.b.v. overbruggingsmanagement en/of m.b.t. specifieke projecten zoals het maken van business plannen en product-markt ontwikkeling en introductie.

Talenkennis interimmanager

Engels vloeiend, Duits en Frans redelijk tot goed

Overig

Ik werk via mijn eigen management BV en beschik over een VAR verklaring.

 beschikbaar?